בעולם המשתנה, ה- NEW NORMAL, מחייב שינוי

טיפים לארגון מקדם יותר

למנהלים בכירים יש אתגר לא פשוט, והוא להוביל את הארגון שלהם ליעדים ולהצלחה ולעמידה אל מול החזון. 

ברוב הפעמים, מנהלים בכירים, לא מתייחסים להערות של העובדים שלהם וחבל.

למה חבל? בוא נתחיל ונאמר שלעיתים – במקום בו אנחנו יושבים קשה לנו לקבל שיש מישהו שיודע טוב יותר מאיתנו, או מכיר את הארגון טוב יותר מאיתנו. אבל זה לא צריך להיות ככה. רוב הסיכויים שאנשים חיצוניים ורחוקים ממעמדכם יראו טוב יותר. יכול להיות שהם מצביעים על דברים שעשויים להיות קריטיים לעתיד החברה. 

 לכן, החלטנו להעניק לכם טיפים לשימור ושיפור – למען ארגון נעים ומקדם יותר. 

  • תהיו שקופים – תשתפו את העובדים ביעדים שלכם, של הארגון ומה המטרות שלכם. הרי כולנו נמדדים לפי יעדים מסוימים, חלקו את המידע הזה עם העובדים. אם הוגדרו מטרות ברורות ויש שינוי בסדרי העדיפויות של המשימות המוטלות עליהם, תקשרו זאת לעובדים. שקיפות מובילה למטרה משותפת ולעבודת צוות. חוסר בהירות ושינויים מרגע אחד למשנהו, מובילים למתחים, עומס מיותר ובמקרים חמורים יותר למריבות בין עובדים או מחלקות.
  • ערכו משוב תקופתי עם העובדים שלכם – לפעמים יש לנו את הנטייה לעבוד על טייס אוטומטי. לעיתים יש את הרושם שהכול מתנהל על פני מי מנוחות למרות שלא כך הדבר. שיחת משוב עם עובד תעזור לו להשתפר ותעזור לכם לשמוע על בעיות קטנות לפני שהן הופכות לחמורות.
  • הכירו במגבלותיכם והתמודדו איתן – כדי להצליח בתפקיד אין טעם לטאטא את נקודות החולשה מתחת לשטיח. האצילו סמכויות כשניתן, לימדו כשיש צורך בהכרת נושא חדש. זכרו שעליכם מוטלת החובה להשלים פערי ידע הנוגעים לידיעות או לכישורים שאתם דורשים או רוצים להביא לארגון.
  • ביקורת אומרים פנים מול פנים – לעיתים יש צורך להעיר לעובדים ולהסביר היכן טעו. זכרו לעשות זאת פנים מול פנים ולא לפני כל העובדים האחרים. חשוב להעביר לעובד שאתם מצפים ממנו להשתפר ולהסביר כיצד עליו לעשות זאת. הפכו שיחת ביקורת לשיחת למידה. מהצד השני, כולנו שמחים לקבל הכרה על מאמצינו ורוצים שגם אחרים יידעו זאת. על כל מנהל למצוא הזדמנות לומר מילה טובה. תמיד.
  • אל תתייחסו לכל אותו הדבר – לכל אחד מאיתנו יש חוזקות וחולשות שונות. הדבר נכון לגבי העובדים שלכם, אל תנסו להתייחס לכל אחד בדיוק אותו דבר, במקום זאת, חשבו על הדרך הטובה ביותר לנהל אותם. תחשבו על הדרך שבה ניתן להניע כל אחד מהעובדים ולחזק אותו בתפקידו.
  • הקשיבו ושאלו שאלות – לעיתים העובדים שלכם יכולים להעלות נקודות חשובות הקשורות לדברים שניתן לשפר בארגון. מנהלים לא תמיד מתייחסים להערות אלה וחבל, יכול להיות שהם מצביעים על דברים שעשויים להיות קריטיים לעתיד החברה. כך שאם עובד מעלה נקודה שלא חשבתם עליה, אל תבטלו אותה אלא תשאלו שאלות ותגיעו לתובנות חשובות.
  • דוגמה אישית – הצוות שלכם רואה אתכם בכל יום, והוא רואה כיצד אתם מתנהגים, מדברים ופועלים. אם תשמרו על ישירות, גמישות מחשבתית, הקשבה, שקיפות וכדומה ביחסים שלכם עם הסובבים אתכם, כך יתנהגו גם העובדים שלכם. לעומת זאת, אם תנהגו בחוסר רגישות, אטימות, כעס או שתהיו עסוקים בפוליטיקה פנימית וסכסוכים, זה יחלחל לעובדים שלכם וזאת תהיה האווירה בארגון מדי יום.
    דוגמה אישית היא הדבר החשוב ביותר בסגנון הניהול שלכם, אל תשכחו את זה.

מרכיבים רבים הופכים מנהל למנהל מעולה. עליכם רק לזכור שתמיד אפשר ללמוד דברים חדשים ולהיות בשיפור מתמיד.

שלכם, קרן סדרינס – סוכנות לייצוג מנהלים

ניוזלטר

הירשמו וקבלו את המגזין החודשי שלנו ועדכונים על מה שקורה בעולם הניהול

דילוג לתוכן