מנהלים בכירים – הכירו את הנכס שראוי שגם אתם תשקיעו בו!

כל מנהל בכיר צריך להחזיק בנכס מניב. אם הבליחה כעת לראשכם תמונה של נדל"ן – פרטי או מסחרי, דעו כי הכוונה היא לנכס קצת אחר. הנכס המדובר אמנם מצריך מכם תחזוקה והשקעה בזמן, אך כמו הנדל"ן – גם הוא עשוי להניב: נכס הקשרים!

בכל יום, גם מבלי שאתם שמים לב או מכוונים לכך, אתם יוצרים קשרים חדשים: עם שכנים, חברים של חברים, עובדים זוטרים או בכירים בארגון, לקוחות שאתם משרתים ונותני שירות המשרתים אתכם. הקשרים שאתם יוצרים מטיבים עמכם בהווה, ועשויים להטיב עמכם בעתיד – במישור האישי והמקצועי.

יצירת קשרים צריכה לעניין כל מנהל בכיר! במידה ואתם מרגישים כי "שריר יצירת הקשרים" שלכם קצת פחות מפותח, דעו כי מדובר על מיומנות נרכשת. עובדה מעניינת היא שגם מנהלים שהשכילו לטפח את הנכס – את רשת הקשרים שלהם, לא תמיד מצליחים לתעל אותה להתקדמות מקצועית ופיתוח קריירה. אז איך יוצרים רשת של קשרים ומדוע היא רלוונטית גם (ובעיקר) למנהלים הבכירים?

יצירת קשרים עסקיים – איך עושים את זה?

אז איך מטפחים נכס מניב של קשרים מקצועיים – כזה שישרת ויקדם אתכם? מובן כי לשאלה זו ישנן המון תשובות אפשריות, ותופתעו – כולן נכונות! חשוב לציין כי יצירת קשרים אינה פעולה בודדת שמבצעים באופן חד פעמי, אלא אסטרטגיה ארוכת טווח שיש להיצמד אליה ולהתמיד בה. פיתוח רשת הקשרים מותנה ב-2 דברים עיקריים:

  • השקעה בזמן – אז נכון, מדובר על משאב יקר, שבתור מנהלים בכירים לא בטוח שיש לכם אותו. עם זאת, חשוב לדעת: גם אם אתם קצרים במשאב הזה, אל תוותר על פיתוח הקשרים. באפשרותכם להסתייע בשירותיו של איש מקצוע שייצג אתכם, יעלה את המודעות למותגכם ויפעל בשמכם.  
  • נוכחות במפגשים עסקיים – רשת קשרים נוצרת (בין היתר), באמצעות מפגשים עסקיים שונים – מתערוכות וכנסים מקצועיים, דרך פורומים ועד מועדוני מנכ"לים. הנוכחות הפיסית שלכם במפגשים מסוג כזה, עשויה לחזק ולהגדיל את רשת הקשרים הנוכחית שלכם. במפגשי נטוורקינג לדוגמא, אתם מקבלים את הבמה (אם כי אינה ממש פיסית), להציג את עצמכם, ללחוץ ידיים לאנשים הנכונים ולהיות היח"צנים הטובים ביותר של עצמכם. כאמור, במידה ומפאת זמן או אילוצים אחרים אינכם יכולים לנכוח בהם, זכרו כי תוכלו לחבור לסוכנות ייצוג מנהלים.

"הגעתי לעמדת מפתח, טיפוח קשרים קצת פחות רלוונטי לי"

איוש משרה ניהולית בעמדת מפתח, מעיד בהכרח על כישורים מקצועיים. עם זאת, תהיה זו טעות מוחלטת להפסיק במודע להשקיע משאבים ביצירת קשרים חדשים וחיזוק הקשרים הקיימים. כל מנהל צריך לזכור כי את הקריירה שלו, ככל הנראה, הוא לא יחתום בתפקיד הנוכחי. ועל כן, ראוי להמשיך ולטפח את הקשרים ולבסס את התנאים לפתיחת דלתות עתידיות. אף פעם לא מאוחר מדי להשקיע בבניית רשת קשרים. הרגע הנכון להתחיל? הרגע הזה!

ניוזלטר

הירשמו וקבלו את המגזין החודשי שלנו ועדכונים על מה שקורה בעולם הניהול

דילוג לתוכן