גל העזיבות, גם בכירים עוזבים

כן, לא רק עובדים זוטרים עוזבים, גם בכירים עוזבים. הרבה תפקידים שהיו תפוסים שנים, לפתע פנויים. כיסאות רבים נשארו ללא אדם שמאייש אותם, אז מה קרה?

שלוש שנים חלפו מאז הקורונה נכנסה לחיינו ונדמה שאנו חיים בתקופה של משבר כבר למעלה משלוש שנים. בשנים הללו חל שינוי של ממש בשוק התעסוקה המתייחס גם לדרג הבכיר יותר. פגשנו במהלך התקופה האחרונה בכירים שהחזיקו ועדיין מחזיקים את הכיסא. פגשנו בכירים שהעזו להגשים חלום ישן ויצאו לעצמאות. פגשנו בכירים שהעזו ויצרו שינוי – החליפו תפקיד. הקורונה, גרמה לאנשים לחשוב, להבין מה נכון להם, מה סדרי העדיפויות שלהם ומה טוב יותר עבורם. יכול להיות שבלי ״המשבר״ לא היינו רואים את ההזדמנויות החדשות שניצבות אל מול עינינו. לא סתם אומרים שבכל משבר ישנה הזדמנות.

המשותף לכולם היא תחושת המיצוי. תחושת המיצוי לפעמים מתקשרת לתפקיד עצמו ולתקרת הזכוכית שאתם פוגשים, ולפעמים לעולם התוכן בו אתם מתנסים היום והתנסיתם בעבר. הרצון לחוות תחומים נוספים ולהיות בזירה בה יש חדשנות, יזמות, טכנולוגיה לצד דינמיקה שהכל אפשרי.

העולם החדש והשינויים בכלל, מסקרנים, מרעננים ומבקשים לעשות שינוי.

בכירים מרגישים שיש להם מה לתת. לא עוד ארגוני ענק. מיזמים הנמצאים בתחילת דרכם זה מה שמסקרן ומדרבן… שם נמצאת התשוקה . בכירים רוצים איזון. רוצים לחוות את המשפחה ולא רק בסופי שבוע. רוצים להיות חלק פעיל בכל תחומי חייהם – קריירה, בית, משפחה, חברים וכדומה.
ולמה לא? זה אפשרי כבר למדנו את זה בתקופה הזאת, בתקופה שחודשים שלמים עבדנו מהבית והכל עבד, אז למה לא לרצות משהו אחר, למה לא לרצות לבדוק אופציות אחרות? למה לא לקום ולעשות מעשה?

לא תמיד קל לנו לעשות שינויי, ועדיין היום יותר מתמיד, מרגישים את השינוי באוויר. הרבה בכירים מבינים מה הדבר החשוב והנכון עבורם, ובהתאם לכך מצליחים לעזוב את המקום הבטוח ולזוז. האם זה קל? לחלוטין לא. אבל יש משהו יפה ומספק מאוד ביכולת לעמוד אל מול ההחלטות והחלומות שלכם, לא ככה?

אז מה עושים?

דבר ראשון, יש לומר שלעזוב זו לא בושה. לא משנה היכן אתם נמצאים, לא משנה כמה שנים אתם באותו מקום, לא משנה דבר, כי אם אתם מרגישים שאתם לא במקום הנכון, הגיע הזמן לבדוק מה נכון לכם.

  • אם אתם מרגישים כבר לא מאושרים מהעשייה שלכם.
  • אם אתם מרגישים שהקריירה כבר לא מספקת אתכם.
  • אם אתם מרגישים שהגעתם לתקרת הזכוכית, וקשה לכם להגדיל ראש.
  • אם אתם מרגישים שאתם חנוקים, ואין לכם זמן להתמקד במה שחשוב.
  • אם אתם מרגישים עייפים וחסרי מוטיבציה.
  • אם אין לנו זמן לפנאי ומשפחה.

כנראה, שעליכם לעשות שינוי. ואם יש משהו שלמדנו מהשנים האחרונות, ומהמאמר הזה, הוא שתמיד אפשר לתפוס הזדמנויות חדשות, אבל רק אם נצליח להזיז את עצמנו מאזור הנוחות שלנו. ואם כולם עוזבים, אולי התפקיד הבא שלנו מחכה לנו ממש מעבר לפינה. אם אין לנו את החיבורים והקשרים הנכונים… איך בכלל נדע איך לעבור שלב ולעבור כיסא?

בדיוק בשביל זה אנחנו פה. כדי שלא תהיו לבד בתהליך הזה.יש לנו את היכולת, והקשרים לחבר ביניכם לבין התפקיד הבא שלכם. אז למה לא להיעזר? קרן סדרינס – סוכנות לייצוג מנהלים. כל מה שאתם זקוקים לו, תחת קורת גג אחת.

ניוזלטר

הירשמו וקבלו את המגזין החודשי שלנו ועדכונים על מה שקורה בעולם הניהול

דילוג לתוכן