כולם עוזבים עכשיו? מסתבר שכן…

למרות שאתם מאיישים משרה בכירה ושמכם הולך לפניכם, יתכן וגם אתם חשים חוסר נוחות, בלבול ואי ודאות רק מהמחשבה לעזוב את מקום העבודה הנוכחי והיציב. התחושות והרגשות האלו? טבעיים! עם זאת, מעניין להבין כי למרות אלו, מנהלים בכירים לא נותנים לחששות לנהל אותם, ובטח שלא להתוות עבורם את "דרך הקריירה". חברת המידע העסקי Coface Bdi, מצאה כי 1 מתוך 4 מנהלים בכירים הגיעו לתחושת מיצוי – ממקום העבודה או התפקיד, והתפטרו לאחר הסגר השני. אז איך התשוקה הגדולה הופכת למיצוי, ואילו חברות בעיקר מעניינות את אלו המעזים להתקדם?

תחושת מיצוי – מה עושים איתה וממה היא נובעת?

ראשית, אתחיל בדבר החשוב ביותר: לא מתעלמים מתחושת המיצוי, אלא מתבוננים בה ועושים איתה "היכרות". אני מציינת זאת משום שלעתים, ישנם מנהלים בכירים שלא רוצים "להתעמת" עם התחושה הזו, וכך הם מטאטים אותה עד שהם מגיעים לשחיקה. חבקו את תחושת המיצוי, והפכו את חוסר הנוחות הנלווה לה להזדמנות לצמיחה! תחושת מיצוי אינה משהו ש"נופל" כרעם ביום בהיר על המנהלים הבכירים, אלא שמדובר על תהליך הדרגתי.

אם כן, ממה היא נובעת?

  • מיצוי מהתפקיד עצמו, שביצועו אינו מעניק עוד אתגר וסיפוק למנהל (התשוקה הפכה שחיקה).
  • "תקרת זכוכית" שקשה מאוד לפרוץ, כאשר למנהל יש תחושה כי אין לו לאן להתקדם (מעין תחושה של "ללכת במקום").

באופן טבעי, ככל שעובדים בארגון יותר שנים ומבצעים תפקיד לאורך זמן, כך הסבירות שתחושת המיצוי תצוף ו"תגרד" – עולה. לתפישתי, מנהלים לא צריכים להלקות את עצמם על שהם חשים מיצוי ("יש לי מקום עבודה מצוין, מעריכים אותי! מדוע אני חש ככה?"), אלא לשמוח על כמיהתם לגלות עולמות חדשים ומסקרנים שהם טרם נגעו בהם. העולם מתפתח בקצב מסחרר, והרצון לחוות, ללמוד ולהשפיע בתחומים נוספים הנשענים על טכנולוגיה וחדשנות, מבורך!

אז לאן "המנהלים הממצים" עוברים?

מעניין לגלות כי אותם מנהלים בכירים המרגישים מיצוי, בוחרים שלא לשדרג רק את תפקידם, אלא גם את סביבת עבודתם. ולמה כוונתי? מנהלים בכירים שעמדו בראשם של ארגונים גדולים, "שבעו" מהתפאורה הארגונית הגרנדיוזית, ומחפשים אחר האינטימי והמתקדם – חברות הסטארט-אפ.

הצעד הראשון בדרך לתפקיד הבא? קבלת החלטה!

אם כבר קיבלתם את ההחלטה, ואתם מרגישים בשלים לאתגר התעסוקתי הבא שלכם, אתם מבינים שהגיע הזמן לעשות שינוי, לזוז מאזור הנוחות, להתקדם או פשוט לשנות. קחו את זה, אל תהססו יותר מדיי, אל תתנו לפחד לנהל אתכם. ואם בכל אופן אתם מרגישים שהצעד הראשון קשוח מדיי, אתם מוזמנים להתייעץ איתי – קרן סדרינס – סוכנות לייצוג מנהלים. כמומחית לחיבורים אני מבינה, מכירה, יודעת, והכי חשוב – אני כאן בשבילכם! כדי לעזור לכם לנוע, לשנות, למצוא את הדבר הנכון לכם, למצוא את התפקיד הנחשק הבא…  

ניוזלטר

הירשמו וקבלו את המגזין החודשי שלנו ועדכונים על מה שקורה בעולם הניהול

דילוג לתוכן