מהי ההחלטה שלכם לשנה החדשה?

אין ספק, כשמגיעה שנה חדשה אנחנו מתחילים לשאול שאלות, מתחילים לנסות להבין איפה אנחנו רוצים  להיות בשנה הבאה, איך אנחנו רוצים שהקריירה שלנו תיראה. האם נוח לנו במקום שאנו נמצאים בו? האם ישנו מקום טוב יותר? קחו לכם נשימה, תעצמו עיניים, תנסו לרגע להתנתק מהכל ולהתחיל לדמיין.

נכון, בטח אתם אומרים עכשיו, מה לדמיין? איפה יש לנו זמן? קחו את הכמה רגעים האלה. תדמיינו מי אלו האנשים שיהיו סביבכם, איך יראה המשרד שלכם, איך יראה היום שלכם, במה אתם הולכים לעסוק, האם אתם נמצאים איפה שאתם רוצים או שמה, הגיע הזמן להחליף את הכיסא?

לעומת שאר החגים שאנו מכירים, שבהם אנחנו לרוב נזכרים בעבר, צוחקים, חוגגים – ראש השנה מבקש מאיתנו להביט קדימה, אל העתיד. מבקש מאיתנו לזכור, איך להבין היכן אנחנו היום, ולאן אנחנו הולכים. ראש השנה הוא הזדמנות לבחון את המקום שלנו, זה ממש פסק זמן מהעיסוקים, חג ארוך יותר משאר החגים המבקש מאיתנו לשים דגש על המטרות והשאיפות שלנו. האם הגשמנו את כל מה שרצינו, האם אנחנו יכולים יותר? האם בתור מנהלים בכירים אתם מרגישים שאתם בתפקיד הנחשק שלכם או שאתם רוצים יותר? או שהגיע הזמן לעשות שינוי שלא תמיד יש כוח או רצון לעשות – הרי אנחנו במקום הנוח. בשאר הימים בשנה אנחנו חיים – שגרה. קמים בבוקר, שותים קפה, הולכים לעבודה, אומרים תודה שיש זמן לאכול משהו, חוזרים הביתה ומקווים שישאר זמן פנוי למשפחה/בילויים/חברים. אלו לא ימים שאנחנו מסוגלים לחשוב בהם – לחשוב על העתיד. אנחנו צריכים, לעיתים, איזה משהו שיגרום לעולם לנו לרעוד בשביל להתעורר.

השנה, בדיוק בימים אלו – אתם יכולים להחליט שאתם מתעוררים לבד ומתחילים לבחון את המקום שלכם. האם יש גורם שמעכב אתכם מלהגיע ליעד שלכם? למטרה שלכם? האם אתם בטוחים שהגעתם לשיא הקריירה שלכם? האם אתם, כמנכ״לים, סמנכ״לים, כמנהלים בכירים יודעים בוודאות שאתם בכיסא הנכון לכם?

אנחנו יכולים להבטיח אין סוף דברים לעצמנו, אך האם באמת נגשים אותם? האם נוכל לקיים אותם? זה לא פשוט לעצור לרגע ולהביט על החיים ועל העתיד שמחכה לכם. זה אתגר להשאיר זמן בשגרה היום יומית לעצמכם, לרגעים של שקט וחשיבה, לנשימה עמוקה והבנה שאתם עושים את הדבר הנכון. אבל זה חשוב – להשאיר זמן פנוי, להגדיר נקודות עצירה. ממש כמו שאתם עוצרים בדרך לאילת. הרי לא תסעו רצוף נכון? בחיים אנחנו טסים, והשנים חולפות, לעיתים אנחנו נתקעים במקום, מבלי להבין מה התפספס בדרך.

מעבר לכך שהגיע הזמן בשנה, שבו עליכם לחשוב על עצמכם ועתידכם, הגיע הזמן ליצור לעצמכם שגרה חדשה, שבה אתם – ורק אתם, דואגים להבין מה נכון לכם, מה מעניין אתכם, איך תכירו אנשים חדשים, איך תייצרו שיתופי פעולה, איך תבססו נטוורקינג איכותי – והכי חשוב, איך תדברו את מי שאתם.

השנה אומרים כן!

בדרך כלל, אנחנו לא יודעים להגיד כן, ברירת המחדל שלנו תהיה לא. כי צריך לחשוב על זה, כי כרגע אנחנו עסוקים במיליון דברים, כי אין לנו רגע של זמן פנוי. השנה אומרים כן ליכולת שלנו לייצר לעצמנו זמן פנוי, אומרים כן להזדמנויות חדשות, אומרים כן לעצמנו – ליכולות שלנו, לפוטנציאל העצום שלנו.

הפעם אומרים כן מתוך בחירה. בלי לחשוב שאולי לא נעמוד באתגר, או שאתם בכלל לא מבינים למה הוא הגיע אליכם. דברים לעולם לא יגיעו אלינו סתם. השנה תגידו כן לנשמה שלכם, תגידו כן לשקט וליכולת לייצר לעצמכם את העתיד שאתם רוצים לחיות בו.

ללמוד להגיד כן יכול להוביל אותנו להצלחות שלא חשבנו שקיימות – כמו להגיד כן לאיזה אירוע נטוורקינג יוצא דופן, שרציתם להגיד לו לא בגלל חוסר הזמן, אך הכן שלכם הוביל אתכם ליצירת קשרים מטורפת או היכרות עם עולם שלא הכרתם. בעקבות הכן הזה, דלתות רבות יפתחו בפניכם.

השנה תלמדו להגיד כן.

השנה הזאת תביא עימה שפע, שגשוג, עשייה, יופי, שינוי בקריירה, הבנה מה נכון לנו – אבל רק אם נלמד להגיד כן לחיים, ובאמת נחיה אותם.

אי אפשר להבין מה נכון לכם כשחיים את השגרה, הגיע הזמן לצאת מאזור הנוחות ולבדוק מה הדבר הנכון עבורכם.

ואם אתם צריכים אוזן קשבת, הכוונה, רצון להבין מי אתם בתוככם, תדברו איתי.

קרן סדרינס – סוכנות לייצוג מנהלים.

שנה טובה ומתוקה.

ניוזלטר

הירשמו וקבלו את המגזין החודשי שלנו ועדכונים על מה שקורה בעולם הניהול

דילוג לתוכן