הזדמנויות חדשות – סיפור הצלחה

*מאת: אלינור לוגסי

"ההצלחה היא מסע של עשייה עקבית לעבר מטרה משמעותית שהוגדרה מראש. הצלחה נוצרת בכל רגע בו אנחנו מביאים תשומת לב מלאה למה שאנחנו עושים, אפילו לפעולה 'הקטנה' ביותר" (יואב זילכה)

במרץ 2020 המהפכה החלה!

"אנשי הגם וגם" או "כלכלת הגם וגם" מגמה שהחלה לפני כ- שלוש שנים, החלה לתפוס תאוצה משמעותית דווקא בימים אלו ולא בכדי. מגמות שהחלו שנים קודם לכן, התרוממו לפתע. עסקים וארגונים אימצו את האמירה הרווחת "מלימון ללימונדה" והחלו לזהות את ההזדמנויות שיש במשבר, ההזדמנויות שהקורונה הביאה לפתחם.

מנהלים רבים החלו להבין, יותר מתמיד, שאינם מעוניינים להישען על "שורת השכר" ושאין יותר "מקום עבודה בטוח". הם הבינו שעליהם לשנות גישה ולאמץ את דרכם של "אנשי הגם וגם".

אנשי הגם וגם הם מנהלים שכירים, שמעבר לעשייה שלהם במסגרת תפקידם המקצועי המוגדר בארגון, מנהלים עסק עצמאי. המניע העיקרי שלהם הינו המניע הכלכלי והן ההבנה שעליהם למנף את הנכסים העומדים לרשותם ולהרחיב את העשייה שלהם, ובכך למקסם את הנכסים הכלכליים המניבים שלהם.

"ההזדמנות יכולה להיות בכל זמן ובכל מקום – השאלה היא מה אתה עושה עם זה" משתפת קרן סדרינס, המייצגת מנהלים בכירים לתפקידים והזדמנויות עסקיות, מול גופים ועסקים. הקורונה גרמה לאנשים להתעורר ולהבין שעליהם לבצע שינוי ולאמץ הרגלים חדשים. גם אלו שעדיין מחזיקים היטב בכיסא החלו לגלות הקשבה ופתיחות להזדמנויות חדשות.

"ר', לקוח שאני מייצגת, מנהל בכיר עם ניסיון רב בניהול חב' טכנולוגיות לרבות חב' תוכנה. כשנפגשנו לראשונה סיפר על החלום שלו להיות בעל עסק עצמאי ׳אבל לא עכשיו -בפנסיה׳. בעבודה המשותפת ובחקר הנכסים העומדים לרשותו התברר לו שהקשרים שיש לו מול גופים בארץ ובחו"ל שווים כסף והרבה. בימים אלו נחתם הסכם, בעקבות חיבור שלי,  בין ר' לבין סטארט אפ שנמצא בשלב ה- GO TO MARKET בתחום התוכנה, כמפיץ. הפעילות של ר' כמפיץ עבור הסטארט אפ לא תמנע ממנו לנהל ולהוביל חב', כנושא משרה, בהצלחה"

"מ. לקוחה נוספת שאני מייצגת – מנוסה, מיומנת ופיתחה מומחיות גבוהה בתחום הקלינטק. היא מחברת בין טכנולוגיות לשוק ולצורך עסקי. גם היא מעוניינת לקחת מיזם טכנולוגי לצעד הבא שלו ולהובילו להצלחה. בזמן שאנו בוחנות את ההזדמנויות והלידים השונים, מבצעות DD למוצר וליזמים, מ. הבינה שיש ברשותה 2 נכסים: מומחיות, הבנה וידע בקניין רוחני כעו"ד והן יכולת לצד קשרים רלוונטיים ולחבר בין טכנולוגיות ישראליות לבין לקוחות ושותפים אסטרטגיים, ואכן כך החלה לעשות."

בעוד קרן מספרת, אני רואה בעיניה את הניצוץ העסקי, את היכולת לזהות הצלחה ולקטוף אותה – עצרתי אותה כדי להבין איך היא מזהה הצלחה, ומהי הצלחה בעיניה.

הצלחה היא רגע אחד. רגע מוצלח. רגע של עשייה מודעת. הצלחה נוצרת בכל רגע שבו אנחנו מביאים תשומת לב מלאה למה שאנחנו עושים, אפילו לפעולה 'הקטנה' או 'הפשוטה' ביותר.

לאדם שכיר, הרוצה מאוד להצליח ולהתקדם – מה היית ממליצה לעשות?

גורמי ההצלחה החשובים ביותר בעיניי הם– נחישות ועקביות.

לצד אלו, הקשבה פתוחה וזיהוי ההזדמנויות החבויות ולאו דווקא הגלויות. ההזדמנויות הנמצאות סביב הנכסים האישיים של האדם, הנכסים האישיים הם לא הכסף, המעמד, התפקיד… הנכסים האישיים הם מה שעומד לרשות כל אחד מאיתנו כדוג': מומחיות, מיומנות וניסיון מקצועי, ידע, מידע, קשרים ועוד. כאשר האדם מודע לנכסים שלו הוא יכול למנף את הנכסים ולתרגם אותם לכסף. הבעיה היא שרוב בני האדם אינם מודעים לנכסים שלהם וגם אלו שמודעים לא משתמשים בהם. לא פעם התפקיד שלי הוא לסייע לאדם להכיר בנכסים ולהראות לו את ההזדמנויות שהוא אינו ער להן.

את אוהבת הצלחות, ורואים שאת מתרגשת כשאת מזהה הצלחה, וגורמת לאנשים להצליח. מהי ההצלחה שלך?

ההצלחה שלי היא מימוש הייעוד שלי "להוביל אנשים למימוש והצלחה בקריירה שלהם".

איך את רואה בקורונה הזדמנות להצלחה? בעוד אנשים אחרים רואים את זה כנפילה?

אחד המנהלים הבכירים ששוחחתי עימם היום, כינה את הקורונה "המאיץ הגדול", התחברתי מאד. בעיניי הקורונה מאצה בכלל ההיבטים – גורמת לנו לשינוי גם בפן האישי וגם בעסקי, גורמת לקבל החלטות בקצב מהיר יותר, גורמת לנו לנוע בקצב אחר ומהיר יותר. הקורונה מביאה הזדמנויות חדשות. ההזדמנויות קיימות – כל מה שצריך זה לגלות ערנות, הקשבה, להפעיל קשרים ולהשתמש במשאבים וכלים חדשים.

לסיום, עליי לומר שאחרי שיחה עם קרן, אני רוצה ללכת ולצעוק לעולם – הצלחה! קרן מזהה הצלחה עוד לפני שהמילה מתגלגלת בפה, היא מוצאת את הנקודות הקטנות שאפשר לאחוז בהן ולמנף, לא משנה מה קורה בעולם – ההצלחה תמיד קיימת – ואף פעם לא מאוחר!


כותבת המאמר : אלינור לוגסי

ניוזלטר

הירשמו וקבלו את המגזין החודשי שלנו ועדכונים על מה שקורה בעולם הניהול

דילוג לתוכן