הצלחות בצמרת – ראיון ייחודי

הסודות שמאחורי הקלעים – סיפור הצלחה.

והפעם סיפור שמתחיל בזווית הסתכלות קצת אחרת. זווית המאפשרת להבחין בהזדמנות.
לכבוד זה פגשתי את קרן סדרינס ואת אנדרס יחד.

אנדרס. מנהל בכיר. יזם עם ניסיון ממשי בביצוע תפקידי מפתח והן הקמת שלושה מיזמים מוצלחים. בתפקידו האחרון כיהן כמנהל חטיבת התלת מימד בחב' ותיקה העוסקת בפתרונות הדפסה. בחברה השתלב לאחר שזו רכשה את הפעילות המצליחה שאנדרס הקים בתחום התלת מימד.

אנדרס, למה פנית לקרן?

"לקרן ולסוכנות בניהולה הגעתי דרך הרשת. כשהבנתי שהגיע הזמן שלי לשנות תפקיד ולחפש את האתגר הבא, ידעתי שהדרך שלי לחיפוש חייבת להיות אחרת. המשרה שאני חיפשתי וכיוונתי כנראה, כמו רוב המשרות הבכירות, לא תופיע ברשת, אלא דרך קשרים אישיים. חיפשתי אדם שיפתח לי את הדלתות הנכונות ויחבר אותי מול מקבלי ההחלטות."  

קרן, מה גרם לך לבחור לעבוד עם אנדרס? להבנתי לא כל מי שמעוניין מצטרף לסוכנות?

"ראשית את צודקת. לא כל אדם הפונה אלינו יכול להצטרף לסוכנות כלקוח מיוצג. הסוכנות בוחרת לעבוד עם טאלנטים שהיא מאמינה ביכולת שלה לתת ערך ללקוח המיוצג בהשגת המטרה המיידית וארוכת טווח. את אנדרס פגשתי בבית קפה, בין הסגרים, בתקופה בה השוק מחד מתחיל להתעורר ומאידך הקורונה עדיין ריחפה מעל כולנו ושוק התעסוקה היה רחוק מלהיות יציב. הפגישה עם אנדרס הייתה מצוינת. מעבר להערכה המקצועית שלי לאנדרס ולחיבור שלי אליו כפרסונה נעימה ואיכותית חברתי לרוח היזמית, לרצון לשאיפות לצד מחוברות גבוהה לערכיות ולמשפחה." 

אנדרס, מגיע לך "מזל טוב".  לפני כחודשיים  התחלת את תפקידך כמנכ"ל ושותף בחברה חדשה.  איך אתה מרגיש?

״אני נרגש לצאת למסע. נכנסתי לתפקיד כמנכ"ל ושותף בחברה העוסקת בתחום שאין לי בו רקע קודם ואני מלא תשוקה לשלב בין היכולות הניהוליות, הפיתוח העסקי והצמחה של פעילויות, לבין יכולת גבוהה ללמוד תחום חדש במהירות ובכך להביא ערך לחברה. ארגז הכלים הניהולי והמקצועי שאספתי לאורך הדרך מסייע לי לעמוד ביעדים המאתגרים שהחברה מציבה לעצמה. אני מודה על לקרן ולצוות על ההזדמנות והחיבור יוצא דופן. אין לי ספק שללא הניהול של קרן את התהליך לא הייתי נחשף להזדמנות ובטח שלא חותם חוזה…"

קרן, למה זה נחשב לסיפור הצלחה?

״לפני תקופה קיבלנו טלפון מחברה שהגיעה אלינו דרך קשרים ומכרים משותפים. במהלך השיחה הבנתי כי הם מחפשים מנהל מכירות, vמשכורת נמוכה והגדרת התפקיד לא הייתה בשלמותה. ועדיין משהו בתוכי זיהה איזשהו פוטנציאל. למדתי את הארגון, שוחחתי עם המנכ״ל וקיימתי מספר פגישות עמו, עם השותף שלו ועם נושאי משרה נוספים בארגון. במהלך הפגישות זיהיתי את הפוטנציאל שיש בחברה, את הייחודיות שלה ואיך אדם בדמות אנדרס יכול למנף את הפעילות ולקדם הצלחה הדדית.

