סיפור ההצלחה של א'

מאת: אלינור לוגסי*

"כש א' הגיע אליי לפגישה קיבלתי אותו בחיוך. ציפיתי לפגישה, השיחה הקודמת בינינו ריתקה אותי. המבט הקפוא שלו, הקשיחות ואף הנוקשות הפתיעו אותי. ישבנו יחד בחדר והשיחה החלה. א' השיב לכל שאלה ששאלתי בצורה עניינית וחד משמעית, אך האווירה בחדר הייתה קרה (בחוץ היה 30 מעלות לפחות).  היה לי ברור ש א' מתנהל כפי שהוא רגיל להתנהל בראיונות עבודה. החלטתי לשקף ל- א' בפתיחות את החוויה שלי. האי נוחות מצדו על הכיסא הפכה לשיחה פתוחה וגלויה. א' לא חש בנוח לשווק את עצמו, לא חש בנוח לדבר על עצמו." מספרת קרן סדרינס.

פגשתי את קרן סדרינס ואת א' בפגישה משותפת.

א', מנכ"ל בכיר עם למעלה מ- 20 שנות ניסיון בתפקידי מפתח, הן כמנכ"ל והן כסמנכ"ל פיתוח עסקי בחברות עסקיות הפועלות בארץ ובחו"ל.  צמח והתפתח בחברות טכנולוגיות ובשנים האחרונות ממנכ"ל חברה המפתחת טכנולוגיה מתקדמת לחברות תעשייתיות מגוונות הפועלות בארץ ובחו"ל. במהלך החודש האחרון חתם א' על הסכם עבודה עם אחת מחברות ההייטק המובילות. הסכם המהווה הישג משמעותי בכלל ההיבטים עבור א'.

א', למה פנית לשירות של סוכן אישי?

"במשך שנים שאלתי את עצמי, ואף ב- 2 הזדמנויות שונות שאלתי גם קולגות מתחום ה- HR איך זה שאין שירות של הד האנטינג הפוך, בו הד האנטר עובד עבורי ומחפש לי עבודה. שירות מסוג זה הכרתי כאשר ביצעתי תפקיד של רילוקיישן באנגליה והפליא אותי תמיד שאין בארץ סוג כזה של שירות. התחלתי לנהל את הקריירה שלי בגיל צעיר מאד. התפתחתי והתקדמתי מתפקיד לתפקיד. רוב התפקידים הם תפקידים שהגעתי אליהם דרך קשרים אישיים. לפני שנה התחלתי לחשוב "מה הלאה – מה התפקיד הבא שלי?" הבנתי שהתפקיד הבא שלי לא יהיה בארגון בו אני עובד כרגע אלא במקום אחר, הבנתי שאני רוצה להוביל ולנהל ארגון גדול יותר ובשביל זה עליי לפעול בדרך אחרת. הבנתי שהתפקיד הבא שלי לא יימצא ברשת הקשרים הקיימת שלי, ויש לי קשרים רבים בארץ ובחו"ל המוניטין שלי הולך לפניי, ולא בקרב הד האנטרים מקצועיים ככל שיהיו. הבנתי שאני צריך מישהו שיעבוד עבורי, יבצע פעילות מודיעין, יפעיל קשרים ובפועל יהיה איש המכירות שלי. כששיתפתי חבר קרוב אליי בכוונה וברצון שלי הוא סיפר לי על קרן – מיד יצרתי קשר".

למה בחרת בקרן סדרינס כסוכנת שלך?

"בחרתי בקרן כסוכנת שלי משתי סיבות עיקריות: 1. מקצועיות והבנה של השוק 2. מחויבות ללקוחות ולמטרה המשותפת.
מודל העבודה של קרן שנבנה בחוכמה לצד המודל המסחרי, יוצר מחויבות הדדית ושותפות. היה לי ברור שקרן, מחויבת להשגת חוזה עבודה הטוב ביותר עבורי לא רק בשל העקרונות שמנחים את העשייה שלה אלא גם בשל מבנה ההסכם המסחרי שלה. כשהתחלנו לעבוד יחד גיליתי, הלכה למעשה, כמה קרן לא מוותרת על הדרך, המטרה, העקרונות ועל מה שנכון וחשוב לי כלקוח. קרן הייתה עבורי גם לאורך הדרך כאשר הקורונה הופיעה וטרפה את הקלפים והקפיאה את המשק. היא לא וויתרה ועבדה שעות על גבי שעות לזרוע את הזרעים. גם כאשר חוזה עבודה היה עתיד להיחתם ולא נחתם בשל הקפאת הגיוס בעקבות הקורנה, המשיכה קרן לבדוק ולבחון הזדמנויות, להפעיל קשרים ולהגיע למקבל ההחלטה הנכון."

האם התוצאה הושגה?

"בהחלט! התוצאה – חתמתי על חוזה עבודה טוב יותר ממה שציפיתי. קרן יחד איתי ניהלה מו"מ והפעילה כל מנגנון שכנוע ולא וויתרה על אף רכיב בחוזה. שמרה על האינטרס שלי ושל הצד השני בגישה של WIN WIN הנכונה לי ולארגון."

קרן, למי השירות מתאים? האם כל אחד יכול להיות מיוצג בסוכנות?

"השירות הוא שירות "פרמיום" הוא מותאם ל – C LEVEL  כלומר, למנכ"לים/ סמנכ"לים שמכהנים בתפקידי מפתח בכירים. מנהלים שמסלול ההצלחה הוא בסיס להתפתחות המקצועית שלהם. מנהלים הבוחרים לנהל את הקריירה שלהם. הלקוחות של הסוכנות הם טאלנטים, בעלי הישגים והצלחות, מקושרים ומחוברים, חיים את הזירה העסקית, היזמית. הם רוצים עוד – מבחינה מקצועית, אישית וגם כלכלית."

