איך לעודד חדשנות בארגון שלכם ולמה זה כל כך חשוב

חדשנות, מעל לכל דבר אחר, באה לכדי ביטוי ביכולתו של ארגון להתחדש, בין אם המדובר בהעלאתם של רעיונות רעננים, פיתוחם של מוצרים חדישים ושונים או בהצעת שירותים חדשים ללקוחותיו הקיימים וגם לאלה שעדיין רק נחשבים כרגע ללקוחות פוטנציאליים. ארגון חדשני הוא ארגון מסתגל, מתקדם, מתפתח, ארגון המסוגל לספק פתרונות לבעיות או לאתגרים מבית ומחוץ, ארגון שביכולתו לפתח גישות, טקטיקות ודרכים חדשות לעשיית כל אותם הדברים שמשפרים את ביצועיו, ממקסמים את היעילות שלו וממנפים את יתרונו היחסי מול מתחריו.

כיצד מעלים את רמת החדשנות בארגון?

שאלה זו אמורה להעסיק את מוחו של כל מנהל, בכל גוף עסקי שמטרתו ממוקדת לא רק בהישרדות היומיומית, אלא גם בשאיפה לגדול ולהתפתח. אולם, על אף שכיחותה ופשטותה לכאורה של השאלה, תהיו מופתעים לגלות עד כמה רבים המנהלים שאין להם מושג כי בעצם נקיטת מספר צעדים פשוטים, הם יהיו מסוגלים להעלות את רמת החדשנות בארגון / חברה שלהם ולהביא אותה לגבהים חדשים.

עבור אותם מנהלים ריכזנו כאן מספר דרכים פשוטות לביצוע שבאמצעותן ניתן לשפר את הארגון, להגדיל את יעילותו ולהפוך אותו לחדשני בהרבה יותר:

טפחו תרבות ארגונית המעודדת חדשנות ורעיונות חדשים

ארגון שניחן בתרבות ובאווירה חדשנית וחיה הוא ארגון המעודד את העובדים בו לחקור, להתנסות, לצאת מעבר לגבולות אזור הנוחות. האווירה בארגון כזה תתבטא בעידוד ובקידום רעיונות חדשים ויוצאי דופן. ישנן דרכים שונות ומגוונות ליצור תרבות כגון זו בארגונכם, אבל, בתור השלב הראשון, תוכלו להתחיל ביצירת קבוצות ופורומים ארגוניים הממוקדים בהעלאת רעיונות. בקבוצות כאלו העובדים ישתפו ויחלקו רעיונות ותובנות שונות שלהם ויערכו בריינסטורמינג מפרה. אתם, מצידכם, דאגו לשבח ולתגמל את העובדים הפוריים במיוחד.

ספקו את המשאבים והתמיכה הנדרשים

חדשנות, בדומה לדברים אחרים, גדלה, צומחת ומתפתחת על קרקע פורייה, עשירה. הקצו משאבים ארגוניים כדוגמת תקציב וזמן, לטובת תמיכת ההנהלה לעובדים המאמצים חדשנות. עודדו את העובדים לקבל הדרכה, להרחיב את השכלתם ופיתחו בפניהם את ההזדמנויות להעשרת ארגז הכלים ולפיתוחן של המיומנויות השונות, בין אם הן קיימות וידועות לכל ובין אם הן חדשות ועדיין אינן גלויות.

הקפידו להרכיב צוותי עבודה מגוונים במרקמם

צוותים שאינם הומוגניים, אלא מורכבים ממגוון אנשים בתפקידים שונים, העובדים במחלקות שונות, שניחנו בכישורים שונים ובנקודות מבט שונות מהווים נכס משמעותי לצמיחתו של הארגון. אם עד כה, עדיין לא נקטתם באסטרטגיית פעולה זו, אתם עשויים להיות מופתעים מהאפקטיביות שלה, ממהירות פעולתה, כמו גם מהתוצאות שהיא מפיקה.

דאגו, אתם – עצמכם, להקפיד על רכישת ידע וכלים חדשים

אין זרז טוב יותר מדוגמה אישית. אולי זה נשמע נדוש ומובן מאליו, אבל תתפלאו עד כמה רבים המנהלים שמאבדים את הדרייב והמומנטום האישיים שלהם בעודם טובעים בשטף האינסופי של הפעילות השגרתית והמשימות היומיומיות.

כן, כשאתם, כמנהלים בארגון או בחברה, משקיעים את הזמן, האנרגיה והכסף בהתחדשות משלכם, למעשה, אתם נותנים דוגמה אישית ומקדמים את התחדשות הארגון כולו. שכן, גם אתם, בדומה לעובדים שאותם הזכרנו, כשאתם מעשירים את הידע שלכם וממנפים את היכולות שלכם, מנתבים אותם לטובת המטרה המשותפת – צמיחתו והתקדמותו של הארגון.

ניוזלטר

הירשמו וקבלו את המגזין החודשי שלנו ועדכונים על מה שקורה בעולם הניהול

דילוג לתוכן