צמיחה והתחדשות- לקראת השנה החדשה

מאת: קרן סדרינס*

שנה חדשה ממשמשת וקרבה. ראש השנה מסמל התחלה חדשה, התחדשות וצמיחה. כניסתה של עונת הסתיו, הצבע הלבן המשתקף בחנויות הבגדים, האנרגיות שבאוויר והשמחה הנלווית לכך מעלה בי תמיד שאלות/מחשבות/תהיות ובחינה מחודשת של המטרות שהצבתי לעצמי.

בפתחה של כל שנה , אני מציבה ומגדירה מטרות חדשות המקדמות אותי בצעד נוסף לעבר הגשמת החזון תוך שמירה על הערכים שלי והעקרונות המנחים את דרכי.

כמנהלים,  אנחנו צמחים כאשר אנו שמים עצמנו במצב של התחדשות. הצמיחה היא הוויה של התחדשות מתמדת. הצמיחה היא גם התהליך, גם הדרך וגם המטרה.

כשאני מביטה אל השנה הבאה לא מעט שאלות עולות. אולם, מעבר לשאלות עלינו גם לתהות מה אנו צריכים לעשות בכדי שהשנה שלנו תהיה שנה של צמיחה והתחדשות ולא שנה של ציפייה.

כמה טיפים שיסייעו לכל אחד מאיתנו לצמוח ולהתחדש השנה:

  • בנה חזון – קבע את המטרות, רשום אותן ופתח תוכנית פעולה למימושן. בנה את החזון שלך תוך שיתוף מלא בכל הנתונים וההתלבטויות.
  • צור שיח שיתופי – השיח השיתופי בחייך אינו בא לערער או לשנות את דעותיך אלא מאפשר איזון הנדרש כדי לקיים דיאלוג פתוח ואינטגרטיבי עם עצמך ועם אחרים המאפשר לכל אחד מסובביך הזדמנות שווה לבטא את תפיסותיו, את מחשבותיו, את צרכיו ואת רגשותיו.
  • גלה אכפתיות והתחשבות כלפי עצמך וכלפי אחרים. עשה מה שנכון לך  ללא ביטול האחר.
  • גלה עקביות ומחויבות – כאשר נוצרת המחויבות שלנו לעצמנו ולאחר מתחזקת גם המחויבות של האחר כלפינו. המחויבות מתחזקת כאשר היא ניתנת באופן פומבי. ומעוגנת ביעדים מוגדרים ובלוח זמנים. 
  • הקשב – ככל שתקשיב לעצמך, לליבך ולאחר תאפשר אומץ לב, חשיבה יצירתית, שייכות ולויאליות.  
  • קח סיכון והעז – גלה אומץ לב והתחל לעשות, עם העשייה באה האמונה, פסע צעד אחר צעד.
  • תן וקבל – הנתינה היא גלגל. לא נוכל לקבל אם לא נדע לתת ולא נוכל לתת אם לא נדע לקבל. זכור כי מה שאתה נותן לאחרים זה מה שאתה נותן לעצמך.
  • פרגן ועודד – מטרת הפרגון להעלות את המורל, לעודד מוטיבציה ולתת לעובד תחושה של ערך. למד מילים בעלות משמעות חיובית, למד מתי ואיך לומר אותן. פרגון נכון, יבטיח ניסיונות נוספים מצד העובד לעבור עוד משוכות ולטפס לגבהים חדשים.
  • חשיבה יצירתית – חשיבה יצירתית היא חשיבה עם דמיון. חשיבה המניבה רעיונות חדשים, חשיבה הרואה אחרת, דוחה שיפוטיות ומקשרת בין רעיונות אשר קודם לכן לא היה ביניהם קשר. חפש אחר רעיונות רבים, הסתכל על התמונה הגדולה ומצא את הרעיונות הטמונים בך.  
  • הנאה ואושר – פתיחות והכרת החשיבות ביצירת אושר לא רק ככלי להשגת פריון אלא כערך ומטרה בפני עצמה הינה מהותית ומשמעותית. אפשר לעובד לבטא את כישוריו, אפשר לו להשלים מטלה שלמה מתחילתה עד סופה ותן לו להרגיש כי עבודתו משפיעה השפעה חיובית על אנשים אחרים.

מנסיוני, אדם אשר הלך הרוח בו הינו צמיחה והתחדשות, מאפשר עשייה, הגשמה והשגת מטרות אישיות, ארגוניות ועסקיות.  

טיפים אלו, יאפשרו לך ולארגון להביט קדימה לשנה הבאה, לעצור ולחשוב : מה אני רוצה להשיג? מה מניע אותי? מה נדרש ממני עוד לעשות בכדי להשיג את המטרות? ועוד…


*הכותבת היא קרן סדרינס בעלים של קרן סדרינס- סוכנות לייצוג מנהלים

ניוזלטר

הירשמו וקבלו את המגזין החודשי שלנו ועדכונים על מה שקורה בעולם הניהול

דילוג לתוכן