הצלחות בצמרת – ראיון ייחודי

ראיון עם קרן ושרון

הפעם החלטתי להביא לכם משהו אחר – את הסודות שמאחורי הקלעים הגיע הזמן לפגוש פנים מול פנים את האנשים שמאחורי המילים. לכבוד זה פגשתי את קרן סדרינס ואת שרון יחד. ״ציפיתי לפגישה, כי ידעתי שזאת הולכת להיות שיחה מרתקת וסיפור ייחודי ומוצלח. שרון נראה כאילו הוא הגיע לראיון עבודה, ולא לראיון קליל ומרתק, עד שהשחרור הגיע והשיחה הפכה לניחוחה באחת. שרון, אומנם, לא תמיד חש בנוח לשווק את עצמו או לדבר על עצמו, אבל ברגע שהוא מרגיש נינוח אין ספק שהקסם האישי זורם…״ מספרת קרן סדרינס.

שרון הוא מנהל בכיר עם למעלה מעשרים שנות ניסיון בתפקידי מפתח בחברות עסקיות הפועלות בארץ ובחו"ל.  הוא צמח והתפתח בחברות העוסקות בתחום החקלאות. בתפקידו האחרון כיהן כסמנכ"ל פיתוח עסקי של קבוצת חברות גלובליות בתחום החקלאות. בתחילת יוני 22  החל לכהן בתפקיד מנכ"ל חברה העוסקת בתחום האגרוטק. הישג משמעותי בכלל ההיבטים עבור שרון.

שרון, למה פנית לשירות של סוכן אישי?

"במשך שנים שאלתי את עצמי, ואף בהזדמנויות שונות שאלתי גם קולגות מתחום ה- HR איך זה שאין שירות של הד האנטינג הפוך, בו הד האנטר עובד עבורי ומחפש לי עבודה. שירות מסוג זה הכרתי כאשר ביצעתי תפקיד של רילוקיישן באוקראינה והפליא אותי תמיד שאין בארץ סוג כזה של שירות. התחלתי לנהל את הקריירה שלי בגיל צעיר מאד. התפתחתי והתקדמתי מתפקיד לתפקיד. רוב התפקידים הם תפקידים שהגעתי אליהם דרך קשרים אישיים. לפני שנה התחלתי לחשוב ׳מה הלאה – מה התפקיד הבא שלי?׳ הבנתי שהתפקיד הבא שלי לא יהיה בארגון בו אני עובד כרגע אלא במקום אחר, הבנתי שאני רוצה להוביל ולנהל ארגון גדול יותר ובשביל זה עליי לפעול בדרך אחרת. הבנתי שהתפקיד הבא שלי לא יימצא ברשת הקשרים הקיימת שלי, ויש לי קשרים רבים בארץ ובחו"ל המוניטין שלי הולך לפניי, ולא בקרב הד האנטרים מקצועיים ככל שיהיו. הבנתי שאני צריך מישהו שיעבוד עבורי, יבצע פעילות מודיעין. יפעיל קשרים ובפועל יהיה איש המכירות שלי. ידעתי שבכדי להתקדם לכיסא המנכ"ל עלי לפעול אחרת. חיפשתי ברשת, שאלתי חברים ובהמלצת חבר הגעתי לסוכנות הייצוג – קרן סדרינס״.

למה בחרת בקרן סדרינס כסוכנת שלך?

״האמת שבחרתי בקרן בגלל כמה סיבות, הראשונה היא החיבור שהיה לנו מן הרגע הראשון – מערכת יחסים של לקוח וסוכנת חייבת להיות מבוססת על חיבור ואמון. אבל אם נדבר על הצד המקצועי הרי שהמקצועיות שלה וההבנה שלה את השוק היא סיבה טובה לחלוטין. הדבר השני הוא המחויבות שלה ללקוחות ולמטרות משותפות. יש לה עקרונות המנחים את העבודה שלה ואת העשייה שלה. קרן, לא מוותרת על הדרך, על המטרות, על העקרונות ועל מה שהיה חשוב לי כלקוח. ואת זה, קלטתי מהרגע הראשון. קרן היוותה עבורי את הדרך, היא אחת שלא מוותרת, גם בתקופה שהכול היה חשוך כמו בקורונה. שעות על גבי שעות שהיא המשיכה לזרוע זרעים, לבדוק עוד ועוד הזדמנויות ולהפעיל קשרים – הרי לכם סיבות ממשיות לבחירה שלי״.

האם התוצאה הושגה?

״אין ספק שהתוצאה הושגה, וחתמתי על חוזה יותר טוב מאשר דמיינתי. קרן ניהלה משא ומתן קשוח, תוך הפעלה של כל המנגנונים ולא וויתרה על שום דבר, שמרה על האינטרס שלי כלקוח וגם על האינטרס של הצד השני״.

קרן, למי השירות מתאים? האם כל אחד יכול להיות מיוצג בסוכנות?

״השירות שאני מציעה מתאים למנכ״לים וסמנכ״לים שמכהנים בתפקידי מפתח בכירים בשוק. אלו מנהלים בכירים שהצלחה הוא הבסיס להתפתחות שלהם. שירות זה מתאים למנהלים בכירים שרוצים להניע את עצמם ולנהל את הקריירה שלהם. הלקוחות בסוכנות שלי הוא טאלנטים לכל דבר. הם בעלי הצלחות רבות, חיים ונושמים את הצד העסקי, היזמי, הם מחוברים והכי חשוב רוצים עוד… מכל דבר.

