האם ניתן לשוט מעל "ענני החגים"?

חגי תשרי מסמלים "התחלה חדשה".

האפשרות לבידוד נמצאת על השולחן בכל בית ובית. אני משערת כי לצד ההשלכות הבריאותיות שלבטח מטרידות אתכם, מחשבותיכם מושקעות בעיקר בסוגיית ההתפתחות המקצועית והאישית שלכם. ככל הנראה, גם לראשכם הבליחה השאלה: "האם תקופת הקורונה היא זמן טוב לשינויים מקצועיים?" התשובה שלי אולי עשויה להפתיע חלק מכם, אך היא חד משמעית – כן!

ההחלטות שתקבלו בהווה יעצבו את הקריירה שלכם בעתיד! אל תשכחו לרגע כי גם כשהשמיים מכוסים בעננים, אם ממש מתאמצים ניתן לראות את קרני השמש…

אסטרטגיית הפעולה הנכונה? להמשיך כרגיל!

על פי תחזיות המומחים, הקורונה צפויה לחלוק איתנו את החיים על כדור הארץ בשנים הקרובות. האם אתם יכולים להעלות את דעתכם את האפשרות שהנגיף יגביל / ישלול מכם את התפתחותכם המקצועית? הופתעתי לשמוע על מנהלים רבים שנוקטים בגישה הבאה: "אשמור על תפקידי ומקומי בארגון הנוכחי, ואדחה את התפתחותי המקצועית כבר לאחרי המשבר". גישה שכזו אמנם לגיטימית (שכן כל מנהל פועל בהתאם לאמונותיו ושיקוליו), אך עלולה להיות בעיתית – בטווח הקצר ובטח שבטווח הארוך.

המתנה להכרזת ניצחון על המשבר היא אופציה קיימת, אך כזו שתפגע במעמדכם ויוקרתכם בשוק התעסוקה. חשוב לזכור תמיד כי המתנה של אחד היא מתנה בשביל אחר. כלומר, בזמן שמנהלים מסוימים בוחרים להשהות את התפתחותם, מנהלים אחרים נהנים ממנוחתם של אלו לטובת כבישת הישגים חדשים. אז באיזו עמדה אתם תרצו להיות: אלו שנותנים לנגיף הקורונה להכתיב את הקצב, או אלו ששולטים בקצב? למרות המשבר וענני חוסר הוודאות העוטפים אותו, הדבר הנכון הוא להמשיך בתוכניותיכם כרגיל.

ניהול קריירה לצד משבר הקורונה

להמתין שהקורונה תחלוף והשיח עליה יהיה בלשון עבר, זו אפשרות. עם זאת, אפשרות זו לא רק שלא תתרום להתפתחותכם, אלא תגרום למצב מתמשך של תקיעות ו"ניון" מקצועי. אז מה עושים? ממשיכים מאותה הנקודה בה הפסקתם (אי שם במרץ 2020), תוך טיפוח מודעות לאתגרים שהקורונה עלולה להציב (כחלק מניהול קריירה אסטרטגי ונכון לכם). אין באפשרותכם לשלוט על קצב התחלואה, ההגבלות, הבידודים או הסגרים. עם זאת, אתם יכולים לשלוט על התפתותכם המקצועית וניהול הקריירה שלכם!

גם בעיצומו של המשבר, חשוב שתמשיכו לטפח ולעצב עצמכם כמותג אטרקטיבי, להגיע למפגשי נטוורקינג ולהיות במצב תמידי של למידה והתפתחות אישית-מקצועית. אתם רוצים לעשות את הצעד הראשון או להמשיך את הדרך שהושהתה בעקבות התפרצות הנגיף? "קרן סדרינס – סוכנות ייצוג מנהלים", לרשותכם!

ניוזלטר

הירשמו וקבלו את המגזין החודשי שלנו ועדכונים על מה שקורה בעולם הניהול

דילוג לתוכן