טיפוח מוניטין פנים ארגוני – מהי חשיבותו?

אני מופתעת לגלות שמנכ"לים.ות ומנהלים.ות בכירים.ות, בוחרים.ות לטפח את המוניטין שלהם.ן ואת עצמם.ן כ"מותג", אך ורק מחוץ לארגון. אני משערת שהבחירה הזו הינה תוצר של אמונה כי "כבר מכירים אותי כאן, אני לא צריך.ה להוכיח את עצמי". האמנם? בעת שאתם.ן משקיעים.ות משאבים בהפיכתכם.ן למותג, עליכם.ן לבסס אסטרטגיה נרחבת שניתן ליישם מחוץ לארגון ובתוך הארגון.

אני מנחשת שבשלב זה אתם שואלים.ות את עצמכם.ן:

"למה חשוב בכלל שאשקיע בהפיכתי למותג בתוך הארגון בו אני עובד.ת?".

התשובה פשוטה למדי: בעת שאתם.ן מטפחים.ות את העבודה על המותג שאתם.ן, אתם.ן "צוברים.ות מניות" במקום בו אתם.ן עובדים.ות. ככל שהמיתוג שלכם יהיה מחמיא ומרשים יותר, כך ההערכה אליכם.ן תהיה גדולה יותר.

ומדוע הערכה גדולה כלפיכם.ן – כאנשים ואנשי מקצוע, בכלל חשובה?

  • מיתוג אישי מחמיא יסייע לכם להתקדם בסולם התפקידים בארגון
  • אתם.ן עשויים.ות להיות הבחירה האוטומטית להובלת מהלכים משמעותיים
  • תוכלו לקדם מיזמים בעלי ערך רב בתוך הארגון – למען החברה, הלקוחות והקהילה
  • השקעה שלכם בתוך הארגון = יצירת נטווריקנג איכותי = קשר משמעותי שעשוי לשרת אתכם.ן בעתיד

מותג לא נולד ביום, אך הוא מתחיל בהחלטה אחת

מותגים לא נולדים ביום אחד, את זה אתם לבטח יודעים.ות. ומה עוד חשוב שתדעו? שהפיכתכם.ן למותג מותנית בראש ובראשונה בהחלטה. מדוע? משום שנדרשת השקעת משאבים והתכווננות לטובת העניין. כלומר, מותג לא נוצר כך מעצמו.

אני מבקשת לשתף אתכם בכמה פעולות שעשויות לתרום משמעותית למוניטין החיובי שלכם בתוך הארגון:

  • גלו התעניינות בקולגות שלכם.ן, הפנו אליהם.ן שאלות מקצועיות, הראו נכונות לשיתוף פעולה, העריכו את דעתם.ן והקשיבו (!) להם.ן.
  • דברו את ההצלחות וההישגים שלכם.ן, גם אם אתם מגדירים עצמכם.ן "אנשים שלא אוהבים לדבר על עצמם.ן". אם לא תשווקו את עצמכם.ן בתוך הארגון ובקרב הסגל הבכיר, אף אחד לא יעשה זאת עבורכם.ן.
  • אל תהיו קנאים לידע שלכם.ן, שתפו אותו! ידע=כוח ואתם רוצים להחצין את הכוח שלכם.ן! הבידול שלכם.ן הוא לא בהכרח בידע שיש לכם, אלא באופן, במקום ובזמן בו אתם משתמשים בו
  • צאו מאזור הנוחות והיפגשו עם אנשים שטרם יצא לכם להכיר. לחיצת היד וה-small talk הם הצעד הראשון בביסוס נטווריקנג איכותי ומשמעותי. אתם.ן רוצים שיכירו אתכם.ן, שיזהו אתכם.ן ושתהיו השם הראשון שעולה בראש.

אתם.ן מעוניינים.ות לקבל כלים נוספים ליישום תשתיות נכונות לקידום הקריירה? מוזמנים.ות לשוחח עימי.

ניוזלטר

הירשמו וקבלו את המגזין החודשי שלנו ועדכונים על מה שקורה בעולם הניהול

דילוג לתוכן