לקוח הפונה אליי לראשונה, לאחר שיחה אישית קצרה, מתחיל בפגישה אישית ששמה זום על החיים החיצוניים והן הפנימיים. המטרה היא לבחון האם שני הצדדים יכולים ביחד להשיג את המטרה – סגירת חוזה עבודה חדש! לאחר הפגישה, במידה וממשיכים הלאה, מתחיל תהליך עמוק של היכרות ב-360 מעלות, מגדירים יעדים ומטרות, מדייקים את הזהות המיתוגית, לצד פתיחת דלתות ואיתור הזדמנויות״.

האם ברגע שפגשת את שרון זיהית את מה שהוא מחפש?

״שרון, בדומה למרבית הלקוחות הפונים לסוכנות, הגיע בשל, מפוקס וחד משמעי. כבר בשיחתנו הראשונה היה ברור שבנה מסלול לינארי מאוד. היה לי ברור, כמומחית לניהול ותכנון קריירה, שמה שיהיה נכון זה לפתוח לשרון חלופות נוספות. חלופות שיאפשרו לו מחד להמשיך ולהתפתח בארגונים גדולים בעלי היקפי פעילות גדולים יותר ממה שביצע עד כה, ומאידך פעולות שיבססו אותו כמותג וטאלנט בתחום ההתמחות שלו. שרון עבד בחברות פרוייקטליות. האסטרטגיה שבה נקטנו בסוכנות היא לחבר את שרון לחברת מוצר חדשנית ובכך הצלחנו״.

הניסיון שלו היווה אתגר עבורך?

״אין ספק כי כל לקוח הוא אתגר. האתגר עצמו הוא באמת להתאים באופן הכי מדויק – כמו כפפה ליד  – את המטרה כפי שהוצגה בהתחלה. לסגור חוזה עבודה זה לא עניין של מה בכך, אבל ההתאמה בין הלקוח לבין הבוס העתידי שלו הוא חשוב לא פחות. צריך להתאים הכול ולמצוא חיבורים מדויקים בין שרון לבין העבודה הבאה שלו, תוך שמירה על תשוקה, סקרנות, התעניינות. האתגר הוא להרכיב פאזל רב חלקים המאפשר לנו למצוא חיבור מדויק בין הלקוח למעסיק הבא״.

היה לך קל או מאתגר למצוא לשרון עבודה?

״שרון, הצטרף לסוכנות לפני כ- 5 חודשים. התחלנו בפתיחת דלתות והפעלת קשרים רלוונטיים עבורו.  בחנו מספר כיוונים והזדמנויות. חלקן שללנו על הסף וחלקן לא התקדמו מסיבות שונות. במהלך הדרך  התמודדנו עם חסם שוק מוכר וידוע – העדר ניסיון ממשי כמנכ"ל. הדרך שלנו להתמודד עם חסם זה היא באמצעות שימת דגש על המיומנויות, המומחיות והפרסונה שהוא.

לאחר חיזור מתמשך מול הנהלת חברה, אותה הגדרנו כארגון מטרה,  נוצרה הפגישה הראשונה בין שרון לאחד מחברי ההנהלה, מה שהוביל לסט שלם של פגישות, תהיות ושאלות ולבסוף חתימה על חוזה. קל זו הגדרה משתנה, העיסוק שבחרתי הוא תמיד היה ותמיד יהיה מאתגר״.

מה החוזקה שלך כסוכנת?

״קשרים והיכולת להרכיב פאזל אנושי מושלם. כל זה לצד היכולת להפוך כל פגישת קפה להזדמנות עסקית ממשית וכמובן, 25 שנות ניסיון בשוק התעסוקה והיכרות רבת שנים עם הסביבה הניהולית והעסקית״.

מה הלקוח צריך לעשות כדי שהתהליך יעבוד?

״אמון אמון אמון – הלקוח חייב לסמוך. זה משהו שלא קל לקבל – אמונה מוחלטת. על הלקוח ללמוד לשחרר ולהעביר את השליטה למישהו אחר, וללמוד להיות שותף פעיל בהשגת המטרות״.

במידה ונתקלנו בקשיים, איך סוכן מיומן עוזר במציאת פתרון?

״סוכן טוב ומיומן מכיר את הלקוח שלנו בצורה מעמיקה ויסודית. הוא מכיר ומזהה את החוזקות והן את החולשות של הלקוח. הסוכן יכול לזהות תגובות ומה המניע שלהם. סוכן יודע להוציא את הלקוח שלו מלא מעט פלונטרים וסיבוכים שקורים בתוכו – וזאת בגלל שהסוכן מהווה עבור הלקוח עיניים – עיניים חיצוניות ופנימיות שיכולות לחבר את הלקוח למציאות, לעובדות ולמטרות״.

לסיכום, אחרי היכרות מרתקת עם שני אנשים יוצאי דופן, למדתי שאמון וכימיה זה דבר חשוב בתהליך שכזה. להוריד את המחסומים והחומות, לשחרר את השומרים (בתוכנו) ולסמוך על מישהו אחר. אין ספק שסוכנות קרן סדרינס היא הבית במקרה הזה. אתם מרגישים שהגיע הזמן להתקדם בקריירה? מרגישים תקועים? מרגישים שאתם יכולים ורוצים יותר והגיע הזמן לטפס בסולם? אל תעשו את זה לבד – קרן סדרינס – סוכנות לייצוג מנהלים, כאן עבורכם.

מאת אלינור לוגסי – סופרת, עורכת לשונית וכותבת המערכת. 

ניוזלטר

הירשמו וקבלו את המגזין החודשי שלנו ועדכונים על מה שקורה בעולם הניהול

דילוג לתוכן