משרה קטנה למידותיי – נכון, לא נכון ומתי

מתי מומלץ למנהל לקחת משרה אשר "קטנה" עליו בכמה מספרים?

לבחור בתפקיד שכנראה קטן על המידות שלכם, זה לגמרי התעסקות וחיטוט באגו הפרטי שלכם. בדרך כלל זה מפעיל בתוכנו כפתורים לא נעימים. קשה לנו כמנהלים בכירים להבין מתי הדבר הזה כן יכול להועיל לנו. במקרה ועולה שאלה כזאת אין ספק שיש צורך לבצע ניתוח קר, כזה שמחובר לחזון של הקריירה. לקיחת תפקיד הקטן עליכם יכול לשרת מטרה, וזו יכולה להוות מקפצה לעתיד.

היום, מנהלים בכירים רבים מבינים שלא תמיד קל למצוא משרה המותאמת אליהם כמו כפפה ליד, ברמה של הכישורים, שכר, שאיפות ועוד. אתם, המנהלים, רוב הפעמים, נתקלים במשרות כאלו ״שקטנות עליכם״ בכל התחומים. כן אתם לגמרי יכולים לחכות ולהמשיך את התהליך של החיפוש, אבל האם יש הבטחה שהמשרה הנחשקת שלכם תפתח את הדלת ותקרא לכם?

אז כן, לעיתים שווה לכם, המנהלים, לחלוטין לסגל לעצמכם זווית אחרת של הסתכלות, ולקחת משרה שלא בהכרח נמצאת ברשימת המטרות שלכם לשנים הקרובות.

נכון זו לא "משרת החלומות" אך זו משרה המהווה שינוי. זווית ההסתכלות היא אינה זווית של פשרה, אלא זווית של תנועה והנעה.

אז מתי כן נכון וכדאי לבחון משרה ״קטנה״ ?

  • כשהמשרה שאתם פוגשים היא בעלת ערך, ויכולה להביא אתכם לגבהים שאולי עוד לא הכרתם. והיא לחלוטין יכולה להוביל אתכם, המנהלים, למגמות חדשות בשוק, לרכישת מיומנויות חדשות בעולם תוכן אחר ושונה ממה שעד כה נגעתם ועסקתם.
    מהלך מעין זה יכול לייצר לכם מרווח נשימה ואפילו להעניק לכם ביטחון בנושאים שאולי פחות פגשתם בעולם הניהול שלכם.
  • כשאין לכם יתרון יחסי מובהק, כזה שמבדל אתכם ביחס לשוק והתפקיד המוצע יאפשר התמקצעות וחיזוק המומחיות.
  • השוק בארץ מושפע במידה רבה מכמה פרמטרים כלכליים, ולכן יש השפעה ישירה גם על עניין המובטלות. בהתאם לכך, לעיתים מומלץ לקחת משרה שהיא זוטרה מאשר לחכות למשהו שאולי לא יקרה בעתיד הקרוב. וזה במישור האובייקטיבי, אך במובן הסובייקטיבי ייתכן שלאחר מספר חודשים בהם אתם, המנהלים, יושבים בבית, ייווצר פער ממשי בין הערך שקבעתם לעצמכם לבין הערך האמיתי שיש בשוק, וזה נובע בעיקר עקב ליקוט מידע לקוי, כמו חוסר מודעות לגביי תחום העיסוק שלכם, שבימים אלו פשוט צנח.


אתם, כמנהלים בכירים ברגע זה מנסים להבין עד כמה זה נכון, ואיך זה יכול לעשות לכם טוב. שימו לב שכדאי ואפילו מומלץ למצוא משרה שיש לה טייטל זוהר לחלוטין ובמעמד החתימה או הראיון, לברר האם יש אפשרות להוסיף תחומי אחריות, או לחילופין להוסיף טייטלים זוהרים כדי שלפחות קורות החיים שלכם לא יפגעו יתר על המידה.

תאמינו לי שבכל מצב העומד מולכם ישנה הזדמנות בוהקת שיכולה להוביל אתכם קדימה, גם אם אינכם רואים זאת כרגע. תמיד אפשר לפרוץ דרך גם בתפקידים זוטרים, להשתחל ולהעלות בסולם הדרגות. אף פעם אי אפשר לדעת היכן תפגשו את ההזדמנות הבאה ואיזו דלת תיפתח לכם.

אם תרצו עוד הכוונה ויעוץ, אני כאן בשבילכם – קרן סדרינס – סוכנות לייצוג מנהלים, אשר שמה דגש על מקצועיות ומומחיות בחיבור מנהלים בכירים.

ניוזלטר

הירשמו וקבלו את המגזין החודשי שלנו ועדכונים על מה שקורה בעולם הניהול

דילוג לתוכן