השילוש הקדוש בבחירת טייסי המשנה שלי

אין ספק שיצאתם לדייט בחייכם. כשהייתם צעירים, ואולי אפילו עכשיו. אתם בטח גם זוכרים שמציאת "האחד" אינה פשוטה ולא תמיד היא קשורה לרצון שלנו. מה שכן צריך זה סבלנות והתמדה.

ואם חשבתם שלמצוא שותף לחיים זו משימה מורכבת, אז צר לי לבשר שבחירת טייסי המשנה שלכם, עלולה להיות מורכבת יותר. אז לא, אין כל כוונה הבהיל או להרתיע אתכם חלילה, אלא רק להדגיש בפניכם את חשיבותו, משמעותו והשפעתו של טייס המשנה שלכם.

מנכ״לים יקרים – אחד הדברים החשובים שיש על הכתפיים שלכם זה הצלחת הארגון. שאתם בראשו. אתם אלה שמנהלים אותו ביד רמה. אך כולנו יודעים גם, שבלי טייסי המשנה שלכם לא הייתם יכולים להתקדם יתר על המידה. וזו לא בושה.

צריך לדעת לבחור נכון את הסמנכ״לים של הארגון שלכם.

סמנכ״ל בארגון שלכם הוא כמו יד ימינכם, הוא ישלוט בתחום שלו וחייב – לחלוטין חייב שיהיה ביניכם אמון. ולא רק, אלא הרבה מעבר.

סמנכ״ל הוא ממש כמו טייס משנה. הוא תמיד ישב לימינכם, קרוב אליכם. ועליו אתם תסמכו בשעת ״צרה״.

ואין מנכ״ל אחד – שלא צריך לצידו טייס משנה, טייס שהוא יודע שילך איתו ולא משנה מה יקרה. טייס משנה שידע להעניק תובנות, הארות והערות, יביא עימו אנרגיות וידאג להכול. טייס שתוכלו לסמוך עליו.

אז איך בוחרים טייסי משנה תותחים?

תכירו את המשולש הקדוש: תרומה, מטרות, כימיה.

הטעות המרכזית שלנו היא לבחור את טייס המשנה שלנו על סך תכונות אופי או היכרות מוקדמת. במרבית הפעמים זה יכול לעזור, אך לרוב, זה יכול להוביל לסכסוכים, נפילות ובסופו של דברים הפסדים רבים בארגון. הסמנכ״ל הוא הגורם המבצע. הראש שלכם, ההחלטות שלכם, אבל יד ימינכם הוא זה שידווח וידע להעניק לכם תמונה כוללת של כל מה שהולך בארגון. אתם זקוקים לו – והוא זקוק לכם. לכן, חשוב מאוד לבחור נכון. אתם צריכים סמנכ״ל שתדעו לסמוך עליו בעיניים עצומות.

לפניכם, כמה טיפים לבחירת טייס משנה!

מובן כי בחירת האדם הנכון צריכה להתבסס על היכרות ולמידה הדדיים, ודייט אחד בוודאי שאינו מספיק. עם זאת, ישנם שלושה דברים עיקריים שחשוב לשים עליהם דגש.

  • תרומה מקצועית משמעותית – הסיבה שבגללה בחרתם לבחור בטייס, המשנה שלכם היא משום שיש לכם צורך באדם נוסף שינהל, יריץ ויקדם את הארגון. כשאתם בוחנים טייס פוטנציאלי, העריכו אותו בהתאם למידת תרומתו המקצועית, למידת היכולות שלו והרצון שלו שהארגון ישגשג בדיוק כמוכם. כדאי מאד שהוא יוכל להעניק ערך לעשייה של הארגון, במקומות בהם אתם לא שם כדי לראות. במילים אחרות – מישהו שישלים אתכם מקצועית. כמו כן, הבטיחו כי הוא אקטיבי ויוזם, ולא אדם פאסיבי שצריך שיניעו ויתפעלו אותו! אחרת זה מאבד מהעניין, לא ככה?
  • מטרות משותפות – לכל אדם יש פרשנות אחרת להצלחה. לכן אתם צריכים לבחור בסמנכ״ל שהמטרה שלו דומה לשלכם. פרשנות שונה למטרות שלכם יכולות להוביל לירידה במוטיבציה, ובמקום טייס משנה תקבלו טייס אוטומטי, שלא באמת תורם לכיסא שלו. חשוב להבטיח כי אתם והטייס המיועד חולקים את אותן השקפות, ציפיות ומטרות באשר לארגון שאתם מנהלים. אחרת, אתם עלולים למצוא עצמכם חלוקים, לא מסונכרנים ובעיקר לא מתפקדים.
  • כימיה אישית – תרצו או לא, עם טייס המשנה שלכם אתם צפויים לבלות המון שעות. כמה המון? יותר משתבלו עם בן או בת הזוג. ולכן, חשוב מאד שהוא לא יהיה רק איש מקצוע מנוסה שאתם מעריכים, אלא גם אדם שנעים לכם להיות בחברתו. העריכו והעדיפו טייס שמנה שניחן בתקשורת טובה, ביכולת להקשיב ולהכיל, אדם שמבין את "שפתכם" במילים ובשתיקות, ובעיקר אדם שרואה בכם מישהו לצעוד איתו בדרך.

לסיכום, טיפ הזהב שלי אליכם הוא – לפני שאתם מתחילים את החיפושים אחר טייס המשנה: אל תחפשו מישהו מושלם, אלא אדם שישלים אתכם ויוכיח את הטענה כי "שניים חזקים יותר מאחד".

אתם זקוקים לסמנכ״ל טוב בעל איכויות – שידע להוביל, יחד איתכם את הארגון למקום טוב יותר.

שלכם, קרן סדרינס.
סוכנות לייצוג מנהלים.

ניוזלטר

הירשמו וקבלו את המגזין החודשי שלנו ועדכונים על מה שקורה בעולם הניהול

דילוג לתוכן