מיתוג אישי – ראיון עם תומר צוקר

החודש הזה והחודש שיגיע החלטנו להתמקד בנושא די חשוב – והוא המיתוג האישי. חשבנו רבות על החשיבות של מיתוג אישי, איך הוא חשוב לחיים שלנו, האם הוא חשוב, איך עושים את זה ומה מסתתר מאחורי העולם של מיתוג אישי. ולכן לא רק שהראיון המהמם עם תומר שקיימנו עוסק במיתוג אישי, אלא שבכלל המגזין כולו עוסק בנושא, וגם האירוע שקרב ובא, האירוע השני של קהילת Be Talent שיעסוק, מלבד נטווריקינג גם במיתוג אישי.

ספר לנו בקצרה עליך ועל העשייה שלך.

שמי תומר צוקר ואני ה-Chief Marketing Officer של חברת Kryon, חברת סטארטפ שנחשבת לאחת המובילות העולמיות בתחום ה-RPA – Robotic Process Automation. אנחנו עוזרים לארגונים לייעל תהליכים עסקיים ותפעוליים באמצעות פתרון אוטומציה ייחודי מבוסס AI.

אני בעל ניסיון מקצועי של למעלה מ-20 שנה בחברות טכנולוגיות בינ"ל במגוון תפקידים בתחומי שיווק, מכירות וניהול שותפים עסקיים וטכנולוגיים. בתפקידי הקודמים הקמתי וניהלתי את תחום ה-Partner Marketing של Amazon Web Services בישראל, ניהלתי את הפעילות העסקית של IBM ישראל בתחום הסייבר, הובלתי את הפעילות העסקית והשיווקית של מיקרוסופט בתחום הענן והתשתיות הטכנולוגיות ועוד. בנוסף, אני משמש כמרצה בתחומי השיווק, מיתוג ו- Social Selling עם התמחות ספציפית ב-LinkedIn, אני מייסד-שותף של קהילת Linkers ב-LinkedIn, קהילה מדהימה שמונה היום למעלה מ-14,000 חברות וחברים והיא עוזרת לאנשים להפיק תועלת וערך מ-LinkedIn, אני המגיש-שותף של הפודקאסט Market Trip שעוסק בשיווק, אנשים ויזמות ואני משמש כמנטור בתחום השיווק לסטארטפים במסגרת תוכניות האצה (אקסלרטורים). אני מאוד נהנה מהעשייה המגוונת שלי ובעיקר כשהידע והניסיון שלי עוזרים לאחרים להתפתח ולצמוח. זה סיפוק אדיר עבורי.

ספר על משהו חדש לגביך. משהו שכמעט ולא יודעים עליך.

עובדה שמפתיעה הרבה אנשים כי אני לא ממש מדבר על זה… לפני שצללתי לעולם ההייטק שימשתי כחוקר פרטי במשך מספר שנים. הייתי חוקר מוסמך מטעם משרד המשפטים וניהלתי מאות חקירות. תקופה מרתקת, מאתגרת וקיצונית שלימדה אותי הרבה מאוד על אנשים ועל הגוונים השונים של החברה הישראלית. לקחתי איתי סל גדוש של כלים שמשרתים אותי גם בעולם העסקי: קבלת החלטות בתנאי אי-וודאות, יכולות אלתור, כישורים בינאישיים והרבה יצירתיות. לא הייתי חוזר לעסוק בתחום החקירות אבל גם לא הייתי מוותר עליו…

האם ידעת שאתה מותג המעורר השראה?

אני לא מגדיר את עצמי כ"מותג מעורר השראה" אבל אם אחרים תופסים אותי כך, זאת מחמאה ענקית עבורי. אם אני יכול לעזור לאחרים ליצור לעצמם בהירות, למצוא דרך חדשה ולגלות את העוצמות הפנימיות שלהם, אשריני. אני מקבל פידבקים מקסימים מאנשים וזה בכל פעם מרגש אותי מחדש.

איך הצלחת למתג את עצמך? באילו כלים השתמשת?

הבסיס למיתוג אישי די דומה לתהליך מיתוג של מוצר או שירות. אנחנו מתחילים מהליבה, כלומר מהערכים והכישורים שלנו, בדגש על זיהוי היכולות הייחודיות שלנו. בהמשך אנחנו נגדיר ונברר לעצמנו מהן השאיפות, המטרות והתשוקות שלנו ולאחר מכן נעסוק במעטפת: מה הסגנון שלנו, הטון שלנו והנראות שלנו. זה תהליך מובנה, מתוכנן ומנוהל.

בהקשר האישי שלי, פעלתי בדיוק כך. ניסחתי את "סיפור המותג" שלי באופן הבא: "אני נהנה לחלוק את הידע המקצועי שלי ולעזור לאחרים לממש את הפוטנציאל שלהם במלואו".

