כיצד הופכים להיות מותג?

עד לפני מספר שנים הצורך בבניית מיתוג היה נחלתם הבלעדית של ארגונים, חברות ובתי עסק. אבל, ככל שהזמן חולף, כמויות המידע שמתחרות על תשומת ליבנו בכל רגע הולכות ומתעצמות כל העת. הפך לברור למדי, שגם בפן האישי-תעסוקתי, על מנת לזכות ביחס ובתשומת לב ייחודית, עלינו לבלוט ולהתבלט על פני האחרים, אשר מתחרים בנו בקבלה לתפקיד מסוים, לוטשים עיניים לקידום ספציפי או כל סיטואציה אחרת שבה עלינו להוכיח את הייחודיות והיתרון היחסיים שלנו מול אחרים.

במקרה כזה, נצטרך לחשוב בצורה מקורית, נצטרך למצוא בידול משלנו, נצטרך למצוא משהו אשר ישכנע את מי שניצב בצד השני (ואין זה משנה האם מדובר במעסיק בודד, במועצת מנהלים השוקלת הענקת קידום או במראיין / מראיינים שאותם אתם פוגשים בראיון לאיוש משרה נחשקת, או, אפילו קהל קוראים של אתר אינטרנט מקצועי) ש"השאר", אולי, בסדר גמור, אבל אנחנו? משהו מיוחד, יוצא דופן ובולט, עד כדי כך שהם חייבים לחטוף אתכם בשתי ידיים, לפני שמישהו אחר יעשה זאת!

נקודות שאליהן חשוב להתייחס בעת בניית מיתוג אישי

מיתוג אישי מתחיל בבידול – מציאת יתרונותיכם האישיים הרלוונטיים לתחום והבלטתם. בחלק מהמקרים, אותם יתרונות אישיים המבדלים אתכם אינם חייבים להיות קשורים ישירות לתחום העיסוק שלכם, אולם תוכלו לרתום אותם לכך. לדוגמה, יכולת לימוד עצמית יוצאת דופן, עשויה לשרת אתכם כיתרון מבדל, לא משנה באיזה תחום תבחרו לעסוק או איזה תפקיד תאיישו.

נסו ליצור נישה הייחודית לכם – גם אם עולם התוכן שלכם, לכאורה, משותף ללא מעט אנשים העוסקים בו, סביר מאד להניח כי ישנן בו נישות שאותן תוכלו להפוך לייחודיות לכם, כל מה שעליכם לעשות הוא למצוא נישה כזו. נכון, הדבר עשוי להתגלות כמשימה מאתגרת למדי, אולם יצירת שילוב בין הבידול האישי שלכם לנישה שאינה קיימת נותנת לכם יתרון יחסי נוסף, שבו חבל שלא לעשות שימוש.

מעורבות יוצרת השפעה – על אף, שבמקרים רבים, המטרה המוצהרת של המיתוג היא יצירת תדמית של בר סמכא בתחום מסוים, אין הכוונה לכך שהמיתוג הזה יושיב אתכם במגדל שן גבוה ונישא. נהפוך הוא – אדם מעורב הוא אדם שמשפיע, וכשאתם מנהלים דיאלוג וקשובים לצד השני, תוכלו, ביתר הצלחה, לבנות את התדמית שלכם באופן שתענה על הצרכים שלו, ולכן – תבדל אתכם בעיניו על פני השאר.

הרמת ידיים אינה אופציה, שינויים ועדכונים – כן

מחויבות ועקביות הן שתי מילות מפתח חשובות מאד בבניית ברנד / מיתוג. מיתוג אישי עשוי לגזול לא מעט זמן ולהצריך מכם לא מעט מאמצים, שאולי לא יישאו פירות מיד בתחילת הדרך. חשוב להיות מודעים לכך מראש, להתחייב להשגת המטרה ולהמשיך בדרך, תוך, שלכל היותר, במהלכה אתם מבצעים כיוונונים ועדכונים קטנים הנובעים מהמציאות המשתנה, שלכם ושל הסביבה העסקית שלכם.

רוצים לשמוע יותר על בניית המיתוג האישי שלכם? בואו לקבוע איתי פגישה אישית.
קרן סדרינס, סוכנות ייצוג וליווי למנהלים

ניוזלטר

הירשמו וקבלו את המגזין החודשי שלנו ועדכונים על מה שקורה בעולם הניהול

דילוג לתוכן