מיתוג אישי-עסקי – האם הוא עשוי להשפיע על מגייסים?

מבלי שאתם אולי מודעים לכך, המון בחירות שאתם עושים בחייכם, הינן תוצר של מהלך מיתוגי שפעל עליכם. הבחירה שלכם לרכוש ברשת אופנה מסוימת, לצרוך מוצרי מזון של מותג מסוים ואפילו לטוס בחברה תעופה ספציפית, אינה מקרית. כל חברה שאתם מכירים מאופיינת במיתוג ספציפי, שהינו סך הערכים והאמונות המתוקשרים בסופו של דבר אליכם, קהל היעד.

האם מיתוג הינו מהלך השמור רק לתאגידים וחברות ענק? התשובה היא שלא. ראוי שגם אתם, כמנהלים בכירים השואפים לפתח את הקריירה, תשקיעו במהלך מיתוגי נכון ומחמיא לכם. וכך, עולה באופן טבעי השאלה: "האם מגייסות נותנות עדיפות למועמדים "ממותגים"?". התשובה, לפניכם:

קורות החיים שלכם הועברו למגייסת – מה קורה מרגע זה?

בכירים רבים, שמעבירים את קורות חייהם למגייסות, מקווים לעבור את שלב הסינון הראשוני. מדובר אולי על השלב הקריטי והמאתגר ביותר "בשרשרת", שכן המגייסות עוברות על עשרות ולפעמים מאות קבצי קורות חיים. מכאן, שיש צורך לבלוט, להשאיר רושם ולגרום למגייסות להעביר את קורות החיים שלכם לשלב הסינון הבא. הרושם נוצר כמובן מעבודה בארגונים מוכרים, איוש תפקידים מוערכים והשכלה מאוניברסיטאות מובילות. כל אלו ועוד, הם "חומרי הגלם" הנכללים ביצירת "מיתוג עסקי-אישי".

במיתוג, לא חשוב רק ה"מה", אלא גם ה"איך". כלומר, איך מתקשרים את העשייה, איך מדגישים ומעצימים את כישוריכם, ובעיקר איך מבדלים אתכם מיתר המועמדים וכך – מגדילים גם את סיכויי הפנייה (ולעתים, החיזור!) אליכם. ואכן, מיתוג אישי-עסקי, עשוי בהחלט להשפיע על החלטת מנהלת משאבי האנוש – אם להקדיש מזמנה לריאיון טלפוני, או לא.

"כדאי לי "לעבות" את קורות חיי כחלק מתהליך המיתוג?"

התשובה חד משמעית והיא שלא. משמעותו של "עיבוי" היא יצירת מיתוג שאולי מחמיא מאד על הדף, אך כזה שאינו מתכתב עם המציאות ועם הכישורים האמיתיים. המיתוג חייב להישען על השכלה, הכשרות, תפקידים והישגים אמיתיים בלבד. ניפוח קורות חיים אינו ראוי, אינו מוסרי ובעיקר עלול "לשרוף" את המועמד בארגון הספציפי, ולעתים אף בענף התעסוקה אליו הוא משויך.

לסיכום, יצירת מיתוג מותנית בהשקעת משאבים, אך גם בעקביות ו"הצדקת" המותג שאתם שואפים להיות. ראוי להשקיע משאבים בתהליך מיתוג אישי, המתבצע בליווי ותמיכה של סוכנות לייצוג מנהלים. המטרה היא לגרום למגייסות ולמנכ"לים להתעניין ולבחור ב"מותגכם". בהצלחה!

ניוזלטר

הירשמו וקבלו את המגזין החודשי שלנו ועדכונים על מה שקורה בעולם הניהול

דילוג לתוכן