ליצור או לחכות?

כל יום ניצבות מולנו הרבה הזדמנויות, לרוב אנחנו לא רואים אותן או אפילו מתעלמים מהן. לעיתים כל מה שצריך הוא להחליט לתפוס אחת מההזדמנויות ולקחת אותה. הזדמנויות ניצבות מולנו כמעט בכל פגישה, כנס, לא משנה אם הוא בזום או במציאות, בחופשות, ובכלל בכל סיטואציות שבהן נפגשים עם אדם אחר. לפעמים כשפוגשים הזדמנות עסקית יש לנו אופציה, לקחת או לסרב.

יש מספר שאלות חשובות הקשורות להזדמנויות שכדאי להביט עליהן:

  • איך מזהים הזדמנות כהזדמנות?
  • האם כדאי לשקול את ההזדמנות?
  • האם ההזדמנות החדשה יכולה לקדם אותי?
  • האם עליי להמתין להזדמנויות או ליצור אותן בעצמי?

נגיד וחיבקנו הזדמנות, מה עכשיו?

במרבית מהזמן אתם מרוצים ממקום העבודה שלכם, מהתפקיד שלכם, השכר ואפילו מהבוס, איזה כייף. אולי זה לא קורה תמיד, אך שזה קורה קל יותר להתעלם מהזדמנויות, למרות שיש סביבכם לא מעט, בעיקר בזכות הכישורים שלכם. אבל אתם ניצבים מול דילמה, מצד אחד האם לסרב, מצד שני האם לבחון את ההזדמנות הזאת שקפצה מולכם? אחד מן הדרכים לזהות ולהעריך הזדמנות היא כמובן – שימוש בסוכנות לייצוג מנהלים!

אין ספק – כשיש לכם מנהל, מנהל מובחר שיודע לייצג אתכם, מכיר אתכם, יכול למתג אתכם ולהפיץ את השם שלכם, ההזדמנויות הללו שאתם חוששים מהן, עובדות בשבילכן. כל הזדמנות כזו נבדקת לעומק בזכות המנהל שמייצג אתכם, בעיקר בשביל להבין האם המטרה תואמת לכם ועד כמה היא נכונה להמשך הקריירה.

 אי לכך- יש כמה דברים שצריך ורצוי לעשות:

  • להגדיר מטרות – רק כשישנן מטרות מוגדרות (תפקיד X עם שכר Y), ניתן לשקול הזדמנות ואת מידת ההתאמה שלה עבורכם.
  • האם התקופה הנוכחית (משבר הקורונה או כל תקופה אחרת) היא זמן טוב לשינויים.
  • מהו הערך המקצועי, הרגשי והכספי שההזדמנות תעניק לכם.

אז, ליצור או לחכות?

שאלה לגמרי חשובה! באופן כללי רצוי ליצור את ההזדמנויות באופן אקטיבי – הזדמנויות שיקדמו אתכם אל עבר המטרות שלכם, אל עבר החזון שלכם. עבודה עם סוכנות מנהלים למשל היא דוגמה לגישה אקטיבית – ככה יוצרים הזדמנויות. במקום להמתין או לחפש את ההזדמנויות שאולי תראו, אולי יגיעו, אולי תשימו לב אליהן, הסוכנות עובדת בשבילכם: היא פותחת בפניכם דלתות, מחברת אתכם לגורמים הרלוונטיים והנכונים לכם והיא גם תדאג לתיווך החוזה.

יחד עם זאת כל עוד אתם מרוצים מהסטטוס הנוכחי שלכם בקריירה, תוכלו להמתין להזדמנויות שיבואו. הבעיה מתחילה כשאתם הופכים אדישים כלפי הזדמנויות שבכל זאת מגיעות אליכם, ולעתים – כלל לא יודעים לראות אותן כהזדמנות, אז, רצוי להישאר ערים להצעות שונות המגיעות אליכם ולזכור כי ישנן הזדמנויות נדירות שראוי לשקול אותן.

להשקיע בתכנון קריירה

אי אפשר לדבר על הזדמנויות מבלי לדבר על תכנון קריירה. כמנהלים, אם אתם מתכננים נכון את הקריירה שלכם, בצורה כזו שבעצם מגדילה אתכם, מעצימה ומקדמת אתכם, ההזדמנויות יעופו מולכם. סוכנות לייצוג מנהלים גורמת לכך שתהיו רלוונטיים היום, בעוד שנה וגם בעוד עשרים שנים. כשהשם שלכם הולך לפניכם תוכלו ליהנות מהזדמנויות שבאות אליכם במהירות.

מעוניינים לתפוס את ההזדמנות? צרו קשר – קרן סדרינס – סוכנות לייצוג מנהלים.

ניוזלטר

הירשמו וקבלו את המגזין החודשי שלנו ועדכונים על מה שקורה בעולם הניהול

דילוג לתוכן