איך מעודדים יזמות וחדשנות פנים ארגונית?

חברות הטכנולוגיה הגדולות והמובילות בעולם כבר הבינו שההון הגדול ביותר שלהן הוא ההון האנושי. עבור הדור הנוכחי משרה בגוגל, אמזון או פייסבוק היא בגדר הפסגה האולטימטיבית, וזה מקל על חברות אלו לגייס את המועמדים הטובים ביותר. אחד מסודות ההצלחה של חברות אלו וחברות מצליחות אחרות, הינו היכולת שלהן לתעל חלק מהכישרון הזה באופן שיקרין פנימה והחוצה. לכן, אין פלא שאצל מרבית חברות הטכנולוגיה, כמו גם בארגונים מתקדמים מתחומים אחרים, עידוד יזמות וחדשנות פנים-ארגונית הוא כבר חלק מה-DNA שלהן.

כאמור, בתיאוריה זה נשמע נפלא, אבל לדעת לעשות את זה באופן אפקטיבי, זו כבר אופרה אחרת. הנה מספר טיפים שאפשר ליישם וכמה נקודות למחשבה, בהקשר של עידוד יזמות וחדשנות פנים-ארגונית.

  • הקצו זמן ומשאבים

אחרי שהסכמנו שיזמות וחדשנות פנים-ארגונית הן עניין ראוי וחיובי, חשוב לזכור שבארגונים מודרניים, בעיקר כאלה שפועלים בזירת ההייטק והטכנלוגיה, הזמן הוא משאב יקר. טבלת המשימות של העובד הממוצע מתחדשת וצומחת באופן מבהיל, שעות העבודה ארוכות ועם כל הכבוד ליוזמות של חדשנות, ראש הצוות לוחץ לסיים את המשימה הדחופה והשוטפת. אם אתם מעוניינים שהעובדים יתעסקו בנוסף גם ביזמות – הקצו להם את הזמן לזה ופנו שעות בלו״ז השבועי שמיועדות לזה. אם אתם מצפים מהם לעסוק בזה מעבר לשעות העבודה, אתם משדרים להם שכנראה זה לא מספיק חשוב.

  • פרס ותמורה למצטיינים

פיניתם זמן בשבוע העבודה לעיסוק ביזמות פנים-ארגונית? מצוין! עכשיו תוסיפו לזה אינסנטיב: בונוס כספי. סוף שבוע במלון בוטיק או טיול לחו"ל יכולים להיות תמריץ מאוד אפקטיבי. ניתן להפוך את העניין לאתגר בין עובדים, ואפילו אתגר בין צוותים הוא נוהל מקובל.

  • ימי גיבוש ושבירת שגרה

אחד הדברים שמסייעים לחשיבה מחוץ לקופסה היא יציאה פיזית מהמשרד. ארוחת בוקר במסעדה, טיול אתגרי בטבע, סדנת ציור משותפת או בילוי של כל הצוות בקרטינג. כל אלו הם רק חלק מהאפשרויות בהן ניתן לשבור את השגרה ולהזריק מוטיבציה שתגביר את גאוות היחידה והאכפתיות כלפי הארגון – כאשר אלו קיימות, הגדלת הראש של העובדים ויוזמות חיוביות בעקבותיה יגיעו באופן טבעי.

  • אל תתביישו להיעזר במומחים חיצוניים

מומחה שמגיע עם פרספקטיבה חיצונית יכול להגיע לתובנות שאדם מתוך הארגון יתקשה להבחין בהן. רוצים לעודד יזמות פנים-ארגונית? פרדוקסלית, לפעמים הדרך הכי טובה לעודד יזמות פנים-ארגונית היא דווקא בעזרת מומחה מהחוץ.
אתם מוזמנים לשאול אותי כיצד.

ליצירת קשר לחצו כאן

ניוזלטר

הירשמו וקבלו את המגזין החודשי שלנו ועדכונים על מה שקורה בעולם הניהול

דילוג לתוכן