גמישות ניהולית – זווית העובדת

אלינור לוגסי

בעולמנו המשתנה אין ספק שגם העובדים צריכים להוסיף לתיק היכולות שלהם גמישות ניהולית.

הרבה עסקים שיחררו עובדים שלהם לעבוד מהבית, או שיש הרבה עובדים כאלה שיצאו לחל״ת ולא חזרו לשוק העבודה, וכן גם שנתיים מאז תחילת הקורונה ויש אנשים שעדיין נאלצים למצוא את עצמם מחדש. עובדים רבים בשוק התעסוקה נשארו מחוסרי עבודה ולכן, רובם נאלצים לייצר לעצמם גמישות, גמישות ניהולית – במטרה להביא את עצמם לשוק העבודה או לחילופין להצליח לנהל את עצמם מספיק טוב כדי להמציא את עצמם מחדש.

אין גם ספק שהקורונה שינתה את תהליכי העבודה, את הראייה שלנו לגביי החיים האישיים והן המקצועיים. לפתע מצאנו לא מעט כישורים חדשים שיש לנו ויחד עם זאת גם נאלצנו להכניס לחיינו גמישות מסוימת שלאו דווקא חשבנו שקיימת בנו.

לא רק בקריירה

גמישות ניהולית מתקשרת לנו דווקא לעולם הניהול, עולם הקריירה, אבל זה לא בהכרח כך שכן עלינו להביא לתוך חיינו גמישות ניהולית גם בפן אישי, כמו היכולת לנהל נכון ואולי באופן שונה את משק הבית, את עצמנו, את התקציבים שלנו, את הפעולות שאנו עושים ועוד… מה שאומר שמרביתנו צריכים להבין ולקלוט את המושג גמישות ניהולית ואפילו לנסות לפעול על פיה.

מה שקרה הוא שהרבה מהעובדים שהיו רגילים לעבוד במשרד, יצאו כל בוקר להגיע לעבודה, וידעו שסדר היום הוא לפי לוחות הזמנים המוגדרים, וכשזה השתנה נדמה כי גם המוח עבר שינוי. קשה לנו לשנות הרגלים, הרגלים זה דבר שאנו רגילים אליו נכון? לשנות הרגלים דורש מאיתנו הרבה יותר מגמישות ניהולית, אלא גמישות מחשבתית ויכולת לצאת מהקופסה. כשעובדים רבים עברו לעבוד מהבית, ביניהם גם אני, נאלצנו לחשב מסלול מחדש ולהבין – חד וחלק איך עושים את זה נכון? כי לשבת בבית זה לחלוטין מתכון לאסון, יש הרבה יותר פיתויים מסביב, המשפחה נמצאת ועושה רעשי רקע, המטבח קרוב ולפתע מה שעולה בראש זה מה אנו צריכים לעשות בבית, וכמה משימות יש בבית, ומי יוציא את הילדים, ומי יעסיק אותם…

היינו צריכים לשנות הרגלים ולנסות להתאים את עצמנו למצב החדש, מה שאומר שנאלצנו לגרום למוח שלנו לחשוב שאנו בעבודה, בין אם זה היכולת לייצר לנו לוחות זמנים ולשים בראש הרשימה את הדברים הנכונים, לשנות הרגלים ולא לחשוב שאנו בבית, אלא להתלבש ולהתארגן כאילו זה לגמרי עוד יום עבודה. נאלצנו להרגיל את המוח שלנו לא להקשיב לרעשי רקע, לדמיין שזה מהמשרד או מחוץ לו. נאלצנו לייצר לעצמנו חלל אישי ונפרד לעבודה, שבתוכו נוכל לנהל את עצמנו נכון. אין ספק שעליו פניו זה נדמה כמו חלום – לעבוד מהבית – לגמרי לא תמיד. הרבה עובדים נאלצו להביא את הגמישות לחיים שלהם, ולא תמיד זה קל, זה היה אתגר יום יומי להתחיל לנהל סדר יום שהוא מהבית! זה דרש מאנשים רבים למצוא פתרונות, לחשוב על שינויים – אבל בסופו של דבר הם הצליחו להתגמש, הם הצליחו להרגיל את המוח שלהם לשינוי החדש ובכל זאת להצליח לנהל הכל מהמחשב הביתי, כששני מטר ליד נמצאת המיטה.

אז אין ספק שכמו שעסקים וארגונים עושים זאת, גם אנחנו, העובדים, יכולים לעשות זאת בצורה נפלאה – עלינו לאמץ הרגלים חדשים לחיים שלנו, עלינו ללמוד לנהל את עצמנו בצורה טובה יותר ובכך- נוכל גם אנחנו ללמוד להתגמש בדברים אחרים בחיים ולהביא איזון ואימוץ הרגלים בריאים וחדשים לחיינו.

שלכם, אלינור לוגסי.

ניוזלטר

הירשמו וקבלו את המגזין החודשי שלנו ועדכונים על מה שקורה בעולם הניהול

דילוג לתוכן