איך מקבלים כמה הצעות במקביל?

אין ספק כי החלום של כל אדם, גם מי שנמצא בעמדה בכירה, הוא לקבל מגוון רחב של הצעות. אפילו שאתם בחופשה, בטן גב עם המשפחה באי מרוחק, אין כמו לקבל אין סוף טלפונים עם הצעות רלוונטיות ואטרקטיביות. האם זה חלום או מציאות? כנראה שזה תלוי בכם… המטרה של כל מחפשי העבודה היא  לקבל הצעות, ואם אפשר אז גם כמה במקביל.

עד כה הכול נהדר, ואתם אומרים לעצמכם וואלה – נשמע מטורף וזה באמת החלום… אבל מה עושים?

בין אם אתם מחפשים עבודה או רק מתעניינים בהחלפת כיסא, אין ספק כי החיפוש שאתם משקיעים בו, לא מתקדם יתר על המידה, אלא נשאר מצומצם. שיטוט ברחבי האינטרנט, הסתכלות קצרה באתרי דרושים, חיפוש מועט בלינקאדין לא יניבו את התוצאות הרצויות שאתם שואפים אליהן. לא רק שאתם לא תקבלו כמה הצעות במקביל, אלא שאתם תפספסו לא מעט הצעות מעניינות בדרך. אתם מתמקדים בדבר אחד וזה מונע ממכם לראות את התמונה הכוללת. התהליך הופך לבררני, לקשוח, לפתע אתם מאבדים את העניין, מאבדים את המהות ולא מקבלים שום הצעה חדשה. ההישארות במקום מונעת מכם לקבל דברים חדשים, לזהות את ההזדמנויות ובנוסף לקבל את ההצעות שאתם זקוקים להן. והינה אנחנו חוזרים לשאלה הידועה:

אז מה כן עושים? מה הדבר הנכון? איך נקבל כמה הצעות במקביל?

דבר ראשון אל תהיו בפאניקה. פאניקה גורמת לכך שמאבדים כיוון, ואז פשוט שולחים ועושים כל דבר בשביל לקבל, ולו טלפון אחד. אין ספק כי צריך לזוז מאזור הנוחות כדי לשנות, להתקדם, לגוון ולהתחדש. אך יחד עם זאת, לא לעשות את זה מתוך תחושת פאניקה, מתוך תחושת פחד או כל תחושה אחרת שבעצם תוקעת אתכם במקום ולא מקדמת אתכם.

במיוחד בשביל זה, הכנו לכם כמה סעיפים חשובים בדרך לתוצאה הרצויה.

  1. הדבר הראשון והחשוב ביותר הוא להגדיר את המטרה שלכם. הגיע הרגע שאתם זקוקים לשינוי, יש מצב שהמטרה שהגדרתם בעבר כבר לא מתאימה למצב הנוכחי. לכן – התבוננו פנימה, נסו להבין היכן אתם רואים את עצמכם בעוד איקס שנים, איזו עבודה נכונה לכם, איך הייתם מרגישים במשרד החדש שלכם, איך הנוף בחוץ ואיך העבודה זורמת. מה הטייטל שלכם, מה אתם הולכים לעשות, מה יגרום לכם לעודף מוטיבציה, לחיוך כל בוקר, מה התכלית? מהו כוכב הצפון שלכם אליו אתם שואפים להגיע. דבר כזה יוביל קודם כל למיקוד. מיקוד זה מאסט שמחליטים לעשות שינוי, בלי מיקוד אתם תתפזרו – פיזור גורם לפאניקה וכבר ציינו מה קורה עקב פאניקה. אל תשכחו כי – כדי לקבל כמה הצעות במקביל אתם חייבים להיות ממוקדים.
  2. תוכנית למימוש והשגת המטרות – המלצה שלנו. תעשו תרשים, צעדים לעבר המטרה. מה אתם צריכים לעבור, לעשות וכדומה כדי להגיע למטרה. ובואו נגיד שכרגע המטרה שלכם היא לקבל כמה הצעות במקביל – אז… הצעדים, ללא ספק, יהיו כאלו שיוכלו לקדם אתכם. וזה אומר חיפוש נרחב, פנייה לאנשים הנכונים, חיטוט עמוק ברשתות, שיווק עצמי, קידום האני הפנימי שלכם, עזרה ממכרים, שיתופי פעולה וכדומה… אלו יוכלו להוביל אתכם לקראת המטרה שלכם. כשאתם מאמינים בעצמכם, יודעים מה אתם רוצים לעשות, יודעים מה אתם שווים, מבינים את הצעדים לשם – הרי שההצעות יגיעו במהרה.
  3. הגיע הזמן לפעול – יפה שהבנו את המטרה, אחלה שעשינו תרשימים, הגענו להחלטות, הבנו את מה שאנחנו צריכים לעשות – אבל עכשיו הגיע הדבר הקשה. עבודה! הגיע הזמן לפעול. אם הכול יישאר באופן תאורטי או מחשבתי וכנראה שהצעות לא יגיעו בטח שלא במקביל. הפעולה מבקשת מאיתנו לעשות דברים למען המטרה. במקרה שלכם – הרבה נטוורקינג – חיבור לאנשים הנכונים יכול לפתוח לכם הרבה דלתות, וכפי שאתם יודעים – דלתות מביאות עימם הצעות. חיבור לאנשים יכול להוביל בלי קשר להרבה פעולות, להרבה הצלחות, שיתופי פעולה וכדומה. שיווק – שיווק של עצמכם בעיקר. כן זו פעולה לא קלה, הרבה מאיתנו לא יודעים לשווק את עצמם, אבל זה חשוב מאוד. שיווק עצמי נכון יכול להוביל אתכם רחוק. זה ידבר בעד עצמכם – ותסמכו עלינו ההצעות הנכונות יגיעו. שיווק נכון = לא מעט הצעות במקביל. תדברו על עצמכם, על ההישגים שלכם, על ההצלחות שלכם, על מי שאתם ומה עשיתם בקריירה ובחיים שלכם. הן בפן העסקי והן בפן האישי. תראו לכולם את המכלול שאתם.

לסיכום, אין ספק כי ישנה עבודה רבה בדרך למטרה. כדי לקבל כמה הצעות במקביל – צריך להתחיל לפעול. הדברים, לצערנו, לא מגיעים כשיושבים וממתינים, אלא כשעושים צעדים לעבר כוכב הצפון. יחד עם זאת אתם לא לבד – סוכנות קרן סדרינס וקהילת המנהלים והמנהלות של ישראל TALENT BE, כאן עבורכם – נטוורקינג, פתיחת דלתות, קשרים איכותיים, והצעות רבות – בקיצור כל מה שצריך כדי להצליח.

ניוזלטר

הירשמו וקבלו את המגזין החודשי שלנו ועדכונים על מה שקורה בעולם הניהול

דילוג לתוכן