אני עושה זאת באמצעות כל אחת מנקודות המגע שלי עם קהל המטרה שלי, כמנהל שיווק, כמנהל קהילה, כמרצה, כפודקאסטר וכמנטור, הן במרחב הדיגיטלי והן במרחב הפיזי.

כיצד מיתוג אישי עזר לך בקריירה?

אני מחובר לעשרות אלפי אנשים, רובם הגדול משתייכים למעגלים המקצועיים המשיקים לקריירה שלי, בתחומי השיווק והטכנולוגיה. עוצמת המיתוג האישי באה לידי ביטוי בתהליכי מכירה, פיתוח שותפויות עסקיות, פיתוח קריירה, התמקצעות ועוד. ההיכרות המוקדמת, גם אם הווירטואלית שיש לאנשים רבים איתי, מאפשרת לי לקצר את ה-Time-to-Market בכל אחת מהזירות שציינתי. המיתוג האישי שלי הוא לא רק נכס עבורי, אלא גם עבור כל ארגון שבחר להעסיק אותי.

האם "מיתוג אישי" זה באז ומשהו חולף או שהוא מאסט עבור כל אדם המעוניין למנף הצלחה?

תחום המיתוג האישי מלווה אותנו משחר ימי האנושות, גם אם לא קראנו לו כך. לבני האדם היה מאז ומעולם רצון להדגיש את היכולות וההישגים שלהם כדי ליצור לעצמם יתרון חברתי, כלכלי, פוליטי וכמובן רומנטי… אין בכך כל דבר חדש ואני לא צופה שמיתוג אישי יחלוף מן העולם בעתיד הקרוב.

יתר על כן, אני מזהה שתי נקודות שדווקא מעצימות את הנוכחות של המיתוג האישי בחיינו:

א. אנחנו חיים בעולם עתיר "רעשים" ומסרים פרסומיים והעומס החושי רק הולך וגדל. בכדי לבלוט מן ההמון, להעביר בצורה אפקטיבית את המסרים שלנו ולהשיג את המטרות שלנו, נדרש מאמץ רב ביחס לעבר ובהקשר הזה מיתוג אישי הוא אמצעי ליצירת יתרון תחרותי.

ב. השילוב העוצמתי בין רשתות חברתיות, סמארטפונים וחיבוריות לרשת ביטלו את שכבת הגורמים המתווכים בין האדם לבין החברה. אנחנו לא תלויים יותר בגופי המדיה המסורתיים, בצלמים מקצועיים או במונופולים בתחום התקשורת. כל אחד מאיתנו הוא יוצר תוכן פוטנציאלי שיכול להגיע למיליוני אנשים ברחבי העולם בהינף אצבע. קל יותר, זול יותר ומהיר יותר לפתח את המיתוג האישי שלנו ביחס לכל תקופה אחרת בהיסטוריה האנושית.

מיתוג אישי – תן טיפים למי שלא יודע איך. היכן מתחילים?

שלושה טיפים שאני שמח לשתף בהם:

1. תהיו אותנטיים, אל תנסו לחקות אחרים. מצאו את הקול הייחודי שלכם. ככל שהמרחק בין הפרסונה שלכם לבין מי שאתם באמת יהיה קצר יותר, כך עוצמת המיתוג האישי שלכם תהיה גבוהה יותר.

2. ‏מיתוג אישי זה לא שיווק עצמי, תתנו לאחרים לדבר בשבחכם. יש אמרה מפורסמת של ג'ף בזוס, המייסד של אמזון, בהקשר זה: ״מיתוג אישי הוא מה שאנשים אומרים עליך כשאתה יוצא מהחדר".

3. ‏צרו תוכן. בעיני תוכן איכותי, מעניין ומקצועי הוא אחד המרכיבים החשובים ביותר בפיתוח מיתוג אישי. אם אתם מרגישים שיש לכם חסמי כתיבה, אתם לא מרגישים בנוח מול מצלמה או מיקרופון או שחסר לכם ידע בטכניקות של יצירת והפצת תוכן, אני ממליץ לרכוש את הידע החסר, ללמוד, להתמקצע ולהתנסות. זוהי השקעה הכרחית וחכמה בעצמכם.

אתם מוזמנים להתחבר ולעקוב אחרי תומר צוקר:

⬅️ בלינקדאין: https://www.linkedin.com/in/tomerzuker

⬅️ להצטרפות לקהילת Linkers https://www.linkedin.com/groups/8948621

⬅️ לבלוג האישי של תומר: https://tomerzuker.com/

ניוזלטר

הירשמו וקבלו את המגזין החודשי שלנו ועדכונים על מה שקורה בעולם הניהול

דילוג לתוכן