איך תקבל חשיפה והזדמנויות לתפקידים בכירים?

הטריטוריה של המנהלים הבכירים היא הרבה יותר רחבה ומגוונת ממה שמקובל לחשוב. בכל רגע נתון מכהנים בישראל אלפי מנכ"לים וסמנכ"לים בכירים. אז למה יש תחושה שמדובר בביצה הרבה יותר קטנה? ובכן, מטבע הדברים יש חברות או ארגונים שבשל תחום העיסוק שלהם או בשל נסיבות אחרות (חיוביות או שליליות) מקבלות יותר חשיפה תקשורתית מחברות אחרות וזה מקרין על החשיפה לה זוכה ההנהלה. למשל, עבור מנכ"ל של חברת פרסום חשיפה היא חלק מהשגרה, מנגד, באותו בניין משרדים בו נמצא משרדו יכול להיות מטה של תאגיד סחר שמגלגל מאות מיליונים ולמנכ"ל שלו כמעט לא תהיה חתימה תקשורתית.

לא לפחד מרשתות חברתיות

בעידן הנוכחי בו למיתוג האישי יש השפעה קריטית על היכולת להתקדם לתפקיד הבכיר הבא, 'חשיפה' היא מילת מפתח. אתה יכול להיות מנכ"ל נהדר שמוביל את החברה שלך להישגים גדולים. אבל כמו התהיה הפילוסופית: האם עץ שנפל ביער ואיש לא ראה, באמת נפל? צריך גם לדעת לתקשר הישגים ניהוליים. אם יהיה לכם מזל (או סוכנת שיודעת גם לייצר יח"צ ולמקד תשומת לב תקשורתית) ההישגים שלכם יקבלו תשומת לב ציבורית. הרבה פעמים זה לא קורה וגם כשמתזכרים אתכם בתקשורת ללא 'עזרה' הידיעה החיובית אודותיכם תיעלם בזרם המידע שברשת. מנכ"לים בעידן הנוכחי חייבים לקיים נוכחות ברשתות החברתיות. פייסבוק, טוויטר ולינקדאין הן הפלטפורמות בהן מנכ"לים יכולים לייצר לעצמם דימוי של 'מנהיגים עסקיים', לגרום למקבלי החלטות לשים לב אליהם ולהיכנס להם לתודעה. הרבה מנכ"לים וסמנכ"לים רואים בעניין הזה סרח עודף ולא חשוב שגוזל מהם גם זמן עבודה יקר. אני יכולה להבין את העמדה הזו, אך באותה נשימה גם לקבוע שמדובר בטעות. כדי להתקדם צריך שיכירו אתכם ובשביל זה חייבים לנהל פעילות ברשתות. הבשורות הטובות, הן שאפשר ללמוד לעשות את זה. למשל, כחלק מתהליך הליווי שאני מעניקה ללקוחותי אני בונה למענם (ואיתם) אסטרטגיה לרשות החברתיות.

לדעת לצאת מהבועה שלך

אתגר נוסף שצריך לדעת לעשות הוא לבנות קשרים מחוץ לבועה המיידית. עולם העסקים נחלק לתתי קבוצות כמו עולם ההייטק, ענף הנדל"ן, פרסום ותקשורת, פיננסים, ביטוח וכו'. מקבלי ההחלטות בכל ענף יכירו את השחקנים המרכזיים שפועלים בו. אבל מה יכול לעשות מנכ"ל מתחום הנדל"ן שרוצה לעבור דווקא לתחום ההייטק, או מנהל מתחום הפיננסים שחולם לעבור לענף התיירות? לתקשר את עצמך מחוץ לבועה המיידית זו משימה יותר מורכבת. גם לכך יש פתרון.

רוצים לדעת יותר? דברו איתי, קרן סדרינס, ייצוג מנהלים

ניוזלטר

הירשמו וקבלו את המגזין החודשי שלנו ועדכונים על מה שקורה בעולם הניהול

דילוג לתוכן