רמי זיו, מנכ"ל AB Dental

מהו "הספורט" שלך
הספורט שאני אוהב לעשות הוא לצאת לטרקים. בארץ או בחו"ל, על הר מירון או באלפים – פעם בכמה זמן מתארגנת קבוצת חברים ויוצאים לטפס על איזה הר, עם תרמיל על הגב, עם או בלי אוהל ושק שינה. פעם אחת בשנה אנחנו יוצאים לאירופה, לאלפים, פירנאים, או כל מקום שאפשר לעלות ולרדת בנופים מדהימים, לקשקש על החיים, לפגוש אנשים מעניינים ולצבור אויר וכוחות להמשך.

ספורט, ניהול והקשר ביניהם
הקשר בין ספורט וניהול הוא הדוק בעיני: אם ניקח את הטרקים כדוגמה – לאחר הרבה שנים שלא עשיתי טרקים (מאז ימי הטיול לדרום אמריקה אחרי הצבא), בעקבות טיול משפחתי לאירופה, החלטתי לחדש את מסורת היציאה לטרקים. ומסתבר שזה קצת כמו להקים סטארט-אפ…. החל משלב הייזום וההחלטה שאכן אני הולך על זה. אחר כך בא שלב בחירת השותפים הרצויים – מי החברים שיתאימו להרפתקאה כזו? לאחר מכן יש תהליך מכירה לשותפים- בכל זאת מדובר פה בחבורת מנהלים בוגרים, בעלי משפחות, שלא כל יום מטפסים על הרים בגובה 3000 מטר בשלג. ולאחר מכן, כאשר יש צוות , מתחילה עבודה משותפת עם הצוות. בחירת האסטרטגיה – בחירת האיזור המועדף, העונה, עם או בלי אוהלים, וכו' – והכל תוך ההתרגשות של עסק חדש ואנרגיות חזקות. וכמובן – בטרק יש הרבה מאד קשיים פיזיים וגנפשיים, כמו בניהול. גם כאן החוכמה היא  להתגבר על הקושי הרגעי, ולהגיע למטרות שהצבנו לעצמנו. 

המשמעות של הספורט עבורך
הטרקים בשבילי הם ממש ניקיון הגוף והנפש. במהלך העליות, כשאין כוח לדיבורים, זה הזמן שלי עם עצמי, המאבק הבלתי פוסק עם הקושי, הנוף, האויר הצלול, מגבירים אצלי את היכולת להתנתק ולנקות את הראש בצורה מובהקת. לא טלפונים, לא אינטרנט, לא משפחה, רק אני והטבע. ההליכה גורמת לי להרגיש טוב, וההרגשה שעשיתי משהו שהתאמצתי בשבילו היא הרגשה משחררת ומעלה אנרגיה. השיחות עם החברים למסע במהלך היום מחזקות את הקשר בינינו, ומעמיקות אותו. בערב מגיעים לבקתה מחוממת ומוארת, שם פוגשים עוד אנשים מכל העולם, אוכלים, שותים, מדברים וצוחקים הרבה, ממש שחרור הנפש. בשבילי הטרקים הפכו ממש לצורך, גם צורך פיזי, וגם צורך לנשמה. 

הטיפ שלך למי שספורט הכרחי אך מוצא את כלל ההסברים ל- למה לא עכשיו!
גם בטרקים וגם בכל פעילות – תמיד אפשר למצוא תירוצים למה לא היום, למה לא עכשיו. הטיפ שלי הוא להתייחס לזה כמו שהייתם מתייחסים לשיגרה ניהולית כלשהיא בחיים המקצועיים שלכם – לקבוע ימים ושעות קבועים מראש, ולתכנן את הפעילות כאילו היתה פגישה שקבעתם ביומן עם אנשים אחרים. לא לוותר לטובת משימות אחרות ולהתעקש על הזמנים שקבעתם. במקרה של הטרקים, למשל,  אנחנו קובעים את הנסיעה חודשים מראש, ומשקיעים בקניית כרטיסים מיד, כך שאי אפשר יהיה להתחרט. ככה יש לנו גם זמן להכין את הגוף למסע. 

הטיפ שלך לספורט בתנאי קורונה
כל עוד אין סגר, יש בארץ מקומות נהדרים לעשות בהם טרקים, והם הולכים ומתרבים. אפשר לעשות קטע מחוצה ישראל, שנחשב לטרק ברמה עולמית, יש טרקים מהכינרת לים התיכון, טרק הגולן, טרק סובב ירושלים, וכן הלאה. טרקים בארץ הם ללא סיכון לקבל קורונה, כמעט לא פוגשים אנשים, והאויר הפתוח ידאג לזה שהבריאות תישמר גם בימי הקורונה. 

ניוזלטר

הירשמו וקבלו את המגזין החודשי שלנו ועדכונים על מה שקורה בעולם הניהול

דילוג לתוכן