הצלחה ישר ולעניין.

ראיון עם מחבר הספר, גד מרגי,  הצלחה ישר ולעניין

בעולם דינמי, משתנה ותחרותי עלינו לפעול אחרת כדי לבלוט. עם חלוף מגפת הקורונה שוק התעסוקה ישתנה. מתי וכיצד עוד אין תשובות חד משמעיות. חלקים מהתשובה ברורים כבר כעת, כגון: תפקידים חדשים, מוצרים וטכנולוגיות חדשות, החלפה של הנהלות, חברות יסגרו שעריהן וחברות חדשות יקומו, התרבות וסביבת העבודה תשתנה כולל עבודה מהבית ועוד. תשובה מדויקת נקבל במהלך 2020 ולעניות דעתי בעיקר לקראת סופה.

ישראל מצטיינת בניהול משברים ובניהול מצבי חירום. המצבים המדיניים והפוליטיים מכינים אותנו היטב וצה"ל מכשיר מנהיגים ומנהלים הנמצאים היום בחזית ההובלה העסקית והארגונית בתפקידי ניהול שונים

רובם יודעים להפוך משבר להזדמנות, חלקם עסוקים בכיבוי שריפות, חלקם עם המבט קדימה בהקשר האישי, משפחתי ועסקי.

רובם לוקחים רגע לעצמם ומפנים שעות ביומן לצורך למידה, התבוננות ותכנון מסלול מחדש תוך הסתכלות על עצמם ביחס לעתיד הצפוי לשוק התעסוקה.

גם אני, המהווה סוכנת מידע עבור הלקוחות והשותפים שלי, בהקשבה למתרחש מחד ומאידך מקצה זמן ללמידה אישית באמצעות קריאה, למידה מרחוק, כתיבה והתבוננות אישית, לפני מספר חודשים נחשפתי להמלצה בלינקדאין על ספר "הצלחה ישר ולעניין" של גד מרגי. כמי שחוקרת הצלחה, סוקרנתי ורכשתי את הספר. הספר מעורר השראה, יישומי ומציע עקרונות והרגלים פרקטיים להתמודדות עם אתגרים וחששות לצד פיתוח הרגלי חשיבה של מצליחנים.

פגשתי את גד לשיחה.
גד הוא יזם, מרצה ומנטור בכיר להצלחה מעשית בחיים ובעסקים.
מוביל עסקים ואנשים, ליצירת אורח חיים אישי והתנהלות עסקית המושתתים על עקרונות של הצלחה מתמשכת.
כיהן במספר תפקידי ניהול בכירים וטכנולוגיים, ביניהם: מנהל מערכות מידע (CIO), טכנולוג ראשי (CTO) ויועץ בכיר בתחום הסייבר בגופי ממשל ובמערכת הביטחון.
במסגרת תפקידיו ניהל והוביל פרויקטים טכנולוגיים עתירי תקציב ברמה לאומית. 

 שאלתי את גד:

כיצד לדעתך יראה העתיד של שוק התעסוקה? ומהי המלצתך לביסוס הצלחה אישית ומקצועית?

"הטכנולוגיה תמשיך לייעל תהליכים ולפתח שווקים. מצד אחד, נראה הרבה מקצועות מוחלפים על ידי הטכנולוגיה. מצד שני, נראה יותר תפקידים חדשים שיידרשו רמת מומחיות גבוהה מאוד.
בנוסף, משרות מלאות יהפכו עם הזמן לשיטת תעסוקה פחות שכיחה ונראה מגמה של יותר פרילנסרים בחלקיות משרה.
המלצתי לכל אדם שמעוניין להבטיח לעצמו ביטחון כלכלי ועתיד טוב יותר, היא להשקיע יותר בעצמנו ובהתפתחות האישית והמקצועית שלנו: להכיר את המגמות המתפתחות בענף בו אנו עוסקים ובענפים משיקים ולהתפתח יחד איתם. לפתח מומחיות ולרכוש ידע, יכולות וכישורים חדשים ונוספים שבעזרתם נמשיך להעלות את הערך שלנו בשוק העבודה. ולא פחות חשוב, עלינו להשקיע בהשכלה הפיננסית שלנו, וללמוד כיצד להיות משקיעים טובים יותר."

אנו נוטים ללמוד מאנשים מצליחים. האם לדעתך עלינו ללמוד גם מכישלונות של אחרים?

