שיווק עצמי לאורך הקריירה – איך זה יכול לעזור לך?

עד לפני פריצת הרשתות החברתיות לחיינו, יכולנו, במידה רבה, להרשות לעצמנו לנוח על זרי הדפנה. אז, אם הצלחת להתיישב בתפקיד בכיר, יכולת לטפוח לעצמך על השכם ולהיות רגוע, לפחות במשך העשור-שני העשורים הבאים. כיום, כל העולם שלנו השתנה – הוא הפך למהיר ותזזיתי יותר, מתקדם ללא הרף, משתכלל. גם שוק התעסוקה (ובעיקר עניין איוש המשרות הבכירות) הפך לתחרותי יותר ולכן, כיום, כבר ביום שאתה מתקבל לתפקיד מסוים, עליך להתחיל ולהכין את הקרקע לחתירה לקראת התפקיד הבא, הבכיר יותר ממנו.

השמיים הם הגבול?

על אף שבעבר משרה בכירה היוותה את משאת הנפש, השלב האחרון, ראש הסולם, כיום, במציאות ההישגית של ימינו, היא מהווה, במרבית המקרים במקביל, גם את השלב התחתון בסולם הבא, השאיפה להתקדמות בקריירה, לעולם אינה נפסקת. התחרות הפכה לקשה ולמהירה יותר, ומי שאינו מסוגל לעמוד בקצב שלה בהצלחה ומשתרך מאחור, עד מהרה נפלט ממנה. זאת מאחר ובעידן שלנו, אותם זרי דפנה מיתולוגיים כבר נבלו וכיום הם יכולים להוות, לכל היותר במקרה הטוב, זר פרחים מיובשים במטבחון המשוכלל והמפנק של הארגון.

כריש חייב לנוע כל הזמן!

מרבית העובדים (כן, גם הבכירים בהם לצערי) כשהם נכנסים לתפקיד חדש, נכנסים לסוג מסוים של נמנום, קהות חושים תעסוקתית. הם מאבדים את אותן הנמרצות והאסרטיביות שאפיינו אותם בעת חיפוש התפקיד הבא שלהם והופכים לנינוחים, נינוחים מידי. כלומר, הם מפסיקים להיות ערניים להזדמנויות ולאופציות שונות בתחום הקריירה, הם אינם מתמקדים בפיתוח קשרים מחוץ לארגון שבו הם עובדים, הם מאבדים מהתכונות הכרישיות שלהם – הם כבר אינם רעבים לטרוף את האתגר הבא, אלא מסתפקים במה שמציע להם התפקיד הנוכחי.

יהללך פיך – ורצוי שהוא יעשה את זה נכון!

כמובן שבזמן מצוקה (תחושת חוסר רצון מהארגון הנוכחי או שמועות על פיטורים) התכונות הללו חוזרות ונכנסות לפעולה, אבל בין לבין – הן מאופסנות ומעלות אבק, הן מהבחינה המנטאלית והן מהבחינה הביצועית. וחשוב לזכור, שכל מה שאיננו משתמשים בו (איבר, חוש או אפילו תכונות או ידע), גם אם אינו מתנוון לחלוטין, כשאנחנו חוזרים להשתמש בו שוב מתוך כורח, יצריך זמן הסתגלות, חימום, התאוששות. זמן, שבעידן הקדחתני של ימינו, הוא מותרות!

הפתרון לכך הוא לעולם לא לחוש בנוח מידי, לא להתרווח (פיזית ומנטאלית) על כורסת המנהלים שלכם, אלא לאמץ הרגלים חדשים, כאלה שישמרו את היכולות שלכם להתייחס לתפקיד הנוכחי שלכם כאל עוד שלב בסולם הקריירה שלכם, ולא כאל פסגת המאוויים שלכם, לבצע פעולות של שיווק עצמי לכל אורך הקדנציה, ולא רק כשמגיע הזמן לשנות מקום ולעבור לארגון או לתפקיד הבא!

קרן סדרינס, סוכנות ייצוג וליווי למנהלים

ניוזלטר

הירשמו וקבלו את המגזין החודשי שלנו ועדכונים על מה שקורה בעולם הניהול

דילוג לתוכן