כיצד מעודדים מצוינות ניהולית?

על אף אופן החשיבה הרווח, "מצוינות ניהולית" אינה מצב ספציפי נקודתי מסוים, אלא תהליך מתמיד של חתירה עצמית של הארגון למעלה, לעבר "המדרגה" הבאה, הטובה יותר, המלוטשת יותר, הכדאית והרווחית יותר. בדומה לכל תהליך אחר, גם עידוד מצוינות ניהולית, הינו תהליך שאותו חשוב לנהל בצורה מתוכננת, מושכלת ונכונה. אולם, בניגוד לתהליכים בתחומים האחרים, שבהם ההצלחה עשויה להגיע (ומאידך, עשויה גם שלא), כאשר המדובר על התחום העסקי, ההצלחה חייבת להיות האופציה היחידה, זאת מאחר והאופציה השנייה, כישלון, פירושה יציאה טוטאלית מהמשחק (או, במקרה של גוף עסקי, ניהול כושל פירושו פשיטת רגל וסגירתו).

מהם המאפיינים המייחדים אנשים שאפתניים (כלומר – אנשים מצליחים)?

מכיוון שבעולם העסקים אין "קיצורי דרך" או פתרונות אינסטנט הנשלפים מן השרוול. ה"מצוינות", על פי הגדרתה, בתחום זה, מבוססת על תהליכים ממוקדי מטרה. כך שמנהלים ואנשים "מצוינים" יהיו אלה הדורשים מעצמם "הרבה" (במקרים רבים, הרבה יותר ממה שהאנשים בסביבתם דורשים מעצמם). מאפיין נוסף של אנשים כאלה, יהיה כי הם, לעולם לא יחושו מסופקים ממה שהם ישיגו, ולכן, הם לעולם גם לא ירשו לעצמם לנוח על זרי הדפנה. כך שבכל פעם שהם יגיעו ליעד מסוים שאותו הם סימנו לעצמם קודם, הם יגלו כי מעליו נמצא יעד נוסף, רחוק יותר, והם לא ירשו לעצמם לשקוט על שמריהם, אלא יחלו מיד בחתירתם אל עבר היעד החדש הבא שלהם.

האויב של הטוב, ת מ י ד יהיה הטוב יותר!

ברמת ניהול ארגונית, ברור למדי, כי ביצוע מצוין המשיג יעדים (שהפוך מביצוע שטחי, רשלני, חפוז ומתעלם מפרטים חשובים) הוא המצב הרצוי, ולכן, חשוב מאוד לאתר (ואפילו "לסמן" מראש) את המנהלים והעובדים השאפתניים והמצוינים, לעודד אותם ולרתום אותם לצורך השגת מטרות-העל הארגוניות / העסקיות.

כיצד?

פיתוח מצוינות-אישית של עובדים ומנהלים – אין דבר שאנשים שאפתניים "אוהבים" יותר מהזדמנויות לצמיחה, ולכן, על ידי מתן הזדמנויות לצמיחה אנחנו מעודדים את האנשים "ללמוד" כל הזמן דברים ותחומים חדשים, שאותם הם יכולים ליישם בארגון.

פיתוח כלים ויכולות מנהיגות למנהלים – בדומה לסעיף הקודם, מתן הכלים הנכונים לעובדים ולמנהלים מאפשר להם לפתח יכולות וכישורים קיימים לרמות חדשות, גבוהות יותר.

התייחסות לניהול באספקט של "ניהול" המשימות ולא "ניהול" האנשים – עובדים ומנהלים מצליחים אינם זקוקים לכך ש"ינהלו" אותם. נהפוך הוא, לעיתים קרובות, כל ניסיון לנהל אותם (במיוחד בתחומים בהם יש להם ידע רב ושליטה בחומר) עלול להיתקל בחומה בצורה ובכך שהעובד / מנהל יחליט להפנות את האמביציות שלו להצלחה אל מחוץ לתחום העסקי.

אוטונומיה ועצמאות – כשאתם מזהים עובד שאפתן שמחפש את ה-"יעד" הבא שלו, הדבר הנכון ביותר עבורכם (מהבחינה הניהולית ומהבחינה העסקית, גם יחד), הוא להכווין אותו ליעד, ואז ללכת שני צעדים אחורה ולצפות בו כשהוא מסתער עליו.

רוצים לשמוע יותר על עידוד מצוינות ניהולית?
תחברו למנהלים ומנהלות, חברים בקהילת המנהלים BE TALENT, השראה ומצוינות זה שם המשחק בקהילה
קרן סדרינס, סוכנות ייצוג וליווי למנהלים

ניוזלטר

הירשמו וקבלו את המגזין החודשי שלנו ועדכונים על מה שקורה בעולם הניהול

דילוג לתוכן