שיווק פסיבי לאורך הקריירה

איך זה יכול לעזור לך?

הצלחתם לטפס במעלה הסולם ולהתקדם תפקיד אחר תפקיד. אתם נמצאים בעמדה בכירה ומשפיעה. ולמרות זאת, הכיסא הבכיר והעמדה המשפיעה אינם מספיקים כבר. בשוק התעסוקה היום ובעתיד עליכם לפעול לא רק להצלחת הארגון, אלא גם עבור הקריירה שלכם. עליכם לאמץ הרגלים חדשים. עליכם לבצע פעולות שיווק פסיבי לאורך הקדנציה ולא רק שהגיע הזמן לעבור תפקיד או ארגון… פה נכנס העולם של שיווק עצמי.

״שאני אייחצן את עצמי?״

״זאת שחצנות…״

״נראה לי הזוי שלא התקדמתי בגלל שלא שיווקתי את עצמי מספיק…״

אלו בטח חלק מהאמירות שעולות לראשכם עכשיו. כמה מדברים איתכם על שיווק עצמי, כמה מודעות יש לכך בתקופה האחרונה. ונדמה שזה רחוק מכם, אך זה לגמרי לא. כשהעולם משתנה יש לזכור שעליכם להשתנות יחד איתו או שתישארו בעבר. לדברי מומחים רבים – כל אדם יכול לשווק את עצמו, בין אם הוא מודע לכך או לא. על כל אדם לסגל יכולות מתחום השיווק. בר ביצוע? לחלוטין. השאלה אם אתם רוצים לשווק את עצמכם או לא.

לא מעט מכם חושבים ובטוחים שהעבודה הקשה שלכם תדבר בעד עצמה, אפילו לכאלה מכם שאיכשהו הפנימו את החשיבות שיש לשיווק בעצמי. ישנם אנשים שחושבים ששיווק עצמי זה שחצנות, והם מעדיפים לשמור על צניעות מסוימת. אבל בואו נשים את זה על השולחן, אין שום דבר לא צנוע בלהראות מי אתם, ומה אתם שווים או עושים. היכולת להראות את ההצלחות וההישגים שלכם היא מעולה ואפילו נחשבת למעלה. למה להחביא מהעולם את מי שאתם?

אז איך מובילים תהליך של שיווק עצמי?

עליכם להבין דבר אחד: אתם חייבים להגדיר את המטרות שלכם, את החזון שלכם ואף את הייעוד שלכם, וכמובן לחיות ולפעול לפי אותן הגדרות. צריכה להיות לכם נקודת אחיזה שבה תבינו מה מניע אתכם, מה החולשות שלכם, מה העוצמות שלכם, איך אתם תורמים לארגון ואיך אתם רוצים שיתפסו אתכם. אן ספק כי אחת הטקטיקות המומלצות בכדי להתחיל לשווק את עצמכם היא לנצל שיחות במסדרונות, ליצור קשרים, לאכול ארוחות צהריים במקום העבודה, וזאת כדי למנף את עצמכם. זה לא בהכרח משנה עם מי, הממומנים עליכם, הקולגות ואפילו הכפופים – אווירה בלתי פורמלית תעזור להעברת מסרים חיוביים על אודותכם. יש לנו נטייה לחשוב ששיחות בלתי פורמליות הן בזבוז של זמן, אבל מדובר בהזדמנות מצוינות לקידום עצמי.

דרך נוספת היא לכתוב על עצמכם, להראות ולהיראות ברשתות החברתיות, להיות חלק מכנסים, להפעיל נטוורקינג, להוות דוגמה עבור ההצלחות וההישגים שלכם, לעמוד מולם ולא מאחוריהם. ללמוד לשאול את השאלות הנכונות ואילו שאלות – ישנה עדיפות להימנע מלסגור שאלה בעזרת סימן שאלה, אלא להשאיר את השאלה פתוחה, ליזום שיחות, להראות באמת את המכלול שאתם.

הגיע הזמן להשים את עצמכם בפרונט ולהבין ששיווק פסיבי לאורך הקריירה יכול להוביל אתכם להצלחות, אתם לא צריכים לחכות עד הרגע שבו תרצו להחליף תפקיד, אלא לעשות זאת מההתחלה. ככה

תמיד תישארו על המפה.

והינה – המסלול המהיר לשיווק עצמי:

1. עשיתם ולא דיווחתם? זה ממש כאילו לא עשיתם שום דבר – מתגו את עצמכם! הגיע הזמן לא?

2. היפטרו מחסמים – שחררו אותם, שחררו תבניות ומחשבות לא נכונות – הגיע הזמן ליצור הזדמנויות לשיווק של עצמכם.

3. תבנו אסטרטגיה – הגדירו מטרות, חזון וייעוד.

4. דעו את עצמכם. היכרות עצמית זה א-ב בשיווק עצמי. למדו מהן העוצמות והחולשות שלכם ואיך זה משפיע על הקריירה שלכם.

5. תמיד תהיו עם יד על הדופק. הכירו את קהל היעד שלכם וצרו אליהם נגישות.

6. תדאגו ליזום שיחות מסדרון – הקפידו שהאג'נדה האישית תוביל ותהיה מותאמת לכם ולסביבה שלכם.

7. שווקו את עבודתכם, דברו עליה, עשו זאת באמצעות מדיה, הרצאות, כנסים, כתיבת כתבות או דו"ח הצלחות במייל.

8. שמרו על מינון נכון. אל תגזימו בשיווק – מינון נכון הוא המפתח להצלחה.

9. הקפידו על הקשבה פעילה – שדרו התנהגות של אנשים אשר מוכנים להקשיב לקולגות ויכולת להבין ולהזדהות עמם.

10. שימרו על הלימה בין הפעולות בשטח לבין מה שאתם משווקים – פער במיצוב יצרום ויגרום נזק.

שיווק פסיבי לאורך הקריירה זה דבר שאתם חייבם לעשות, אל תחכו לרגע האחרון. יש משהו מיוחד ביכולת לראות את מי שאתם מבלי לחשוש, אתם זה ההצלחות שלכם, ההישגים שלכם. אתם רוצים יומן מלא? אתם רוצים לעבור תפקיד או להחליף כיסא בזריזות? רוצים ליצור קשרים טובים שימשכו לעתיד? הגיע הזמן לעזור לעצמכם, ואתם לא לבד. סוכנות לייצוג מנהלים – קרן סדרינס פה עבורכם בכל צעד לעבר המטרה.

ניוזלטר

הירשמו וקבלו את המגזין החודשי שלנו ועדכונים על מה שקורה בעולם הניהול

דילוג לתוכן