קפה, נטוורקינג ומודיעין עסקי

אין ספק כי אחת מאבני היסוד בביסוס קשרים – היא שמירה על קשר. בקבוצות נטוורקינג ישנם פגישות, פגישות אחת לחודש או לשבוע. אבל עדיין מה קורה בין לבין? האם אנחנו מצליחים לשמור על הקשרים שמצאנו או פיתחנו במהלך מפגשי הנטוורקינג? או במהלך החיים בכלל?

האם אנחנו באמת יוצאים עם המתנות שקיבלנו או שלאחר המפגש אנחנו נוטשים ושוכחים לשמור על קשר? יש משהו מאוד חשוב בביסוס קשרים, מציאת קשרים ושמירה על מפגשי נטוורקינג ואפילו היכולת לאסוף מודיעין עסקי

החלטנו שהבסיס למציאת קשרים הוא נטוורקינג, ובמידה ואתם לא שייכים לקבוצה כלשהי שדואגת לנטוורקינג אז מה אתם כן עושים?

הגיע הזמן לייצר לעצמכם את העתיד, ליצור רשת קשרים שתוביל אתכם למעלה. תאמינו לי – אתם לא יודעים מתי תצטרכו את האנשים שסביבכם.

הגיע הזמן להיות הסוכנים של עצמכם!

איך עושים את זה ומה הקשר למודיעין עסקי?

הנושא הזה ידוע ודי שחוק לכולם, נטוורקינג זו לא מילה חדשה, אך לעיתים משהו נאבד בדרך. אז מה עושים? מודיעין עסקי הוא חלק מהחבילה ואיך? נטוורקינג הוא בעצם ביסוס קשרים בשביל מטרה ששמתם לעצמכם, בשביל להיות חלק ובעצם לבצע שיתופי פעולה – מודיעין עסקי בא כדי שתוכלו להכיר את השטח, לחטט, לאסוף מידע ולהבין מהו הדבר הנכון שאתם יכולים ללמוד ממנו. בהקשר למטרה, לקשרים וכדומה…
נהלו ראיונות פנימיים, עם העובדים הקיימים, עובדים חדשים, קולגות, מנהלים בכירים הנמצאים בעמדתכם מארגונים שונים ואנשים שלדעתכם מתאימים לישיבה על קפה ויצירת קשרים – אנשים שפגשתם במהלך המפגשים וכדומה. רק ככה תוכלו לאסוף תובנות, ללמוד, להכיר, להשיג מידע חשוב. כשאתם יושבים עם אדם, עמית או איש קשר חשוב, תזכרו שיש לכם מה ללמוד ממנו, ולו יש מה ללמוד מכם.

לכן, אני מציעה להגיע מוכנים, וזה אומר – מצוידים בשאלות טובות או רעיונות לשיחה שיובילו לפגישות מרתקות.

  • מה הם השינויים האחרונים בתחום ובתחומים מקבילים?
  • מי הם האנשים המצליחים בתעשייה, במשק הישראלי ובעולם?
  • עם מי מומלץ להיפגש לקפה?
  • היכרות עם עמיתים קודמים
  • היכרות עם עמיתים במקום עבודה נוכחים.

שאלות כאלו ודומות להם יכולות להוליך את השיחה, לכזאת שתוכל לגרום לכם לבסס קשרים חדשים, ואף להעניק לכם פרספקטיבה בנוגע לארגון שלכם.

מהו המידע שתוכלו לאסוף בביצוע ראיונות:

  • מידע על המתרחש במשק – מגמות, שינוים.
  • מידע על קריירות של מנהלים מצליחים, תנודות ושינויים צפויים ב"משחק כיסאות", מינויים חדשים.
  • מידע על ארגונים – סטאטוס, השקעות חדשות, הזדמנויות חדשות ורשימה של ארגונים שאולי תרצה לעבוד בהם.

אין ספק כי יש חשיבות לתכנון מוקדם, שכן, גם אם זהו ראיון על כוס קפה, עדיין אתם צריכים לצאת עם תובנות ואולי קשר חדש, מבלי לבזבז את הזמן אחד לשני.

איך תתכוננו לפגישה?

  • קראו את הפרופילים של המרואיינים שלך בלינקדאין – על מנת שוכלו להוסיף שאלות הקשורות לתחום העשייה או החיים הפרטיים.
  • ערכו חיפוש בגוגל אודות המרואיינים והן אודות החברה.
  • ערכו רשימה של שאלות כלליות והן שאלות מיוחדות שתרצה לשאול את המרואיין שלך.

בסיום הפגישה, מעבר להכרת תודה, וודא שיש אקשן אייטמס ברורים לפגישה, כי אין ספק שלאחר מכן אתם תצאו עם שלל תובנות ודברים חדשים, ואולי תצליחו להיות חלק ממשהו גדול ביותר. המטרה – לשאוף ללמידה.

ואם חסר לכם מפגשי נטוורקינג איכותיים, מחפשים איך ליצור קשרים או מעוניינים לדעת עוד על מודיעים עסקי – הגיע הזמן להכיר את הקהילה המרתקת עבורכם –TALENT BE – כל מה שצריך כדי להצליח.

ניוזלטר

הירשמו וקבלו את המגזין החודשי שלנו ועדכונים על מה שקורה בעולם הניהול

דילוג לתוכן