בעולם המשתנה,  ה- NEW NORMAL, מחייב מנהיגות

טיפים למנהלים:

ינואר הגיע לסיומו – חודש של שנה חדשה שבה התעסקתם בכל כך הרבה דברים עד שיכול להיות ששכחתם להקשיב לעצמכם ולהביט על החזון והמטרות שלכם. 

כמנהלים בכירים אתם צומחים כאשר אתם שמים את עצמכם, תמיד, במצב של התחדשות. הצמיחה היא הוויה של התחדשות. הצמיחה היא גם התהליך, גם הדרך וגם המטרה. 

מעבר לתהיות עלינו לשאול מה עלינו לעשות כדי שהשנה שלנו תהיה שנה של צמיחה והתחדשות ולא שנה של ציפייה. 

בעולם המשתנה,  ה- NEW NORMAL מחייב כל  מנהל לאמץ חשיבה ודרכי התנהגות של מנהיגים. על כן, אני מצהירה השנה על שנת המנהיגות. מי מצטרף אליי?

חשוב לדעת: רוב התכונות הנדרשות לכך נרכשות.

״מנהיגים אמיתיים הם אנשים אמיצי לב החיים ביושרה. הם יודעים כי אין בידם תשובות להכול.
הם נכונים להקשיב למגוון דעות, מחפשים פתרונות חדשניים ויצירתיים ולוקחים אחריות ומכירים ב- שגיאותיהם.
בעיניהם מצב קיים איננו נתון בלתי הפיך, ולכן הם מצליחים בבניית ארגונים ועסקים משגשגים.
מנהיגים אמיתיים הם אנשים חכמים משום שאינם פוחדים לשאול שאלות להקשיב לתשובות". כריס קלארק – אפשטיין מחבר הספר מניהול למנהיגות. 

טיפים שיסייעו לכם לגדול, להתחדש ולאמץ התנהגויות של מנהיגים: 

  • תבנו חזון – קבעו מטרות, רשמו אותן ופתחו תוכנית פעולה למימושן. תבנו את החזון עם העובדים שלכם, תוך שיתוף מלא בכל הנתונים וההתלבטויות. שיתוף העובדים בחזון רותם את כל הארגון למערכת אחת, חזקה, תוססת ועוצמתית. 
  • צרו שיח פתוח – כולנו יודעים שהיררכיה היא אחד המאפיינים המרכזיים של הארגון. השיח השיתופי בתוך מערכות ארגוניות אינה באה לערער או לשנות את המאפיין הזה. האיזון בין הצדדים הנדרש כדי לקיים דיאלוג פתוח אינו מתבטא בהכרח בשוויון בכוחם של הצדדים, אלא במהות אחרת, שאותה ניתן להגדיר "שוויון ערך". כלומר, בעוד שסמכותו של המנהל אינה מעוררת ולו לרגע, עדיין מתאפשר בתוך התהליך מצב שבו לכל אחד מהצדדים יש הזדמנות שווה לבטא את תפיסותיו, את מחשבותיו, את צרכיו ואת רגשותיו. 
  • גלו אכפתיות והתחשבות – כדי להיות אפקטיביים בתהליכי הניהול מספיק לבצע פעולות קטנות כמו,: פנייה ידידותית, אמירת תודה, מתן שבח, מתן כבוד, חיוך, הבעת אמפתיה, הפגנת אכפתיות והתעניינות בחייו האישיים של העובד. 
  • גלו עקביות ומחויבות – כאשר קיימת המחויבות שלנו לאחר ולארגון מתחזקת גם המחויבות של האחר כלפינו. המחויבות מתחזקת כאשר היא ניתנת באופן פומבי. 
  • הקשיבו – עובד שחש כי מכירים בצרכים וברגשות שלו ומתחשבים בהם יגביר באופן משמעותי את שיתוף הפעולה בתהליכי העבודה. ההקשבה מתמקדת לא רק במילים היוצאות מפי הדובר, אלא כוללת התייחסות לשפת הגוף, אינטואיציה ופרטים אחרים שאנו לא תמיד מודעים להם. ככל שתקשיבו לעובדיכם תקבלו אומץ לב, חשיבה יצירתית, שייכות ולויאליות.  
  • קחו סיכון ותעזו – ארגון בריא מאפשר לעובדיו לנסות ולטעות. בארגון בריא לומדים גם מטעויות של אחרים. עידוד מי שטעה הופך כל כישלון להזדמנות ללמוד. בסביבת עבודה בה עובד ירגיש בטוח לקום ולהודות בטעות ולשתף איפה טעה ובמה טעה יבטיח דיווח אמת של העובדים. זה מעודד יוזמה, נטילת סיכון לחדש, לשפר, להמציא תהליכים מחדש, לומר לבוס שהוא טועה, להציע רעיון חדש ובעצם להפוך את הארגון לארגון לומד. 
  • תנו וקבלו – הנתינה היא ספירלה. אי אפשר לקבל אם לא ניתן ואי אפשר לתת אם לא נקבל. תזכרו כי מה שאתם נותנים לאחרים זה מה שאתה נותנים לעצמכם. הצבת הצרכים של האחרים במקום הראשון והוספת ערך לחייהם בצורה מתמדת מוביל בסופו של דבר להחזרים לא צפויים. 
  • פרגנו ועודדו-  מטרת הפירגון היא להעלות את המורל, לעודד מוטיבציה ולתת לעובד תחושה של ערך. אווירת פרגון בארגון היא למעשה יצירת סביבה שבה העובד אינו מפחד לעשות טעויות והן המנהל אינו מפחד מלהתמודד עם אותן טעויות עובד צריך ורוצה לשמוע מילות עידוד. למד מילים בעלי משמעות חיובית, למד מתי ואיך לומר אותם. פרגון נכון, יבטיח ניסיונות נוספים מצד העובד לעבור עוד משוכות ולטפס לגבהים חדשים. 
  • תחשבו יצירתי  – חשיבה יצירתית היא חשיבה עם דמיון. חשיבה המניבה רעיונות חדשים, חשיבה הרואה אחרת, דוחה שיפוטיות ומקשרת. הסתכלו על התמונה הגדולה ומצאו את הרעיונות שטמונים בכם ובעובדים שלכם.  
  • הנאה ואושר – פתיחות והכרת החשיבות ביצירת אושר לא רק ככלי להשגת פריון, אלא כערך ומטרה בפני עצמה הינה מהותית ומשמעותית. אפשרו לעובד לבטא את כישוריו, אפשרו לו להשלים מטלה שלמה מתחילתה עד סופה ותנו לו להרגיש כי עבודתו משפיעה.

מנהלים אשר שומרים על גמישות מחשבתית – מייצרים צמיחה והתחדשות. מאפשרים עשייה, הגשמה והשגת מטרות הארגון. טיפים אלו יאפשרו לכם ולארגון להביט קדימה לשנה הבאה, לעצור ולחשוב: מה אנחנו רוצים להשיג? מה מניע אותנו? מה נדרש מאיתנו לעשות כדי להשיג את המטרות? 

קרן סדרינס – סוכנות לייצוג מנהלים

ניוזלטר

הירשמו וקבלו את המגזין החודשי שלנו ועדכונים על מה שקורה בעולם הניהול

דילוג לתוכן