מגדלור לעסקים – הסיפור של מוטי אזולאי

"בחלומי הפרוע ביותר לא העליתי על דעתי שיום יבוא ואני אקח על עצמי משימה שכזו להיות מגדלור לעסקים"

את מוטי פגשתי לראשונה בתחילת 2018. מוטי כיהן בתפקידי מפתח משמעותיים, מנכ"ל וסמנכ"ל פיתוח עסקי,  בחב' גדולות ומובילות במשק. בכל אחד מתפקידיו הוביל הצלחה עסקית וארגונית ושיפר באופן משמעותי את התוצאות העסקיות של החברה. מוטי חובר אליי באמצעות לקוחות מרוצים במטרה שאייצג אותו ויחד יוכל מוטי לכבוש את היעד הבא. לנהל ולהוביל ארגון בהצלחה, כזה שיוכל לייצר לו מקפצה משמעותית.

חודשיים חלפו ואכן, המטרה הושגה. מוטי החל לעבוד כמנכ"ל חברת "אלון אולמן הקוד המנצח". חברה שאותה מינכ"ל במשך למעלה משנתיים. המכירות גדלו, מנועי צמיחה חדשים אותרו, שיתופי פעולה אסטרטגיים. עשייה מרובה, מעצימה ומאתגרת. ההצלחה נרשמה.

לאורך כל הדרך כחלק מתפקידי כסוכנת ושותפה לניהול הקריירה של מוטי הקפדנו לשוחח ולהיפגש. פעמים נעזרתי ביכולות והכישורים של מוטי, המומחיות של  מוטי הינה בהשבחת חברות והובלת חברות ועסקים להצלחה, לייצר מקפצה לסוכנות שלי. בפגישות בינינו עלתה גם האפשרות לתכנן קדימה ולשים את עצמו בפרונט. להקים ולנהל עסק עצמאי בתחום המומחיות שלו. השיחה נשארה בגדר רעיון. מודה! בכל שיחה בינינו דאגתי להזכיר למוטי את "הרעיון", את האפשרות. מוטי בחר באזור הנוחות.

באפריל 20, מוטי הקים את "מגדלור לעסקים". https://www.migdalor-israel.co.il/#home

ינואר 2021, פגשתי את מוטי:

להקים עסק בזמן הקורונה, כשכל העולם עוצר מלכת, שגעון/ אומץ. למה? למה דווקא עכשיו

ב- 15.3.20, אותו רגע שכולנו נסגרנו בבתים ונכנסנו לתקופה של 10 חודשי אי-ודאות, זה הרגע בו הבנתי שאין לי יותר פריבילגיה להישאר אדם פרטי ולחיות באזורי הנוחות. זה הרגע בו הבנתי שאני צריך לחשוב ולפעול אחרת. לא למעני, אלא למען העסקים. אחרי שנים רבות בהן ניהלתי בתפקידי מפתח בארגונים גלובליים בארץ ובחו"ל, החלטתי ללכת אחרי התשוקה הגדולה והמשמעותית שלי לעזור לעסקים מצליחים לגדול ולצמוח לשלב הבא שלהם, ולקחתי על עצמי להיות מגדלור לעסקים.

האם הקמת העסק עבורך זה הגשמת חלום? חלום ששנים לא העזת לומר אותו בקול רם?

כן, ולא. זו אכן הגשמת חלום כמוס שהיה לי. חלום שהתגלגל בראש, ולפעמים גם בשיחות עם חברים, אבל במשך שנים רבות הייתי מאחורי הקלעים. זה לא פשוט לעשות את המעבר לחזית הבמה, לקחת על עצמך את האחריות (לעסק, לצוות ובעיקר לעסקים שאיתם אנחנו עובדים), ובמיוחד בתקופה כל כך מאתגרת כמו הקורונה. אבל… במשך 10 חודשים הצלחתי עם צוות קטן ואיכותי לפתח מוצרים ולהגיע להישגים חסרי תקדים. הקמנו מאיץ לעסקים, ואנחנו היום בתהליך של הקמת הקבוצה השנייה שאמורה להתחיל ב-1 במרץ עם יותר מ- 50% נרשמים.

כיצד המומחיות שלך הפכה לעסק? מהו הערך שלך כיום, עבור עסקים וארגונים?

במשך שנים של ניהול עבור מותגים בינלאומיים בארץ ובחו"ל למדתי ופיתחתי שיטות עבודה, אשר לקחתי ומידלתי אותן והיום בעצם אני מלמד את בעלי העסקים במאיץ העסקים – נבחרת ישראל בעסקים, איך לעשות שימוש במודלים שלי ולהטמיע אותם בעסק שלהם. אני גם משלב את זה במחקר מעשי במסגרת לימודי הדוקטורט שלי במנהל עסקים, שבמסגרתם אני חוקר את נושא השבחת החברות. השילוב של ידע תאורטי נרחב עם ניסיון מעשי עשיר יש לו ערך רב לכל עסק וארגון שנעזר בשירותים של מגדלור לעסקים.

מנהלים בכירים, כמוך, למה חשוב שינהלו קריירה?

כמנהל אתה רוצה לראות התפתחות (לא רק בשכר), אתה רוצה אתגרים חדשים, אתה רוצה להגיע להישגים ולהביא לידי ביטוי את היכולות שלך. ניהול קריירה מבחינתי זה לחשוב שניים ושלושה צעדים קדימה, לחזות את העתיד ולא להתרכז רק בתפקיד הנוכחי או הבא.

מהו המסר שלך לבעלי עסקים וארגונים ?

אנחנו עומדים בפתחו של עידן חדש, ומי שלא ידע לקחת את העסק או הארגון בראשו הוא עומד ולהתאים אותו לעידן החדש יישאר מאחור. לכן חשוב מאוד שכבעל עסק או מנהל בארגון יהיו לך את הידע, הכלים והסביבה העסקית המתאימה שיעזרו לך להתקדם ולקדם את העסק שלך לשלב הבא שלו.

אני נפגש עם הרבה יועצים ומאמנים עסקיים, ואני חושב שמה שבעל עסק או מנהל בכל ארגון צריך לחפש ולהסתכל הוא לא רק התיאוריה אלא גם ההטמעה שלה. מישהו שילווה אותו וידע להטמיע ביחד איתו תהליכים ושיטות עבודה בעסק.

החלפנו תפקידים.

למה בחרת בי כסוכנת שלך?

קודם כל בגלל החיבור האישי. זה מאוד חשוב אצלי. וכמובן, בגלל ההבנה של הערך המוסף של השירות שאת מעניקה. העובדה היא שגם אחרי שהתחלתי לעבוד, והמטרה כביכול הושגה, המשכנו להיות בקשר, להיפגש, לשוחח, להתייעץ מהווה את ההוכחה הכי טובה בשבילי שעשיתי בחירה נכונה.

האם תמליץ למנהלים בכירים, קולגות, חברים לאמץ סוכן מייצג? למה?

ללא ספק. אני חושב שמי שיקרא את התשובה שלי לשאלה הקודמת יבין 😊

ניוזלטר

הירשמו וקבלו את המגזין החודשי שלנו ועדכונים על מה שקורה בעולם הניהול

דילוג לתוכן