נטוורקינג – אז למה זה לא מצליח לי?

הודות לדבר הגדול הזה שנקרא "נטוורקינג", יכולות להיפתח בפניכם.ן דלתות שטרם ראיתם.ן, או כאלו שראיתם.ן ופשוט לא היו ברשותכם.ן הכלים לפתוח אותן. הדלתות האלו (ואתם.ן בטח יודעים.ות זאת אפילו טוב יותר ממני), מובילות לשיתופי פעולה עסקיים משמעותיים, הזדמנויות תעסוקתיות והרשימה עוד ארוכה!

לא אחת מפנים אליי את השאלה הבאה: "הצלחתי להגיע לבעל העניין הרלוונטי, שיתפתי אותו בכישוריי ובניסיון שלי, הייתה לנו שיחה קולחת, אך בכל זאת לא הצלחתי להפיק תועלת משמעותית מיצירת הקשר. למה זה לא מצליח לי?".

חשוב לי להדגיש כי אינני מסכימה עם התפישה כי "ישנם אנשים שיש להם את זה, וכאלו שאין להם את זה". מניסיוני, כל מנהל.ת בכיר.ה יכול.ה להצליח בנטוורקינג. ובמה מותנית ההצלחה? בשמירה וטיפוח הקשר!

נטוורקינג – לא רק במפגשים ואירועים

אחת הטעויות הנפוצות שעושים.ות מנהלים.ות בכירים.ות בכל הקשור לנטוורקינג, היא לטפח את הקשרים באופן נקודתי, כמעט חד פעמי. לדוגמה: בכנסים, תערוכות ואירועים עסקיים שונים, בהם הם.ן פוגשים.ות בעמיתים ואנשי מפתח. זהו המקום לציין ולהדגיש כי לחיצת ידיים והתעניינות כללית אינן מספיקות בכדי ליצור מערכת קשרים משמעותית. בכדי לבסס קשרים, עליכם.ן לטפח אותם בעקביות ולאורך זמן, כאשר הדגש חייב להיות תמיד על מה אתם.ן יכולים.ות לתת ולא על מה אתם.ן רוצים.ות לקבל. מילת המפתח: ערך!

אז איך שומרים על קשר ומבססים נטוורקינג?

נטוורקינג איכותי בנוי ממספר שלבים. קיצורי דרך לא עובדים, ובחירה בהם תוביל אתכם.ן בהכרח בחזרה לצעד הראשון. מכאן, שאני ממליצה בחום לאמץ כל אחד מהשלבים, ולטפח מודעות לחשיבותם ביצירת הקשרים העמוקים והמשמעותיים שאתם.ן רוצים.ות ליצור. הצעד הראשון: הגעה אל בעל העניין, תוך הדגשת הערך שאתם.ן עשויים.ות לספק. הצעד השני: שמירה על קשר שוטף! לפניכם.ן כמה דוגמאות:

  • "אשמח להתייעץ איתך…" – תוכלו לשלוח לאדם איתו תרצו לטפח קשר שאלה מקצועית. לדוגמה: "אשמח לחוות דעתך / נקודת מבטך, שכן אני מעריך.כה את הידע והניסיון שלך…"
  • שיתוף בתוכן מקצועי ובעל ערך – כתבתם.ן מאמר שהתפרסם בכתב עת? התארחתם.ן בכנס שבו הרצתם.ן על נושא מסוים? שלחו את התוכן אל בעל העניין. מה יוצא לכם מזה? אתם.ן מציגים.ות את היכולות שלכם.ן, מעניקים.ות ערך מוסף ומטמיעים.ות את שמכם.ן בתודעתו של האדם הרלוונטי.
  • ברכת חג שמח – לוח השנה העברי גדוש במועדים וחגים חגיגיים! ומדוע אני מציינת זאת? משום שאלו מעניקים לכם.ן הזדמנות ליצור קשר! ברכת חג שמח מקרבת בין לבבות והיא בהכרח תוכל לתרום למאמציכם.ן לבסס רשת קשרים משמעותית.

כמנהלים.ות בכירים.ות, אף פעם לא מאוחר להתחיל להשקיע בנטוורקינג! ומהו הצעד הראשון בדרך ליצירת קשרים משמעותיים? הבנתכם.ן כי אלו הכרחיים לכם.ן כמנהלים.ות בכירים.ות!
אני, "קרן סדרינס – סוכנות לייצוג מנהלים", מזמינה אתכם.ן לפנות אליי לפרטים נוספים בנושא.

ניוזלטר

הירשמו וקבלו את המגזין החודשי שלנו ועדכונים על מה שקורה בעולם הניהול

דילוג לתוכן