סיכום שנה, למה ואיך

אני מניחה שבזמן שאתם קוראים את המאמר הזה, כבר נתקלתם בעשרות ואם לא מאות של תכנים בנושא סיכום שנה. פוסטים אישיים וחושפניים ברשת, כתבות במגזינים כלכליים, דיוורים שונים ועוד. חלקם מתמקדים בנישה ספציפית, חלקם באספקטים העסקיים של הארגון וחלקם באספקטים האישיים.

אז, למה לעשות סיכום שנה?

בחמש השנים האחרונות אני נוהגת לבצע סיכום שנה פעמיים – אחד בראש השנה העברי והשני בסיום שנת העסקים, למה? הפעם הראשונה נעשתה בעקבות פוסט שנתקלתי בו. פוסט בפייסבוק המשתף זיכרונות. הפוסט גרם לי לעצור ולהבין שלא זכרתי את כל האירועים והחוויות שהיו. ברגע זה החלטתי לכתוב. הכתיבה נתנה לי המון. אני עוד זוכרת את תחושת הגאווה – על כלל ההישגים וההצלחות. במקביל הגעתי לכמה תובנות לגבי עצמי, הסביבה שלי, הרצונות והמטרות שלי ועוד.

מה נותן לנו סיכום שנה, באילו כלים נוכל להשתמש?

חשבון נפש – אינטרוספקציה

אינטרוספקציה הינה הסתכלות, התבוננות פנימה או בחינה עצמית פנימית. ב-"פנימה" הכוונה לעולמנו הפנימי. כלומר למחשבות, לזיכרונות, לתהליכים, לחוויות וכדומה.

באמצעות:

רפלקציה – הוא תהליך של התבוננות עצמית והתייחסות אישית – לעצמי. הרפלקציה מסייעת לנו לשחזר את מהלך הלמידה שלנו מכל מבנה החלטות שקיבלנו במהלך השנה, ואת ההשלכות שלהן וכמובן מפתח חשיבה ביקורתית והסקת מסקנות על עצמנו ועל תהליך הלמידה שלנו.

הדרך:

רישום לפי אותיות ה- א' ב'.

  1. ערכו רשימה של אותיות ה א' – ב'.
  2. מתחת לכל אות יש לרשום (היה ויש) : פעילות, חוויה, הישג משמעותי, דמות משמעותית, החלטה שהתקבלה או כל מה שעולה במחשבות שלכם – זה לא הזמן לסנן.
  3. עכשיו סכמו: האתגר הכי גדול שלי השנה, הדבר שהכי זכור לי מהשנה, מה למדתי השנה על עצמי, מה למדתי השנה על העולם, שלוש מילים המאפיינות את השנה שלי, והשלמת המשפט – שנת 2022 הייתה עבורי:

כלי למיתוג, שיווק עצמי

רבים מבינכם מודעים לקושי של בכירים לבצע פעולות של מיתוג ושיווק עצמי. תוכן הוא אחד מהדרכים הנכונות שלרוב גם מתחברות לשיח הפנימי של אי אלו שפחות אוהבים לשווק את עצמם. בתוכן כוונתי למאמרים, פוסטים שאותם גם ניתן לחבר למיתוג מעסיק או לרצון האישי להעשיר את האחר במידע וידע. להוות השראה.

הכנת רשימת הישגים והצלחות – פתרון מעולה

רוב בני האדם נוהגים לסמן ולזכור הצלחות ״גדולות". ההצלחות "הקטנות" נדחקות הצידה לזיכרון או שלא מקבלות את היחס הראוי והחשוב. אם תעצרו ותתבוננו על רשימת ההישגים, מעבר לתחושת גאווה ומסוגלות, תגלו ותדייקו את העוצמות שלכם. טיפ נוסף, למי מבינכם המחפש את התפקיד הבא – זו הזדמנות להתכונן לפגישת נטוורקינג, ראיון עבודה. רוצים שארחיב? צרו קשר ואתן מענה בשמחה. 

הדרך: 

רשימה – טבלה או מפת חשיבה. מה שנכון ומדויק לכם.

  1. ערכו רשימה של ההצלחות וההישגים שלכם.
  2. ליד כל הצלחה ציינו את הדרך והמהלכים שנדרשו לכל הישג.
  3. התבוננו על הרשימה וסכמו:
  4. החוזקות שלכם – אלה שבאו לידי ביטוי.
  5. האג'נדה שמנחה אתכם בכל אחד מההישגים.
  6. הדרך בה אתם מקבלים החלטות. 
  7. היכולות והמיומנויות שלכם.
  8. ועכשיו, קחו את הרשימה ובחרו הישג 1 או 2 ורשמו עליו מאמר או פוסט המהווה Case Study לאחר, ועבורכם אמצעי מעולה לשיווק עצמי. שתפו אותנו בפוסט או מאמר ונפרגן.

לסיום

סיכום שנה היא הזדמנות להתבוננות אישית, כלי למיתוג ושיווק עצמי, כלי המחדד מטרות ורצונות לשנה הבאה.

שתהיה שנה אזרחית מעולה. שנה של הצלחות עסקיות. שנה שבה הבחירות האישיות יתממשו.

שלכם, קרן סדרינס.
סוכנות לייצוג מנהלים.

ניוזלטר

הירשמו וקבלו את המגזין החודשי שלנו ועדכונים על מה שקורה בעולם הניהול

דילוג לתוכן