רוצים להפוך למאסטרים בנטוורקינג?

כשמנסים להתאמן על מפגשים חדשים  וכישורי שיחה תמיד עדיף להתמקד במה נשאל.
ולא, לא איך ניראה, לא מה נאמר, לא איך ניגש. אלא אילו שאלות צריך לשאול.

אם אתם נמנעים מאירועי נטוורקינג, אם אי פעם נכנסתם לחדר עם הרבה אנשים והתחלתם להרגיש לחץ, רציתם לברוח ולא ידעתם מה אתם צריכים לומר… כנראה שאירועי נטוורקינג זה לא הצד החזק שלכם. מוזר לא? אתם מנכ״לים, סמנכ״לים, מנהלים בתפקידי מפתח. אתם יודעים לדבר, ולא רק, אלא להחזיק ארגון שלם תחתיכם. אז למה כל כך קשה ליצור חיבורים חדשים? נכון אירועי נטוורקינג יכולים לגרום לאי נוחות וחרדות, אבל זה הפחד הזה ממפגש עם אנשים חדשים.

אז, למה זה קורה?

כבני אדם אנחנו רוצים שיאהבו אותי, יחבבו אותנו, רוצים להשאיר חותם, רוצים להיות בעלי ערך עבור כולם. המחשבה על חיבורים חדשים, גורמת לנו ללחץ – אולי לא יאהבו אותנו, או יתחברו אלינו, אולי לא יהיה לנו מה להגיד וגדומה. ״חוסר ההצלחה״ גורם לנו לפיק ברכיים.  

הפחד לא להצליח מביא עימו השלכות רבות. במקרה של נטוורקינג, אנו עלולים לפחד שנגיד את הדבר הלא נכון, שנשכח מה עמדנו לומר או שנתבלבל או נגמגם. בצירוף הצורך באישור, זה יכול להלחיץ ולגרום לחרדות. 

אז מה עושים?

שאלו יותר שאלות, תניעו, תביאו שאלות מראש. תיק שלם של שאלות שתוכלו לשלוף בכל שיחה. אולי אנחנו לא יכולים לחזות מי יאהב אותנו, אבל יש דבר שאנחנו כן יכולים לעשות, והוא: ניהול חרדת הביצוע שלנו. דרך קלה לעשות זאת, תוך טיפוח מערכות יחסים משמעותיות ושיפור הסיכויים שיחבבו אותך, היא לשאול יותר שאלות. אנשים שניגשים לשיחות עם חשיבה סקרנית ושואלים שאלות המשך, אהובים יותר על שותפי השיחה שלהם ונוטים לבנות קשרים חזקים יותר. 

התמקדו במה שאתם רוצים לשאול (לא רק במה שאתם רוצים לומר). 

משיחת מה נשמע, לשיחת עומק.

כשמכירים מישהו חדש, הנטייה שלנו היא לשאול את השאלות המובנות מאליהן: "מה את.ה עושה?" או "מאיפה את.ה?" וכדומה, אך זה לא תמיד מספיק. 

נדמה שמפחיד אותנו לנהל שיחות אינטימיות עם אנשים זרים, אך מחקרים רבים טוענים כי דווקא אנשים שפוגשים לראשונה יכולים ליהנות יותר משיחות אינטימיות, ולשאוב מהן סיפוק.  

טיפים!

במקום לשאול "מה את.ה עושה?" אפשר לשאול, כיצד את.ה מספק.ת ערך לאחרים באמצעות התפקיד שלך? אילו בעיות את.ה פותר.ת ביום יום? ממה את.ה הכי נהנה.ת בעבודה ומדוע? ממה את.ה פחות נהנה.ת ולמה? מה נותן לך משמעות, סיפוק ושמחה בעבודה? מה ממריץ ומרגש אותך?

במקום לשאול "מה התפקיד שלך?" אפשר לשאול, אילו תפקידים ומשרות הובילו אותך למקום בו את.ה נמצא היום? אילו מהם היו הכרחיים למסע שלך?

במקום לשאול "מאיפה את.ה?" אפשר לשאול, איפה גרת וביקרת במהלך מסע הקריירה שלך? אילו מהם עזרו לעצב את המסלול שלך? מה היה האהוב עלייך ולמה?

זה רק על קצה המזלג, ואין זה אומר שלא צריך להיות זהירים. עלינו להוביל את השיחה, ולראות איך האדם שמולנו מגיב לאותן השאלות. עלינו לדעת איך ומתי לשלוף שאלה ובאיזה כיוון ללכת. לכן, צריך קופסה שלמה של שאלות והשראה שתוכל להוביל אתכם למאסטרים בנטוורקינג. 

אל תרשו לחרדה לעצור אתכם מליצור קשרים חדשים. הימנעות יכולה להיות מהלך מגביל קריירה ועלולה לעכב אתכם. אם מגיעים עם חשיבה סקרנית אפשר לבנות קשרים אותנטיים יותר ולהשקיט את החששות שלנו. שאלות יכולות לזרז קשרים. ככל שהשאלה עמוקה יותר, כך הקשר עמוק יותר.

לכן, במיוחד עבורכם, הכנו את קופסת השאלות האולטימטיבית!
קופסה שמכילה השראות, ציטוטים ושאלות שיכולות להפוך אתכם למאסטרים בנטוורקינג.
מעבר לכך, עליכם להגיע לכמה שיותר אירועי נטוורקינג כדי להתחיל ליצור קשרים ולהשאיר את הפחד בבית.

מעניין אתכם? פנו אליי. קרן סדרינס – סוכנות לייצוג מנהלים

ניוזלטר

הירשמו וקבלו את המגזין החודשי שלנו ועדכונים על מה שקורה בעולם הניהול

דילוג לתוכן