אסטרטגיית ניהול קריירה

והנה עובדה שעשויה להפתיע את חלקכם.ן: גם כמנהלים.ות בכירים.ות העובדים.ות כשכירים בארגון, אתם.ן מנהלים.ות עסק קטן. העסק הזה הוא במידה רבה מפעל חייכם – הוא הקריירה שלכם.ן! ומדוע אני מציינת זאת? משום שכשם שהצלחה של עסק (קטן או גדול) מותנית בניהול ותכנון, כך גם הקריירה שלכם.ן.

אי אפשר לדבר על קריירה מצליחה ומשמעותית מבלי לדבר על אסטרטגיה. המנהלים.ות הגדולים.ות – בארץ ובעולם, הגיעו לאן שהגיעו לא בזכות קשרים שפתחו להם דלתות או מזל משמיים, אלא בזכות היכולת שלהם.ן להבין כי קריירה מותנית בתכנון מקדים. ולאן אני חותרת? אל תתנו ל"דרך הקריירה" להוביל אתכם.ן, אלא שרטטו בעצמכם.ן את "מפת הקריירה" שלכם.ן.

וזו הטעות הנפוצה שעושים לא מעט מנהלים.ות בכירים.ות

לתת לקריירה להוביל אתכם.ן ב"מסע אל הלא נודע"? זו בהחלט אפשרות, אם כי כזו שאינה מומלצת. לתפישתי, אתם.ן צריכים.ות להוביל את הקריירה שלכם.ן, ולא היא אתכם.ן! ולמה אני מתכוונת? עובדים.ות רבים.ות מנהלים.ות את הקריירה שלהם.ן במודל של "מלמטה למעלה". כלומר, הם.ן מקבלים.ות את התפקיד הראשון שלהם.ן, ותוך כדי תנועה מתקדמים.ות ועושים.ות תפקידים נוספים שמזמנים להם.ן הדרך. מדובר על מודל פאסיבי למדי, כך שהשליטה שיש לכם.ן בקריירה (אם בכלל), מוגבלת.

אני מאמינה כי ניהול קריירה חייב להתבסס על מודל "מהסוף להתחלה". כלומר, עליכם.ן להגדיר את נקודת היעד המקצועית שלכם.ן – זו שאתם.ן רוצים.ות להגיע אליה ולהתמקם בה. בהתאם, בססו את כל החלטותיכם.ן המקצועיות, כאשר כל החלטה אמורה לקדם אתכם.ן אל עבר נקודת היעד הסופית – הנחשקת והמשמעותית עבורכם.ן.

"אם כך, עליי לדעת היכן ארצה להיות בעוד כעשור?"

בדיוק! תכנון הקריירה במודל "מהסוף להתחלה" מצריך מכם.ן לשאול את עצמכם.ן שאלות, כאשר החשובה ביניהן: "היכן אני רואה את עצמי בעוד X שנים?". ה-X יכול להיות 10 שנים, 15 שנים או אפילו 20 שנים, בהתאם לתחום אליו אתם.ן משויכים.ות. בעת שיש לכם.ן מטרה ברורה, ניתנת לכם.ן האפשרות לתכנן "מסלול נסיעה" שיוביל אתכם.ן אליה! ואיך זה נראה בפועל? לדוגמה:

  • מטרת העל שלכם.ן: לשבת בראש ארגון מסוים.
  • המטרה ברורה, ולכן ניתן לשדך לה אסטרטגיה – תוכנית פעולה.
  • בהתאם למטרה הגדולה, תוכלו לקבל החלטות מקצועיות-תעסוקתיות נכונות, שיקדמו אתכם.ן אל עבר כיבוש המטרה שלכם.ן.

נסו לחשוב על זה באופן הבא: אפליקציית הניווט בה אתם.ן לבטח משתמשים.ות כנהגים.ות, מבקשת מכם.ן עוד לפני שיצאתם.ן לדרך להגדיר בפניה לאן תרצו להגיע. כלומר, היציאה לדרך מותנית בהגדרת היעד. כך גם עם הקריירה שלכם.ן: לפני שאתם.ן יוצאים.ות לדרך המקצועית, דעו מראש מהו היעד הסופי שלכם.

הגדרת מטרות ארוכות טווח אמנם אינה פשוטה, אם כי הכרחית. אני, "קרן סדרינס – סוכנות ייצוג מנהלים", אוכל לסייע לכם.ן בהגדרת מטרות אלו, ביצירת חיבורים משמעותיים – ביניכם.ן ובין ארגונים, וכך לקדם אתכם.ן אל עבר מטרותיכם.ן המקצועיות. לפרטים נוספים, אני מזמינה אתכם.ן לפנות אליי.

ניוזלטר

הירשמו וקבלו את המגזין החודשי שלנו ועדכונים על מה שקורה בעולם הניהול

דילוג לתוכן