יצירת קשרים עם בכירים ומשפיעים

מוכח, מוכר וידוע לרובנו שקשרים הם נכס. נכס המשרת כל אחד ואחת מאיתנו הן בהקשר האישי ובטח בהקשר העסקי והמקצועי. במהלך שנות הקריירה של כל אחת ואחד מכם פיתחתם אי אילו קשרים. הקשרים הללו נוצרו כתוצאה מעשייה שלכם. קשרים שאתם יצרתם ולרוב, הם משרתים אתכם במסגרת העשייה העסקית הרלוונטית לתפקיד שאתם ממלאים. במסגרת התפקיד שלכם אתם ממשיכים לייצר את כלל הקשרים הרלוונטיים לצורך שלכם.

מסקנה: רוב המנהלים הבכירים פיתחו מיומנות של "יצירת קשרים" אך המיומנות הזו, נרכשת ככל שתהיה, אינה באה לידי ביטוי בכל הקשור לאני העצמי שלהם ובניהול הקריירה שלהם.

הסיבות לכך נעוצות בפרדיגמות, הרגלים, הקצאת משאבים ועוד.


הקריירה שלך כבר החלה. עכשיו כשאתה בעמדה בכירה, האם זה מאוחר מידי לבנות ולמנף רשת קשרים. התשובה היא לא?!

חשוב לזכור. רשת קשרים היא מיומנות נרכשת, נלמדת ומתפתחת, אך בדומה לכל תוכנית שמתממשת אני ממליצה להתחיל ב:

הכרה בקושי ומענה לשאלה: יצירת קשרים- למה זה קשה לי?

אם התשובה היא: זמן. עצור, חשוב שוב והפעם תענה מהבטן. אם עדיין התשובה היא זמן תפנה לגורם מקצועי שיעשה זאת עבורך.

היה והתשובה היא: "אני חש לא בנוח לבקש", "אני לא טוב במינלינג", "לא אוהב את כל מפגשי הנטוורקינג" ועוד… אז ראשית אזכיר לך שלכל קושי יש פתרון ולכל בעיה יש דרך. מצא את הדרך הנכונה לך. לא כולם חייבים להיות חלק מפורום, מועדון מנכ"לים וכדומה… יש כל כך הרבה אופציות.

מה מרוויחים בכלל מיצירת קשרים?

יש עולם שלם מאחורי יצירת קשרים, זה הבסיס להיכרויות לטווח הארוך, הן בפן העסקי והן בפן האישי, זה בסיס לתפיסת הזדמנויות וזיהוי שלהם. אנחנו תמיד נחפש משהו, וברגע שרשת הקשרים שלנו תהיה חזקה, רחבה ומגוונת – תאמינו לי שהשמיים הם הגבול. כמעט את רוב הדברים שנצטרך להשיג בחיינו יהיו מבוססים על קשרים, חבר שמכיר חבר, קולגה שמכיר מישהו וכדומה…

לכן, החלטנו להעניק לכם כמה טיפים ליצירת קשרים:

  1. שימו לב לטלפון – תאמינו לי יש במכשיר הקטן הזה כל כך הרבה מספרי טלפון שבכלל לא זכרתם שקיימים – מייל קטן או שיחה מפתיעה יכולה לשנות את כללי המשחק.
  2. רשתות חברתיות – כן, כן. להרבה מהאנשים זה נשמע כבר לעוס, ולא כולם אוהבים להתמודד עם זה, אבל – וזה אבל גדול – אתם לא מבינים כמה חברים מתחבאים שם, שכלל לא ידעתם על קיומם אפילו – ולכו תדעו מי מסתתר שם ואיזו הזדמנות יכולה לעמוד בפניכם.
  3. אל תתביישו – אתם מבינים על מה אני מדברת נכון? הבושה משום מה תופסת מקום נרחב בביסוס יצירת קשרים עם בכירים ומשפיעים, ולמה? למה לא נעים לדבר עם מישהו שמזמן לא דיברנו איתו? הכי הרבה יגידו לכם לא, לא יקרה שום דבר. במקרה הטוב תיצרו קשר חדש שיכול להשפיע לטובה.
  4. זיכרון העבר – יש לא מעט אנשים שאיתם גדלתם, אולי הכול נשאר איפשהו בזיכרון העבר, אבל אתם לא יודעים איפה הם היום ומה הם עושים – זה הזמן לחטט בזיכרונות העבר ולחזור למכרים שיכולים להיות רלוונטיים עבורכם.
  5. לא לסגור דלת! – אתם יודעים כמה קשה זה ליצור קשרים, אתם יודעים כמה קשה לתחזק אותם – אבל מה קורה שהם נגמרים? אל תעשו את זה בצורה של טריקת דלת, אל תנעלו אותה עם שרשראות ושימו סוף לסיפור הזה, אתם לא יודעים איפה תפגשו את האדם הזה שוב. יכול להיות שזה יפגע בעתיד – לכן, תפקידו תמיד לסיים בטוב, עם חיוך ותשאירו דלת פתוחה.
  6. תפעלו למען הקשרים שלכם – ממש כמו מערכת יחסים, קשרים לא יישארו שם אם לא תתחזקו אותם. צריך לעבוד בשביל זה, בייחוד עם קשרים שאתם צריכים לטווח הארוך. תרימו טלפון, שבו לקפה מדי פעם כדי לשמור על האש של המערכת הזאת
  7. לינקאדין – חלק מיצירת קשרים טובה מתחילה בפרופיל טוב שיהווה עבורכם כל מה שאתם מייצגים, בפן האישי והעסקי. אתם, המותג שאתם, זה מה שמדבר – אתם רוצים ליצור קשרים עם בכירים ומשפיעים – תדאגו שהפרופיל שלכם יתאם את מי ומה שאתם.
  8. כנסים – זוהי דרך מצוינת ליצור קשרים חדשים. אין ספק בזה בכלל. כנסים, מפגשי נטוורקינג, מפגשי קהילה – מקום שבו אתם יודעים שכול מי שמסתובב שם הוא הזדמנות. צרו שיחה, תתחילו בהיכרות, השאר כבר יקרה מעצמו – זה מחזיר אותנו לסעיף של לא להתבייש! אל תתביישו.

לסיכום, יש מגוון רחב של פלטפורמות ליצירת קשרים!

אתם צריכים להתחיל לעשות, הקשרים לא יגיעו לבד. זה חשוב, זה מאסט וזה יוביל אתכם רחוק. כל אחד מאיתנו זקוק לרשת קשרים רחבה וייחודית התואמת לו. ובנימה זאת – מזמינה אתכם להצטרף לקהילת Be Talent! קהילה שנועדה להיות בית עבורכם, בית למיתוג אישי, יצירת קשרים, מפגשי נטוורקינג ועוד… בעיקרון – כל מה שאתם צריכים כדי להצליח.

ניוזלטר

הירשמו וקבלו את המגזין החודשי שלנו ועדכונים על מה שקורה בעולם הניהול

דילוג לתוכן