ניהול קריירה נכון

ישנם דברים בחיים בהם מותר (ואפילו רצוי) לזרום – רגשות, מאווים, חלומות, כל אותם דברים שאינם קשורים לקריירה ובנייתה. בכל הנוגע לקריירה, גם אם, לפעמים, המזל משחק תפקיד כלשהו, לניהול ולתכנון מדויק ישנו משקל רב בהרבה מאשר לכל "גורל" או "מזל" כלשהו. ולכן, בהחלט יתכן שהמזל יפגיש אתכם עם אנשים מסוימים, אולם, אם תמתינו שהמזל יתפנה לעשות זאת עבורכם, יש סיכוי טוב שתבלו את שנותיכם הטובות והפוריות ביותר בהמתנה.
תחת זאת, דרך יעילה בהרבה תהיה לקחת את העניינים בידיים ולנהל (בין אם בכוחות עצמכם ובין אם באמצעות ניהול קריירה מקצועי על ידי סוכן אישי), את הקריירה שלכם.

יתרונותיה של קריירה המנוהלת נכון

כשאני כותבת "ניהול קריירה", אני מתכוונת לקחת את המושכות בידיים – לדעת מאיפה אתה בא, מה הם היתרונות והחסרונות היחסיים שלך ולאן אתה "הולך" – כלומר, להיכן אתה רוצה (ומסוגל) להגיע, בזכות יתרונותיך האישיים והמקצועיים.
לנהל את הקריירה שלך, פירושו של דבר לתכנן מסלול לעשור או לעשור וחצי הקרובים, כשלאורך כל הזמן הזה אתה לומד, מתמקצע ומתאים את עצמך למציאות המשתנה תדיר ואף משקיע בנטוורקינג וביצירת קשרים יעילים עם אנשים שיכולים לסייע לך להתפתח (גם אם אותה התפתחות, אינה באה לביטוי, כרגע, בהצעת עבודה או באופן מוחשי אחר).
בניה אישית ומקצועית וקידום כמותג הינה תהליך הדרגתי וממושך למדי, עליו כבר הרחבתי יותר בעבר (תוכלו לקרוא עליו כאן), אולם, עם כל כמה שתהליך זה חשוב, ואפילו חיוני, לניהול הקריירה שלכם, הוא מהווה רק אספקט אחד ויחיד בתהליך הכולל, שמתחיל בהחלטה שלכם שמגיע לכם הביטחון שמקורו בידיעה של מה צופן לכם עתידכם המקצועי.

האם ניהול קריירה פירושו פעולה במסגרת תוכנית נוקשה?

כיום, אנחנו מודעים לכך, כי הרבה יותר מאשר בעבר, מושם דגש על הסתגלנות ועל היכולות ההיברידיות של עובדים. ועל אחת כמה וכמה, הדגש הזה חזק יותר, כאשר אנחנו מדברים על עובדים בדרגים הבכירים יותר. חשיבה באופן זה, עלולה לעיתים קרובות, ליצור מצבים בהם נדמה שסתגלנות והיברידיות פירושן זרימה לכל אשר תישא הרוח, ללא כל מסגרת או תוכנית קריירה מסודרת. אולם, למעשה, ההיפך הוא הנכון.
וכאן, אבהיר, כאשר אנחנו מדברים על תוכנית פעולה או על ניהול קריירה, אין המדובר בקביעת מסלול התקדמות נוקשה – אנחנו לא מדברים על "הידבקות" לתפקיד מסוים או הישארות בארגון מסוים, רק כי מה שיש "בחוץ" עשוי להיראות "מפחיד" או "מאיים", אלא על פיתוח היכולת להסתגל, היכולות לזהות הזדמנויות לשיפור עמדות ומעמד, וגם על היכולת לדעת, בדיוק, כיצד ניתן לנתב את ההזדמנות הספציפית הזו כדי למנף את עצמכם. אולם, כל זה עדיין מתחולל בתוך מסגרת שבה אתם יודעים למה אתם שואפים ומה אתם רוצים להשיג.

בעולם שבו המציאות התעסוקתית שלנו מכריחה אותנו לחיות כמו כריש, בתנועה כל הזמן. מי שאינו מנהל את הקריירה שלו בחוכמה (כאמור, בין אם בעצמו ובין אם באמצעות סוכן אישי מקצועי), יחוש את תחושות ההחמצה והתסכול הנובעים, באופן טבעי, מזה שהוא "תקוע" במקום שאולי, לפני מספר שנים התאים לו, אבל כיום – כבר לא!

אל תחכו להופעתן של התחושות הללו, פנו, כבר היום, לשיחת ייעוץ עם קרן סדרינס – סוכנות ייצוג למנהלים.

ניוזלטר

הירשמו וקבלו את המגזין החודשי שלנו ועדכונים על מה שקורה בעולם הניהול

דילוג לתוכן