ניהול קריירה ומיצוב אישי – מה הקשר ביניהם?

״אם יוצאים מגיעים למקומות נפלאים…״ (ד"ר סוס)

ניהול קריירה, מה זה אומר לכם? האם אתם מצליחים לנהל את הקריירה שלכם כמו שצריך? האם אתם מרגישים שהניהול של הקריירה שלכם נמצא בידיים שלכם?

אין ספק כי מנהלים רבים הגיעו לעמדות מפתח מבלי שתכננו כלל מסלול קריירה שהביא אותם לעמדה זו, אך יש להבין כי קצב השינויים המתרחש כיום, וגם בעתיד בשוק התעסוקה מחייב להתנהל אחרת.
מחייב ניהול ותכנון קריירה.

אם בעבר, סיימנו לימודי תואר, צברנו ידע וניסיון תוך כדי מילוי תפקידים, התפתחנו מתפקיד לתפקיד, כיום הדינמיקה שונה והיא מושפעת מהתפתחויות המתרחשות במשק, הבאות לידי ביטוי גם בהגדרות חדשות לתפקידים לצד מיומנויות חדשות שעלינו לרכוש כל הזמן ועל כן, כיום קריירה שאינה מנוהלת נכון לא בהכרח תניב את התוצאות הרצויות.

ניהול קריירה הוא תהליך של ניווט הקריירה האישית באופן עצמאי, פרואקטיבי, ומודע – בהתאמה לתוכנית שנבנתה באוריינטציה של מסלול חיים מתפתח ושלם – כי הקשר בין החיים שלנו לקריירה שלנו הוא הדוק מאוד, וכל דבר משפיע אחד על השני.

תהליך הניווט מחייב ביצוע חוזר ונשנה של פעולות איסוף מידע, הערכה, קבלת החלטות ומשוב. ניהול נכון של הקריירה מאפשר למטרות שלכם להפוך להישגים, הישגים שתמיד רציתם שיהיו ברזומה שלכם.

קריירה מצליחה מצריכה יסודות. יסודות שעליהם מושתת כל תהליך הבנייה והפיתוח האישי, המקצועי והכלכלי והם:

  1. ניסוח מטרות קריירה ומודעות עצמית- הכרה ביכולות, וכישורים, נכסים ומינופם. למידה מתמדת.
  2. מיתוג אישי ובניית מוניטין.
  3. נטוורקינג איכותי ויעיל.
  4. שיווק עצמי.
  5. מודיעין עסקי.
  6. שותפים לניהול והובלת הקריירה שלך כגון: מומחים, מנטורים מקצועיים, סוכנים.

נכון שזה אולי נשמע לכם קצת קשוח, את כל הדברים הללו צריך לעשות כדי לנהל קריירה נכון? ועדיין איך זה קשור למיצוב אישי?

בדיוק כמו שאתם מנהלים את הקריירה, ככה בדיוק אתם צריכים לנהל את המיצוב האישי שלכם – הרי מה ההגדרה של מיצוב? ״מיצוב הוא תהליך אסטרטגיה עסקית המגדיר ומבסס את היחס בין הצרכנים הפוטנציאלים שלכם למוצר אותו הינכם מעוניינים לשווק, תוך הדגשת הבידול המשמעותי בין המוצר שלכם לבין מוצרים מתחרים.״

ופה בדיוק המסע מתחיל – מה מבדיל אתכם משאר האנשים? למה שיבחרו בכם? למה שתשיגו את הקריירה שאתם רוצים ושואפים אליה אם המיצוב האישי שלכם לא מתוכנן? אז הקריירה מנוהלת נכון, המטרות כתובות, אתם פועלים למען העשייה שלכם, אבל עדיין משהו לא עובד. ועל זה יושב המיצוב.

הגיע הזמן לקשר בין ניהול קריירה ומיצוב אישי, ואתם לא חייבים לעשות זאת לבד. לא קל למתג את עצמכם, לשים את עצמכם בפרונט, לדאוג גם לקריירה וגם למיצוב. להשיג קשרים חדשים, למצוא שותפים, לנהל נטוורקינג. כל אלה דורשים הרבה – ולכן אנחנו פה. קרן סדרינס – סוכנות לייצוג מנהלים.

המקום שיכול להוות עבורכם, דרך כלל הפלטפורמות שקשורות לסוכנות, בית.

בית ליצירת קשרים, לנטוורקינג, למיתוג ועוד…

כל מה שרציתם תחת קורת גג אחת.

ניוזלטר

הירשמו וקבלו את המגזין החודשי שלנו ועדכונים על מה שקורה בעולם הניהול

דילוג לתוכן