זאב בכר, מנכ״ל רגבה

מהו "הספורט" שלך?
אני מתחבר לריצות ארוכות

ספורט, ניהול והקשר ביניהם
בספורט, כמו בניהול, ההנאה היא הגורם המניע. בין אם ההנאה היא מעשיית הספורט והמאמץ ובין אם ההנאה נובעת מהשגת התוצאה והעמידה באתגר. זהו תנאי הכרחי בעיני – אם אינך נהנה, אל תעשה! עשיית ספורט דורשת משמעת עצמית ודוגמא אישית (במקרים של ספורט קבוצתי) ובקו דומה בניהול, אתה חייב להיות חדור מטרה ובעל משמעת להשיג את מטרותיך. בכל ניהול בכיר המנהיג וצוותו מסמנים את "כוכב הצפון", את היעד אליו שואפים להגיע, ומכך גוזרים אסטרטגיה, טקטיקה ותכניות עבודה. כך ממש גם בריצות ארוכות – ההגעה ליעד והחתירה אליו מחולקת לתכניות משנה ויעדי משנה. מבחינתי מרגש לא פחות מסיום המרתון הוא חציית קו ה30 ק"מ באימונים.

לדידי, האימונים הינם אישיים. מכך אני גוזר גם יעדים אישיים להצלחה, אך אני שואף להתחרות בתחרויות רשמיות בהן עשרות אלפי רצים. גם בניהול יחידה עסקית – הינך יכול לגזור יעדים ותכניות עבודה אך אין להתעלם מהשוק התחרותי שסביבך. אני מוצא שהתחרות משפרת ביצועים ודוחפת את המנהל להשיג ביצועים טובים יותר.

בעיני, השאיפה למצוא תמיד את היעד הבא ולחזק את הישגי האתגר הנוכחי היא המפתח למנהלים שיובילו את ארגונם להצלחות מתמשכות.

המשמעות של הספורט עבורך
ריצות ארוכות הן הזמן שלי עם עצמי. לא מעט דילמות ניהוליות ואישיות ניתחתי ופתרתי לעצמי בזמן הריצה. אני נכנס לאזור תודעתי שמתאחד עם הטבע סביבי והמחשבה מצטללת.

אני מוצא בספורט זה את הגיוון שאני צריך באתגרים שאני לוקח על עצמי – פעם בריצות שטח, פעם בעליות, פעם בלילה, פעם בקבוצה ופעם לבד וכו' וכו'. אין ריצה אחת דומה לחברתה

הטיפ שלך למי שספורט הכרחי אך מוצא את כלל ההסברים ל- למה לא עכשיו!
ראשית, יש לבדוק עם עצמך מדוע הספורט הכרחי לך. זיקוק התשובה הזו הוא 50% מהפיתרון. בהמשך יש למצוא את המנוע הפנימי והתשוקה לעסוק בספורט – לעיתים חיבור של אלמנט נוסף יכול להצית תשוקה זו. אלמנט נוסף יכול להיות חברים, מוזיקה, צפיה בסדרות, טיול בטבע. אם תשכילי למצוא את החיבור שנכון לך, תוכלי להתגבר על המכשול.

הטיפ שלך לספורט בתנאי קורונה
הקורונה חיזקה את התאים המשפחתיים הגרעיניים – מצא/י לך ספורט שניתן לעשות במסגרת זו וכך ההנאה תהיה כפולה.

ניוזלטר

הירשמו וקבלו את המגזין החודשי שלנו ועדכונים על מה שקורה בעולם הניהול

דילוג לתוכן