ניהול קריירה – הניווט שיהפוך את המטרות להישגים!

רגע לפני שאנחנו צוללים לעומק סוגיית ניהול הקריירה, בואו נצא למסע קצרצר במנהרת הזמן: לפני X שנים סיימתם בהצלחה את לימודי התואר שלכם! ההשכלה האקדמית יחד עם כישוריכם, פתחו לכם את הדלת לתפקיד המשמעותי הראשון שלכם. תוך כדי תנועה רכשתם מיומנויות, התפתחתם והפכתם לאנשי מקצוע. באופן טבעי, סביר כי ביצעתם לאורך השנים מספר תפקידים – באותו ארגון או בארגונים שונים, וכך גם צברתם ניסיון ושם בענף אליו אתם משויכים. עם זאת, סביר כי הגעתם לנקודה מסוימת בקריירה, בה אתם נהנים מתעסוקה יציבה ונוחה, אך פחות מאתגר, משמעות והערכה מקצועית. נשמע לכם מוכר?

ישנם מנהלים ובעלי תפקידים בכירים, שהצליחו להתקדם ולהתברג בעמדות מפתח מבלי שתכננו אסטרטגיית ניהול ופיתוח קריירה. להסתמך על מזל והזדמנויות, זו בהחלט אפשרות. עם זאת, אפשרות טובה יותר (ואחראית יותר!) היא לקחת את השליטה לידיים, לשרטט את "מפת הקריירה", להגדיר מטרות ולכבוש אותן! ואיך עושים את זה? עם תהליך ניווט-ניהול קריירה!

היסודות עליהם מושתתת קריירה משמעותית

השכלה, הכשרות ומיומנויות – כל אלו חשובות בהחלט! עם זאת, אינן מספיקות בכדי לבסס קריירה משמעותית, מספקת ובעלת ערך. תהליך ניווט אישי – ניהול קריירה, נתפר באופן אישי למידותיכם – לכישורים ולמטרות שלכם. מטרת העל של התהליך היא להבטיח שאותם יעדים שכעת מוגדרים כ"מטרות עתידיות", יהפכו בעתיד להישגים. כלומר, לתפקיד הבא שתאיישו. קריירה משמעותית ומצליחה, מושתתת על כמה דברים בסיסיים:

  • טיפוח מודעות ליכולותיכם, לערך שאתם יכולים להביא ולנכסיכם – האישיים והמקצועיים
  • למידה מתמדת, המאפשרת לכם להישאר רלוונטיים בעולם התעסוקה הדינמי
  • Networking משמעותי ועקבי, כאשר הדגש הוא על מה שאתם יכולים לתת, ולא על מה שאתם רוצים לקבל
  • יצירת מיתוג נכון ומחמיא, שיצור סביבכם את האווירה הנכונה
  • איסוף מידע הנשען על מודיעין עסקי איכותי

אסטרטגיית ניהול קריירה – מהי משמעותה?

אתם יכולים לתת לקריירה להוביל אתכם, אך גם לתפוס עמדה אקטיבית יותר – להוביל את הקריירה בעצמכם. ומדוע חשוב להסתייע בסוכנות לייצוג מנהלים? משום ששוק התעסוקה, כמו עוד ענפים רבים אחרים, מתפתח ולעתים רבות אף משתנה לחלוטין ככל שעוברות השנים. מבלי שערים לשינויים ולומדים אותם, עלולים להישאר מאחור – בתפקידים שמקבעים אתכם באזור הנוחות שעלול להיות מאד מתסכל.

תכליתה של אסטרטגיית ניהול הקריירה היא לאפשר למנהל הבכיר לצעוד בנתיבים המקצועיים הראויים – אלו שמסקרנים אותו והולמים את כישוריו.

משקיעים בניהול קריירה היום, קוצרים את הפירות בעתיד!

ניוזלטר

הירשמו וקבלו את המגזין החודשי שלנו ועדכונים על מה שקורה בעולם הניהול

דילוג לתוכן