מוישיק בראז, סמנכ"ל כספים כפר המכביה

מהו "הספורט" שלך
אני מרתוניסט- שזו ריצה למרחק של 42.2 ק"מ, איש ברזל- שהיא תחרות טריאתלון למרחקים ארוכים 3.8 ק"מ, שחייה, 180 ק"מ רכיבה.
הספורט בשבילי הוא אורח חיים, מצריך 6 ימים בשבוע למעט יום מנוחה. האימונים כוללים את כל המרכיבים- שחייה, רכיבה וריצה. כמובן שהשבוע בנוי מתוכנית סדורה ורצף אימונים בין המקצועות, פעם בחודש ישנו שבוע "הורדה בעומס" שבו מורידים את העצימות לא את הכמות.
כל האימונים מתקיימים בבוקר ומצריכים השכמה מוקדמת ובהכרח הליכה לישון מוקדמת. גם התזונה במהלך השבוע בנויה לתמוך בשבוע אימונים כזה.

ספורט, ניהול והקשר ביניהם
להערכתי, ספורט וניהול משולבים אחד בשני. ספורט מן הסתם שומר על ריענון מחשבתי, משחרר לחץ או בשפתנו זו ״שעת הפסיכולוג״. זו השעה שלך עם עצמך, עם או בלי מוזיקה. בחלק של התחרויות למרחק הארוך, ישנו גם שילוב של תכונות ומאפיינים משותפים, כמו נחישות.
גם באימונים יש תוכנית אימון מסודרת שמקבילה לתוכנית עבודה, בלי תוכנית אי אפשר לצלוח את המשימה ולסיים את התחרות, שימוש באנשי מקצוע, בציוד ייעודי, משברים ופציעות הם המקבילים לתקלות ומהלכים שלא מצליחים, צריך לדעת לקום מפציעות/מהלכים לא מוצלחים וכאן לחוסן המנטאלי ישנו משמעות קריטית. בנוסף, לעבודת הצוות יש חשיבות. כמו בניהול, אי אפשר לבצע ולהגיע להישגים ללא עבודת צוות של מתאמנים ומאמנים השותפים לפרויקט.

המשמעות של הספורט עבורך
המשמעות של הספורט עבורי הוא אורח חיים, העצמה, עמידה באתגרים, קביעת רף יעדים חדש בכל השגת מטרה, עבודה בצוות, יכולת הקשבה לאנשי מקצוע ולגוף עצמו. הרבה פעמים אתה מוצא את עצמך במהלך השחייה או הריצה, מפליג עם המחשבות על נושאים שעומדים על הפרק בעבודה, הרבה מהתובנות מתקבלות דווקא ברגעים אלו. בשחייה, רכיבה וריצה ישנם אימונים אינטרוולים (קצב) שמלמדים אותך כמו בניהול, לדעת לעבוד תחת לחץ ומעבר לרגיעה.

הטיפ שלך למי שספורט הכרחי אך מוצא את כלל ההסברים ל- למה לא עכשיו!
תירוצים לדחות את פעילות הספורט זה לחלשים. העמידה באתגרי הספורט מוסיפה לערך העצמי ומחזקת הן בצד הפסיכולוגי והן בצד הפיזיולוגי. אין תחושה טובה יותר מלצאת בבוקר ליום עבודה אחרי אימון טוב. האנדורפינים ומערכת זרימת הדם מאפשרים לנו לעבור את יום העבודה בתחושה מרעננת, מפוקסת, וחדות מחשבתית.
אין ספק שלקום בבוקר לאימון, או לצאת אליו אחרי יום עבודה, זה קושי מנטלי. אבל כמה דקות אחרי, במהלך האימון, לתחושת ההישג של היציאה לאימון אין תחליף!

הטיפ שלך לספורט בתנאי קורונה
אין ספק שהקורונה מגבילה, אבל גם בתקופה כזו אין הנחות! מה שניתן לבצע בחדרי הכושר, בריכות וסטודיואים, מבצעים. מה שמוגבל, אפשר לבצע בבית. בשבילי הפארקים, טריינרים לאופניים, חוף הים. חייבים לדחוף את עצמכם.
אני מאמין שמי שמתעסק בספורט באופן עקבי, תורם לחיזוק המערכת החיסונית, דבר שיאפשר התמודדות טובה יותר של הגוף עם התסמינים. בצד המנטלי, היציאה לאימון תשחרר מי מאתנו שחרד מהקורונה. אפשר לצאת לפעילות ספורטיבית עם בן/בת הזוג ו/או עם הילדים וכך גם להרוויח שעת איכות איתם.
״נפש בריאה בגוף בריא״

ניוזלטר

הירשמו וקבלו את המגזין החודשי שלנו ועדכונים על מה שקורה בעולם הניהול

דילוג לתוכן