הקשר שבין מיתוג עסקי למיתוג אישי

הארגונים הגדולים (וגם אלו שהגדירו לעצמם מטרה להיות גדולים), עובדים בצמוד לחברות העוסקות במיתוג עסקי. נציגי אותן החברות השכילו להבין כי ישנה דרך אידיאלית למתג את העסק – באמצעות העובדים. אני משערת שגם לכם יצא לצפות בקמפיינים – באונליין ובאופליין, שהפנים בהם אינם של מובילי דעת קהל, אלא דווקא של עובדי החברות השונות. אסטרטגיית הפרסום-מיתוג הזו סופר יעילה וסופר לגיטימית, כאשר העובדים המפרסמים את החברה בה הם עובדים, עושים זאת ב"גאוות יחידה", ובצדק.

הבעיה היא שדבר אחד – מיתוג המעסיק, נוטה לבוא על חשבון דבר שני ומהותי – מיתוגו האישי של העובד. עובדים הנרתמים לקדם את החברה שמעסיקה אותם, מקדמים אך ורק את הערכים והמוניטין שלה. והמיתוג האישי שלהם? אינו נכלל באסטרטגיית הפרסום-מיתוג. התוצאה? פספוס אדיר. האם יש מה לעשות? התשובה היא: כן!

מיתוג עסקי ומיתוג אישי כן הולכים ביחד!

לא מזמן הוענק פרס לארגון מסוים על "גיוון תעסוקתי". עובד מהארגון שזכה בפרס (כבוד!), פרסם בפרופיל האישי שלו קישור לכתבה שדיווחה על הזכייה המרגשת. העובד – המנהל הבכיר, שפעל כשגריר טוב של הארגון, תרם (במודע או שלא במודע) אך ורק לחיזוק המיתוג של הארגון המעסיק אותו. 

האם העובד שפרסם את הקישור בגאווה, יכול היה להפיק ממנו תועלת ולהעצים גם את מיתוגו האישי? בוודאי! עם שיתוף נקודות המבט שלו, תובנות על הזכייה, תיאור פעילותו בחברה או ציון הישגים שקצר בעצמו, יכול היה להעצים את מיתוגו ולגזור רווח אישי.

ולאן אני חותרת? במיתוג המעסיק ניתן וצריך (!) לשזור את המיתוג האישי, גם אם לאורך הקריירה בארגון X ובתפקיד Y, יש לעובד את הפנאי והמשאבים להשקיע במיתוג אישי. אל תשכחו לרגע כי הצלחותיו של הארגון הן ההצלחות שלכם! טפחו מודעות לפרסום ההצלחות, והדגשת מעורבותכם (הישירה או העקיפה) בהן.

"האם אני כמנהל בכיר שכיר צריך בכלל מיתוג אישי?"

חד משמעית – כן! כפי שאני תמיד נוהגת להזכיר: קריירה לא נבנית ביום אחד, אלא לאורך שנים. מיתוג אישי נשען על יצירת בידול, והחצנת הכישורים והערך שאתם יכולים להביא אתכם לארגונים ותפקידים.

יש לזכור כי מיתוג אישי אינו מתבסס על פעולה אחת בודדת, אלא על אסטרטגיה נרחבת שיש ליישם בקפדנות ולאורך זמן. בהתאם למטרותיכם

מיתוג אישי הוא ׳מאסט׳ בעולם של היום, כמה שלעיתים קשה לנו להעיד על עצמנו, או ׳לעוף׳ על עצמנו – הדבר הכרחי, ולמה? כי מי אתם מעבר לכישורים העסקיים שלכם? מי אתם כבני אדם? מה יש בתוככם שיכול להוביל ולהניע – ומה בתוככם עשה זאת עד עכשיו? לא הרבה מסוגלים לדבר על עצמכם- לכן אני פה כדי לראות את זה ולגרום לכם להתחיל למתג את עצמכם בהנאה ורצון.

מזמינה אתכם לדבר איתי, להתייעץ, לחשוב יחד.

קרן סדרינס  – סוכנות ייצוג מנהלים.

ניוזלטר

הירשמו וקבלו את המגזין החודשי שלנו ועדכונים על מה שקורה בעולם הניהול

דילוג לתוכן