משבר הקורונה – חששות ואי וודאות

מאת: רונן גולדשטיין, מנכ"ל

כל משבר מביא איתו חששות ואי וודאות.  משבר "הקורונה" הנוכחי עושה זאת במספר מונים. המשבר אינו נקודתי אלא כלל עולמי. אנו חייבים להפנים שכל מה שעובר עלינו, עובר גם על השותפים העיסקיים מעבר לים.  אך ישנן נקודות אור שחייבים להפנים ולהתמקד בהן על מנת לצאת מחוזקים יותר.

1. טייטל של מנהל מביא יוקרה, משכורת גבוהה יותר ומעמד חברתי, אבל, מעמד של "מנהל" מביא איתו אחריות. מנהל היא הדמות שכלל העובדים מביטים אליו/ה על מנת לקבל ביטחון והכוונה. אסור למנהל "לקפוא"… כלל מנהלי החברה חייבים לפעול יחד על מנת לכוון את כלל העובדים לדרך צלחה אשר תביא את הארגון כולו לימים טובים יותר.

2. עת משבר מאפשרת לכל ארגון זמן על מנת "לחשב מסלול מחדש".  זה הזמן לבדוק את העבר, טעויות שנעשו ודרכים לתקן אותן במיידי, שוב, על מנת להבטיח עתיד טוב יותר.

3. לחברות אשר עובדות מול ארגונים או לקוחות מעבר לים, זו התקופה הטובה ביותר על מנת לארגן את האסטרטגיה שלהם בצורה טובה יותר.  במרבית המדינות, האנשים המקבילים שלנו גם עובדים מהבית… זה לא מאפשר פגישות פרונטליות אבל מאפשר לדבר איתם בצורה שקטה ורגועה יותר.. הם בסביבה ביתית ויש לזה השפעה גדולה עליהם. הם מצפים לשיחה טובה, חברית, ואפילו אכפתית… רגעים כאלה, ישמרו להם בזכרון ויאפשרו לכם "לגבות" זאת בעתיד.

חשוב להפנים שהמשבר קיים, העולם כולו מתמודד איתו (מי טוב יותר ומי פחות) אבל בסופו של דבר, הוא יעבור, או שהעולם ילמד לחיות איתו.. ארגונים ישראלים, עם כל הניסיון הגדול שלהם עם תקופות משבר, חייבים להיות מוכנים טוב יותר מארגונים מקבילים מעבר לים על מנת לצאת ממנו בצורה חלקה וטובה יותר.

ניוזלטר

הירשמו וקבלו את המגזין החודשי שלנו ועדכונים על מה שקורה בעולם הניהול

דילוג לתוכן