משבר הקורונה ומשברים בכלל סוף העולם או הזדמנות

מאת: יובל,

כולנו נכנסנו לתקופה מאתגרת, מצב שלא התנסינו בו מעולם, מה שאנחנו רואים באופק נראה מאתגר, נראה אין סופי, מלא סכנות.

אז מה עושים? איך מתמודדים ?

חלק גדול מהארגונים בימים מאתגרים אלה עסוקים בלכבות שרפות, מטפלים בדחוף, מרכינים ראש ומחכים עד יעבור זעם.

בואו נתרומם למעוף הציפור, ונפרוט את המצב לפרטים ונבין שעברנו מצבים מאתגרים כאלה ואחרים. המצב מזכיר לי את משבר ה 11 לנובמבר כולנו חשבנו אז שסוף העולם הגיע ושאין תקומה לפחות לא בעתיד הקרוב. חברות התעופה הפסיקו לטוס, מדינות עשו קשיים בכניסה אליהם, נשמע מוכר, אבל כעבור שבועות ספורים של הבנת המצב, העולם התעשת וחזר לעצמו תוך שינוי נהלים והתאמה למצב הקיים, כולנו מכירים הרבה חברות עסקיות שעשו הון מהמשבר במקרה הזה, בעיקר חברות אבטחה.

לכן כמובן שיש לטפל במצב החדש בשיא הרצינות, להוריד עלויות תפעול, לטפל במצבי קיצון, להכין את הארגון למצב ולחשוב איך ממשיכים לתפקד בתקופה קצרת הטווח.

אבל במקביל ארגון חכם מתחיל כבר מעכשיו את ההתארגנות לימים שאחרי המשבר. זה יגיע מהר, הרבה יותר מכפי שאנחנו חושבים או מעריכים היום, ותהינה הזדמנויות עסקיות שכל מי שיהיה מוכן לקראתם ירוויח, ובגדול.

בואו בעת הזו נחשוב מחוץ לקופסא, ניקח את אותם העובדים שכיום הם פחות עסוקים, נעזר בהם לבנות ולהגדיר נהלים ומתודולוגיות עבודה או נבצע ריענון בנושאים האלה.

נתארגן עם צוות חשיבה לחשוב על רעיונות להזדמנויות עסקיות שיגיעו לאחר המשבר, כל ארגון בתחומו. ומשיעלה הרעיון נתחיל בהכנת הארגון ליישומו, נתכנן תכניות פעולה, נכין צוותי עבודה להטמעתו, וכו'.

נבדוק אם יש צורך בשינוי אירגוני או שינוי מבני, גיוס כח אדם שונה או שחרור כח אדם שאינו נחוץ.

לחשוב על שינויים מבניים תשתיתיים כמו מבנה פיסי, כלי עבודה, מכונות חדשות וכו. 

ננצל את העובדה שהלקוחות שקועים בשלהם, השותפים עסוקים בהווה, והמתחרים מבולבלים, בואו ננצל את הזמן להתארגן לעולם שאחרי המשבר.

משבר זה גם הזדמנות, הזדמנות לשנות, הזדמנות לחשוב והזדמנות  לצמוח.

ניוזלטר

הירשמו וקבלו את המגזין החודשי שלנו ועדכונים על מה שקורה בעולם הניהול

דילוג לתוכן