אנדרס במהותו הוא יזם, הוא רצה לחזור להיות בעלים של עסק, יזם, משהו שלו, אבל החליט לא לסכן את ההון שלו ושל משפחתו. אנדרס תמיד אמר שאם ותהיה לו הזדמנות להיכנס לחברה כחלק מהבעלים ואפילו נושא משרה, זה יהיה החלום.

למרות שידעתי שהארגון לא היה במתאם של אנדרס, עדיין זיהיתי את הפוטנציאל בין החיבור של שניהם. ישבתי עם אנדרס ויחד ניהלנו את אסטרטגיית החיבור. היכולת של אנדרס לראות מעבר להגדרה, לפתוח את הראש למשהו שונה, להסתכל מעבר לתפקיד, היכולת לראות בכלל את מה שיש מעבר ולא מה שנראה לעין זו הצלחה מבחינתי.

ככה הכuל התחיל, רתמתי את אנדרס לשיתוף פעולה והתוצאה – אנדרס נבחר ובחר לממש את השינוי המיוחל.

הכי קל להגיד לא – אבל יש כל כך הרבה כן מסביב שחבל לא לראות את התמונה המלאה.״

קרן, למי השירות מתאים? האם כל אחד יכול להיות מיוצג בסוכנות?

״השירות שאני מציעה מתאים למנכ״לים וסמנכ״לים המכהנים בתפקידי מפתח בכירים בשוק. אלו מנהלים בכירים שהצלחה הוא הבסיס להתפתחות שלהם. הלקוחות בסוכנות שלי הם טאלנטים לכל דבר. הם בעלי הצלחות רבות, חיים ונושמים את הצד העסקי, היזמי, הם מחוברים והכי חשוב רוצים עוד… עוד עניין, אתגר, מימוש יכולת, ותנאים.״

הניסיון של אנדרס היה אתגר עבורך?

״כל לקוח הוא אתגר. האתגר עצמו הוא באמת להתאים באופן הכי מדויק – כמו כפפה ליד  – את המטרה כפי שהוצגה בהתחלה. לסגור חוזה עבודה זה לא עניין של מה בכך, אבל ההתאמה בין הלקוח לבין הבוס העתידי שלו הוא חשוב לא פחות. בדיוק בגלל זה ההצלחה פה היא היכולת לראות את החיבור, אפילו שלמראית עין החיבור אינו נראה מוצלח. בשביל זה צריך מערך שלם של אמון ופתיחת הראש לדברים שונים.״

מה החוזקה שלך כסוכנת?

״קשרים והמומחיות בניהול קשרים ויצירת קשרים חדשים, היכולת לבצע מתאם מהודק וחיבורים מצוינים בין צרכי הפרסונה לצרכי הארגון.  כל זה לצד היכולת להפוך כל פגישת קפה להזדמנות עסקית ממשית וכמובן, 25 שנות ניסיון בשוק התעסוקה היכרות רבת שנים עם הסביבה הניהולית והעסקית.״

מה הלקוח צריך לעשות כדי שהתהליך יעבוד?

״אמון אמון אמון – הלקוח חייב לסמוך. זה משהו שלא קל לקבל – אמונה מוחלטת. על הלקוח ללמוד לשחרר ולהעביר את השליטה למישהו אחר, וללמוד להיות שותף פעיל בהשגת המטרות.״

אחרי היכרות מרתקת עם שני אנשים יוצאי דופן, למדתי שאמון וכימיה זה דבר חשוב בתהליך. להוריד את המחסומים והחומות, לשחרר את השומרים (בתוכנו) לסמוך על מישהו אחר, לפתוח את הראש למשהו שונה ולא להגיד לא באופן אוטומטי. תאמינו לי, למדתי הרבה רק משיחה עם השניים. דלתות והזדמנויות נמצאות בכל מקום שרק נהיה בו. אין ספק שסוכנות קרן סדרינס היא הבית במקרה הזה. אתם מרגישים שהגיע הזמן להתקדם בקריירה? מרגישים תקועים? מרגישים שאתם יכולים ורוצים יותר והגיע הזמן לטפס בסולם? אל תעשו את זה לבד – קרן סדרינס – סוכנות לייצוג מנהלים, כאן עבורכם.

מאת אלינור לוגסי – סופרת, עורכת לשונית וכותבת המערכת. 

ניוזלטר

הירשמו וקבלו את המגזין החודשי שלנו ועדכונים על מה שקורה בעולם הניהול

דילוג לתוכן