איך הופכים ממספר 2 למספר 1?

אני מנחשת כי גם אתם שמעתם לא אחת את המשפט: second place is the first loser. אני גם מרשה לעצמי לנחש שהסכמתכם איתו מעוררת בכם חוסר נוחות, אך גם מוטיבציה אדירה לדהור קדימה אל קצה הפירמידה התעסוקתית-מקצועית. להמשיך לאייש את המשרה הבכירה הנוכחית שלכם? זו בהחלט אפשרות. עם זאת, ישנה אפשרות נוספת: לעשות קפיצה אל המשרה הבכירה ביותר בארגון!

לקראת סיום 2021 ועם פנינו אל השנה הלועזית החדשה, המביאה עמה גלים של התחדשות, משאלות לב וחישובי מסלול אישיים ומקצועיים, אני שמחה לשתף אתכם בכמה טיפים שאימוצם עשוי לסלול בעבורכם את הדרך למשרה הנחשקת, המשפיעה והמאתגרת ביותר בארגון.

במה מותנית ההגעה לקצה הפירמידה?

בשתי מילים: ניהול קריירה. במרבית המקרים, המנהלים שהגיעו אל התפקיד הבכיר, המשפיע והיוקרתי ביותר בארגון, הגיעו אליו בזכות תכנון יסודי ומחושב. גיבוש אסטרטגיה ניהולית נכונה עבור אלו מכם שרוצים לעשות את הקפיצה המקצועית אינו רק חיוני, אלא הכרחי! לפניכם, מספר טיפים ודגשים שראוי להתעמק בהם:

  • המניע העיקרי שלכם – תחילה, שאלו את עצמכם בכנות: "מהי הסיבה שבגללה אני חושק כל כך בתפקיד הבכיר?" המוטיבציה שלכם חייבת להיות "מוטיבציה נכונה", כזו שמצדיקה את השקעת המשאבים בדרך לכיבוש המטרה. לדוגמה: רצון להשפיע לטובה על הארגון, לבצע מהלכים משמעותיים, לקצור הישגים יוצאי דופן, לייעל את המבנה הארגוני וכן הלאה.
  • אומץ ואמונה עצמית – הגעה אל הכיסא הנחשק ביותר בארגון ללא אמונה עצמית ואומץ? לא הייתי בונה על זה. התפישה שלכם את עצמכם קריטית לכיבוש המטרה הסופית. האמונה נותנת דלק לאומץ, ואילו האומץ הכרחי בכדי לצאת מאזור הנוחות אל אזורים מאתגרים יותר.
  • תכנון מהלך – איוש המשרה הנחשקת ביותר בארגון מצריך מכם לתכנן מהלך אסטרטגי מדויק. מובן כי אינכם צריכים לתכננו לבד, אלא שתוכלו להסתייע בין היתר בשירותיי – "קרן סדרינס – סוכנות ייצוג מנהלים". בהתאם למטרותיכם, נגבש אסטרטגיה הנשענת בין היתר על מיתוג נכון ומחמיא, יצירת חיבורים מקצועיים, הפצת שמכם בקרב קהלים משפיעים, עידודכם ללמידה והתפתחות וכן הלאה.
  • הוצאה לפועל – מניע? יש! מהלך מתוכנן לקפיצה ניהולית? יש! כעת, עליכם ליישם את תוכנית הפעולה. בעוד גיבוש המהלכים הינו פרויקט משותף, יישומם הינו באחריותכם הכמעט בלעדית. מחויבות ועקביות יאיצו את התקדמותכם ולבסוף יניבו פרי.

אז מהי משאלתכם?

ניוזלטר

הירשמו וקבלו את המגזין החודשי שלנו ועדכונים על מה שקורה בעולם הניהול

דילוג לתוכן