מדוע חדשנות נחשבת כגורם קריטי לשגשוג הארגון?

(כן, גם הארגון שלכם!)

המושג "חדשנות", לכשעצמו, לא ממש חדש, לא בלקסיקון הארגוני ובטח שלא בלקסיקון הכללי. אבל, יחד עם זאת, נדמה כי בשנים האחרונות הוא זוכה להתייחסות מוגברת. הוא הפך לאחת מהבאזז וורדס שכל האתרים (בעיקר אלה הנתפשים בעיני הקהל כמתקדמים) מרבים להזכיר אותה כמעט בכל הזדמנות, והחברות וארגונים (שכל העת מחפשים יתרון, מנוף לבידול על מתחריהם) ששים לאמץ אותה לעצמם. אז מה הופך את החדשנות לכל כך משמעותית, מדובררת ונחשקת?

אבל רגע לפני שאנחנו מדברים על חדשנות ויתרונותיה לגופים העסקיים, בואו וניישר קו, על מה, בעצם, אנחנו מדברים כשאנחנו אומרים "חדשנות"?

מהי חדשנות וכיצד היא באה לידי ביטוי?

חדשנות מתמקדת בערך המוסף של חברה או ארגון, ביכולתם להעלות רעיונות וליצור מוצרים, שירותים או טכנולוגיות שיש להם תפקיד בפתרונן של בעיות מהותיות אמיתיות, והם מסוגלים לענות על צרכיהם המשתנים של הלקוחות בפלח השוק המסוים שבו עוסקים החברה או הארגון. כארגונים חדשניים נחשבים הארגונים המוכנים לקחת על עצמם סיכונים, בתהליכי התנסותם ושיפורם, ומתוך למידה מתמידה.

השאיפה והחתירה לחדשנות דורשות מהארגונים לשמור על גמישות, כמו גם על הפתיחות לרעיונות ולזוויות ראיה חדשות. הן תדרושנה מהארגונים את השקעת המשאבים בתחומי המחקר והפיתוח, כמו גם השקעה בפיתוח ובטיפוח הכישורים והמיומנויות של האנשים בהם. גופים עסקיים שמטרתם המוצהרת הינה הפקת רווחים אינם יכולים להרשות לעצמם שלא להבין את חשיבותו הלך הרוח החדשני, ועל אחת כמה וכמה שהם אינם יכולים להרשות לעצמם שלא לאמץ את החדשנות אחת מאבני היסוד של התרבות הארגונית שלהם.

כיצד חדשנות מסוגלת לתרום לצמיחת הארגון שלכם?

הנה מספר דרכים בהן החדשנות תורמת להתפתחות הארגון:

החדשנות מעניקה למשתמשים בה יתרון על מתחריהם – כיום, במרבית תחומי העיסוק, השוק עמוס לעייפה במתחרים והבידול הפך ממשהו שהוא Nice to have לעניין שהוא Must have. כשאתם עוסקים בפיתוח פתרונות חדשניים, ייחודיים, אתם, אוטומטית, זוכים בנקודות יתרון יחסית למתחרים, וממצבים את הארגון שלכם בעמדה ובתדמית טובות יותר. מן הסתם, אתם, בדרך זו, מסוגלים למשוך אליכם יותר לקוחות פוטנציאליים ומתעניינים.

החדשנות משפרת את חוויית הלקוח – ארגונים או בתי עסק שמציעים ללקוחותיהם מוצרים ו / או שירותים חדשניים, דואגים להשתפר כל העת בכדי להתאים עצמם לדרישות השוק, ובדרך זו, מטפחים את מערכת יחסיהם עם לקוחותיהם.

החדשנות מאפשרת לכם למשוך לשורות הארגון את הכישרונות הטובים – תחשבו על זה לרגע דרך עיניהם של המהנדס.ת המבריק.ה או מנהל.ת שירות הלקוחות המוכשר.ת, שהוכיחו את עצמם ונחשבים כנכס לארגון או לחברה שבהם הם מועסקים. האם, במקומם, הייתם מוכנים להמשיך לעבוד בארגון שאינו צומח ומתפתח? ומהצד השני של המטבע, גם אותם אנשים מוכשרים שאתם כמנהלים, באופן טבעי, רוצים לצרף לארגון, יעדיפו להיות מועסקים במקום שמטפח חדשנות, מצוינות ושאיפה מתמדת לשיפור.

מתוך האמור לעיל, ניתן, אם כן, להבין בקלות רבה מדוע החדשנות הפכה לערך-בסיס שעליו אף מנהל בארגון אינו יכול להרשות עצמו לוותר.

ניוזלטר

הירשמו וקבלו את המגזין החודשי שלנו ועדכונים על מה שקורה בעולם הניהול

דילוג לתוכן