איך משפיע הספורט על ההישגים המקצועיים שלנו ?

*רינת גביש

אחד הדברים החשובים והמשפיעים ביותר על האדם וחייו – כיצד הוא מרגיש עם עצמו וההערכה העצמית, וכאן אני מתחברת לתחושות שאימון גופני מעניק לנו במהלך הפעילות ואחריה.

ידוע שהפעילות הגופנית משחררת אנדורפינים וכימיקלים אחרים. בעת ולאחר הפעילות, הגוף מייצר חומרים המשפיעים על מצב רוחו של האדם. התעמלות נמרצת ממריצה את המוח לשחרר הורמונים הנקראים "אנדורפינים" – משככי כאבים טבעיים המיוצרים במוח המשפרים מצב רוח, מפחיתים תיאבון, מתח וחרדה ויוצרים תחושת "high" בגוף וכי אימון גופני מעלה את רמות הסרוטונין החשוב למצב הרוח ולבקרת דחפים והדופמין החשוב למוטיבציה ולקשב, משפר את מצב הרוח ואת הרגשת הרווחה, מגרה את מערכת הקשב ומעניק הרגשה של שביעות רצון כאשר אנו משיגים דבר מה. קיימת הנחה שפעילות גופנית משפיעה גם על ההערכה העצמית של האדם. כמו כן, הפעילות הגופנית משפיעה על "רוח" האדם – בעת פעילות גופנית קיימת הסחה מהבעיות היומיומיות המטרידות אותנו ומתאפשר פסק זמן המוריד את הלחץ.

מחקרים מצאו כי פעילות גופנית ואימונים קבועים שמשפרים את מסת השריר, מיטיבים גם עם תאי המוח. כך לא רק שמשפרים את הסיבולת הגופנית, אלא גם את הסיבולת הנפשית המקלה על בעלי עסקים בהתמודדות עם אתגרים מלחיצים בעבודה תוך שמירה על מיקוד מחשבתי וסדרי עדיפויות נכונים.

האם נכון להגיד שיש קשר הדוק בין מצוינות בספורט ומצוינות בעולם העסקים היום יומי?

מהן הנקודות המשיקות בין ספורט לניהול?

במאמרה של קרן צוריאל הררי "מתודת מצליח" (כלכליסט 25.7.2015) מצוטט מחקר גרמני, אשר מצא קשר בין ריצות מרתון לבין תוצאות עסקיות. הם ניתחו את רשימת המנכ"לים של 1,500 חברות גדולות בשנים 2001-2011, איתרו את המנכ"לים אשר רצים ריצות ארוכות באופן קבוע ובדקו את הביצועים של החברות. התברר שערכה של חברה שמנוהלת בידי מרתוניסט גבוה בכמעט 5% בממוצע מחברה שהמנכ"ל שלה אינו פעיל ספורטיבית, והתשואה על נכסים גבוהה בכ- 7%.

לאור נתונים מדהימים אלה, נשאלת השאלה: "מה עומד מאחורי נתונים אלה"? הצלחה בריצות ארוכות משקפת מעבר להקפדה על אימון נכון, מחויבות עמוקה, תכנון מוקפד מראש, סבלנות, הדרגתיות, היצמדות לקצב אישי, ובמקביל כושר התמדה, יכולת התמודדות עם בלתמ"ים וקשיים בלתי צפויים.

אם נקבץ את כל התכונות הללו ביחד, נמצא כי אלה הן בדיוק התכונות, אותן היינו מצפים למצוא אצל  מנהלים מצליחים או באנשים מצליחים – משמעת ומוטיבציה פנימית, מחויבות, דבקות במטרה ותיכנון.

ההצלחה אינה מגיעה לפתע, גם הצלחות אשר נחוות ונראות לצופה מהחוץ כמטאוריות, משקפות פעמים רבות עבודה הדרגתית ושיטתית בדיוק כמו באימון גופני.


*הכותבת: רינת גביש, אימונים בהתאמה אישית
https://www.facebook.com/rinat.kraussgavish

ניוזלטר

הירשמו וקבלו את המגזין החודשי שלנו ועדכונים על מה שקורה בעולם הניהול

דילוג לתוכן