ממשבר להזדמנות ומהזדמנות למינוף

מאת: אורי ברינברג,

משבר הקורונה הינו משבר כלל עולמי הטומן בחובו הזדמנויות ומנופים פוטנציאליים לרוב.

מאחר והעולם העסקי יהיה בסביבה כלכלית מאתגרת, על הארגונים החפצים בניצול ההזדמנויות לפעול כבר כעת באופן מושכל במספר חזיתות:

  1. המטרה -שדרוג הידע וההתמחויות הקיים בחברה: באם ישנה מנהלת HR או מנהל מערך הדרכה באם לא אזי כל מנהל מחלקה יצטרך לתת רשימת קורסים אלקטרוניים דרך המרשתת שעובדים ברמות השונות יהיו חייבים לעבור. המטרה – עדכון ידע ויכולות רלוונטיות לתפקידם.
  2. המטרה – הימנעות בעיכוב החזרה לשגרה בשל פשיטת רגל של ספקים והוזלת עלויות – יצירת נטוורקינג חדש עם ספקים עתידיים פוטנציאליים (אם באמצעות הלינקדאין והן באמצעות פנייה ישירה) – המטרה יצירת מערך גיבוי לספקים הקיימים מה שיאפשר בעתיד למזער נזקים של ספקים שיפשטו רגל. כמו כן ניתן כבר עכשיו לשריין עסקאות עתידיות שיאפשרו בהינתן התנאים לחזור לפעילות בזמן קצר
  3. גידול מהיר לאחר משבר – גידול יכול להיות הן באמצעות גיוס מהיר של עובדים איכותיים שנפלטו לשוק במשבר הנוכחי והן באמצעות הזדמנויות לרוב הקיימות למיזוגים ורכישות. הן של מתחרים והן של חברות שיאפשרו שדרוג והגדלת הידע והיכולות של החברה.
  4. ניהול הזדמנויות פיננסיות – הייתי ממליץ גם לחברות שמצבן טוב מבחינת מזומנים וגם לאלו בקשיים לבצע סריקה של השוק הבנקאי הכלל עולמי על מנת למקסם את הפוטנציאל של האשראי הזמין לחברה.
  5. ניצול מענקים והשתתפות מדינה – זה הזמן לחקור ולהכין בקשות למרכז החדשנות ולגופים וקרנות רלוונטיים.

ניוזלטר

הירשמו וקבלו את המגזין החודשי שלנו ועדכונים על מה שקורה בעולם הניהול

דילוג לתוכן