לקוח הפונה לשירות מתחיל בפגישה אישית, ZOOM IN- ZOOM OUT, עם קרן במטרה לבחון האם אכן מבחינת הסוכנות מדובר בטאלנט והאם הסוכנות והלקוח יכולים יחד להשיג את המטרה- סגירת חוזה עבודה. לאחר הפגישה היה והצדדים מבינים את הערך שבשותפות אז מתחיל תהליך של הכרות ב- 360 מעלות של הלקוח, הגדרת המטרות והיעדים, הזהות המיתוגית ועוד, לצד פתיחת הדלתות ואיתור ההזדמנויות הרלוונטיות עבור הלקוח.

האם ברגע שפגשת את א׳ זיהית את מה שהוא מחפש?

"א', בדומה למרבית הלקוחות הפונים לסוכנות, הגיע בשל, מפוקס וחד משמעי. כבר בשיחתנו הראשונה היה ברור שבנה מסלול לינארי מאד. היה לי ברור, כמאבחנת, שמה שיהיה נכון זה לפתוח ל- א' הקשבה לחלופות נוספות. חלופות שיאפשרו לו מחד להמשיך ולהתפתח בארגונים גדולים בעלי היקפי פעילות גדולים יותר ממה שביצע עד כה ומאידך פעולות שיבססו אותו כמותג וטאלנט בתחום ההתמחות שלו. א' מומחה לפיתוח והובלה של יזמות פנים ארגונית ועל כן, במקביל לתפקיד החדש נבצע פעולות שיווק המותאמות למותג שלו ובכך נבנה בהדרגה מקור הכנסה פאסיבי."

הניסיון שלו היווה אתגר עבורך?

"כל לקוח הוא אתגר. האתגר הוא להשיג באופן מדויק את המטרה כפי שהוגדרה. סגירת חוזה העבודה היא התוצאה אך בדרך האתגרים מתייחסים להיבטים הפרסונליים. לאתר ולמצוא את החיבור הנכון בין א' לבין הבוס העתידי. למצוא את הטכנולוגיה שמסקרנת ומעוררת תשוקה אצל א', למצוא את החיבור בין החזון של א' לבין החזון הארגוני ועוד. האתגר הוא הרכבת הפאזל המאפשר מתאם מהודק בין הלקוח שלי לבין הארגון והמנהל המגייס. חוזה העבודה הוא החלק האחרון בפאזל."

היה לך קל או מאתגר למצוא ל א׳ עבודה?

"א', הצטרף לסוכנות בדצמ' 19. התחלנו בפתיחת דלתות והפעלת קשרים עם תחילת השנה ואכן 2 הזדמנויות סופר מעניינות ושונות אחת מהשנייה הונחו על השולחן. אחת מהן הייתה בשלב חוזה, אך הקורונה שינתה לכולנו את כללי המשחק והקפיאה כל תהליך. חסמי שוק החלו לצוץ, ארגונים שהגדרנו אותם כארגוני מטרה הפכו להיות לא רלוונטיים. התקשורת מצדה החלה לדבר על שוק מעסיקים. הנהלות הקפיאו החלטות אך אני האמנתי בכל ליבי וגם מהכרות מעמיקה של השוק שמשחק הכיסאות של המנהלים יחול במהלך יוני וימשך עד לסוף שנת 20 ואכן כפי שחזיתי בסוף יוני הגיע לידיי מידע על הזדמנות מעניינת, שינוי שעתיד להיות בארגון, לאחר חיזור מתמשך מול הנהלת החברה נוצרה הפגישה הראשונה בין א' לאחד מחברי ההנהלה, מה שהוביל לסט שלם של פגישות, תהיות ושאלות ולבסוף חתימה על חוזה. קל זו הגדרה משתנה, העיסוק שבחרתי הוא תמיד היה ותמיד יהיה מאתגר."

מה החוזקה שלך כסוכנת?

"הרכבת פאזל אנושי ומתוך כך יצירת חיבור מהודק ומדויק לכלל הצדדים. כל זה לצד היכולת להפוך כל פגישת קפה להזדמנות עסקית ממשית וכמובן, 23 שנות ניסיון בשוק התעסוקה והכרות רבת שנים עם הסביבה הניהולית והעסקית."

מה הלקוח צריך לעשות כדי שהתהליך יעבוד?

"הלקוח חייב לסמוך על הסוכן, לשחרר ולהעביר את השרביט, להיות שותף ושותף פעיל בהשגת המטרה."

במידה ונתקל בקשיים איך סוכן מיומן עזר בפתרון?

"סוכן מיומן מכיר את הלקוח שלו היטב, הכרות ב- 360 מעלות, יודע ומכיר את החוזקות והחולשות של הלקוח. יודע לזהות את המניע לתגובה, מניע לתחושה ותפקידו לא פעם להוציא את הלקוח מהפלונטר שהלקוח שבוי בו וזאת באמצעות חיבור הלקוח למציאות, למטרות ולעובדות"

לסיום, מההיכרות שלי עם קרן ו א', גיליתי שכימיה היא דבר שמאוד חשוב לתהליך כזה, לשחרר מגננות ולסמוך על אדם אחר שיעשה את העבודה שלך. עוד גיליתי שקרן היא המתאימה לתפקיד הזה, היחס האנושי, היכולת להבין את הלקוח היא מובחנת ומפתיעה.

רוצים סיפור הצלחה משלכם? תקבעו פגישה עם קרן עוד היום!


*הכותבת: אלינור לוגסי – סופרת, עורכת לשונית וכותבת המערכת. 

ניוזלטר

הירשמו וקבלו את המגזין החודשי שלנו ועדכונים על מה שקורה בעולם הניהול

דילוג לתוכן