"חד משמעית כן. הצלחות בעיקר משקפות תוצאה סופית ואת מה שכבר עובד. העניין הוא, שמאחורי כל הצלחה יש גם אתגרים, קשיים וכישלונות שאותם לרוב אנחנו לא רואים. למידה מכישלונות של אחרים יכולה לחסוך לנו הרבה זמן, כסף ובעיקר אכזבה.
יחד עם זאת, חשוב להפנים שלא משנה כמה נלמד מאחרים, כשנתנסה בעצמנו עדיין נחווה כישלונות לצד הצלחות, זה חלק מובנה מהדרך להצלחה. מצליחנים לומדים לאהוב גם את זה."     

מעבר לתפקידך כמוביל טכנולוגי אתה גם יזם. סופר. בלוגר. מרצה. מנטור ואיש משפחה… איך אתה יוצר איזון בין מגוון תפקידיך?

"פעם הייתי שואף להגיע לאיזון, עד שהבנתי שאין באמת דבר כזה. זו המצאה שנועדה לגרום לנו להרגיש טוב יותר עם עצמנו. לדעתי המטרה החשובה באמת היא להיות מאושר ולחיות בסיפוק. ואם זה אומר שכדי להיות מאושר צריך לחיות גם בחוסר איזון – אז שיהיה. אוהבים לבלות עם בני הזוג והילדים? תבלו איתם יותר, אוהבים את העבודה שלכם? תשקיעו בה יותר. אוהבים לטייל? תטיילו יותר. אוהבים להיות בכושר? תעשו יותר כושר…
עיסוק משמעותי בדברים שגורמים לנו להיות מאושרים הוא זה שבעיני מביא לתחושת אושר, שלמות ואיזון בחיים.

כמנהל ומנטור מהו הערך שחשוב לך להטמיע ולהעביר לסביבתך? 

"מנהיגות. זה ערך עליון בעיניי מפני שהוא כולל בתוכו כל כך הרבה איכויות וערכים נוספים.
כל אדם הוא סוג של מנהיג, קודם של עצמו ואחר כך יש לו הזדמנות להיות מנהיג וגורם משפיע על סביבתו.  
כשאנחנו חושבים ופועלים מתוך מנהיגות, המיקוד שלנו מנותב לעשייה, להשפעה, לנתינה, לפתרונות ולתוצאות.
מנהיג אמיתי הוא כזה שמהווה דוגמה והשראה לסביבתו לפעול גם כן במנהיגות. זה הערך שאני מקפיד להטמיע בקרב סביבתי הקרובה בבית ובעבודה, ופועל להטמיע בקרב הלקוחות וקהל העוקבים שלי.

מהו המסר העיקרי שלך בספר שלך "הצלחה ישר ולעניין" ?

"בכל אחד מאיתנו קיים פוטנציאל להיות טוב יותר, ובהתאם ליצור תוצאות טובות בהרבה יותר. אלא שהפוטנציאל שלנו יישאר בגדר פוטנציאל בלבד, עד אשר נתחיל לממש אותו.
הספר נכתב כדי לסייע לקוראיו לגלות עד כמה רחוק הם באמת מסוגלים להגיע בחיים. הוא נועד לעורר השראה, להניע לפעולה וללמד 50 עקרונות והרגלים פרקטיים ומוכחים שנבחרו בקפידה כדי להעלות את חייהם של קוראיו לרמה הגבוהה ביותר, ולהגיע למימוש עצמי ולחיי הצלחה ושגשוג."

מהו המסר שלך ליום שאחרי הקורונה?

"משבר הקורונה מגלה לנו הרבה על עצמנו: על האיתנות הכלכלית שלנו, על מידת החיוניות שלנו בעבודה ועל החוסן המנטלי שלנו.
המשבר גם מלמד אותנו שיעור חשוב בחיים – להעריך את הדברים הקטנים בחיינו אשר בשגרה אנו מקבלים כמובן מאליו, ולדעת להבדיל בין העיקר לטפל.
הדבר החשוב ביותר בעיני ביציאה ממשבר היא לבחור לצמוח ממנו ולהוביל את חיינו למצב טוב יותר מכפי שהיו לפניו.
על מנת לעשות זאת עלינו ליצור כבר עכשיו תכנית פעולה להשקעה בהתפתחות האישית, המקצועית והכלכלית שלנו שתוביל אותנו לחוסן מנטלי וכלכלי בפני משברים יהיו אשר יהיו."

היכנסו לאתר של גד מרגי : https://www.gadmergi.com/

ניוזלטר

הירשמו וקבלו את המגזין החודשי שלנו ועדכונים על מה שקורה בעולם הניהול

דילוג לתוכן