ניקיון פסח – תרעננו, תרעננו ושוב תרעננו!

במשפחות רבות (כן, תתפלאו, גם בשלי) מיד עם תום כרסום הפירורים של אוזן ההמן האחרונה, מתחילים בניקיון לקראת הפסח. גם מי שאינו מצוי ברזי קלנדר החגים היהודיים, יכול לזהות את התקופה לפי מתקפת חומרי הניקוי (הלכאורה "מוזלים") שעל מדפי הסופרמרקטים ולפי עגלות הקניות העמוסות לעייפה בתכשירי הניקוי החדשניים והיעילים ביותר (שרובם, בסופו של דבר, הם אקונומיקה, רק בתחפושות שונות אטרקטיביות יותר). אצלנו בישראל התירוץ המסורתי לכך הוא הצורך לנקות את הבית משיירי החמץ לקראת הפסח, אבל בעולם הגדול, החלופה היא "Spring Cleaning" – הניקיון היסודי הגדול שהתירוץ לקיומו הוא רענון הבית לקראת חילוף העונות.

כך או אחרת, "ניקיון פסח" הפך למושג גנרי שפירושו ניקיון מסיבי ומקיף, כזה שאינו מותיר אבן על אבן או משאיר גרגר אבק במקומו – ואין זה משנה כלל באיזה הקשר או תחום המדובר.

איך קשור ניקיון פסח לקריירה?

גם בתחום הקריירה, כמו בתחום ניקיון הבית, הגורם המזיק ביותר הוא ה"אבק", אותו "אבק" שמצטבר עליכם כשאתם נמצאים זמן רב במקום אחד, בתפקיד אחד. ובדומה לאבק הבית, גם האויבים הגדולים ביותר של ה"אבק" המצטבר על הקריירה שלכם, הם התנועה, העשייה, ההתפתחות, המעבר ממקום למקום.

כיצד מגרשים את ה"אבק" הזה?

הקפידו להיות כל הזמן בתנועה, בהתקדמות, בעשייה – עם כל כמה שמפתה להתמקם בנוחות בתפקיד מסוים או בחברה / ארגון אחד לתקופות זמן ארוכות, חשוב לזכור שעל כניעה לפיתוי הנוח הזה, אתם משלמים בפגיעה בניהול הקריירה. שלא לדבר על פגיעה במיתוג כ"מוביל שינוי", כי מי יתייחס אליכם ברצינות כאל "מובילי שינוי" בארגון, אם אינכם מובילים (או אפילו יוצרים) שינוי בקריירה שלכם-עצמכם?

לימדו, קראו, פתחו את יכולותיכם – בעולם בו המילה "רענון" (רענון קורות חיים, רענון מקום עבודה, רענון תחום עיסוק) הפכה לחלק מהשיח היומי בתחום התעסוקה, מי שאינו מרענן (ומתרענן) נחשב ל"סלע". לזכותו ייאמר שהוא, אמנם, יציב במקומו, אבל בתחום ניהול הקריירה, ההיצמדות (לתפקיד אחד, למקום עבודה אחד או לתחום עשייה אחד) הזו היא לאו דווקא יתרון…

מיתגו ושווקו את עצמכם – שתפו, חישפו לעולם את העשייה שלכם. כן, אני יודעת שיש המון אימרות העוסקות בצניעות (יהללך זר ולא פיך וכד'), אבל העולם שלנו כיום הוא עולם מתוקשר, ואם לא תציבו את עצמכם בפרונט ותבליטו את עצמכם, רוב הסיכויים שתפסידו את המקום שלכם לאנשים שהם (כנראה) פחות טובים מכם, אבל מוצלחים מכם בשיווק עצמי. לא חבל?

טפחו קשרים – אחת מההמצאות המעולות של העשורים האחרונים הוא הקונספט של נטוורקינג. ברור שהוא היה קיים גם לפני כן, אבל בשנים האחרונות הוא הפך לפלטפורמה יעילה ביותר ליצירת קשרים עסקיים ולחשיפה בפני אנשים וגופים חדשים. למה לא להשתמש בזה?

חשים ששקעתם ב"נמנום" הנוח הזה?
בואו וננער מכם את ה"אבק"!
קבעו איתי פגישה אישית לשם כך.
קרן סדרינס, סוכנות ייצוג וליווי למנהלים

ניוזלטר

הירשמו וקבלו את המגזין החודשי שלנו ועדכונים על מה שקורה בעולם הניהול

דילוג לתוכן