איך לנהל קריירה מצליחה בעידן הדיגיטלי – עם הפנים לשנת 2021

איך לנהל קריירה מצליחה בעידן הדיגיטלי –  עם הפנים לשנת 2021

האם להצליח בעבודה זהו המרכיב היחידי להצלחה בשלב הבא?

עד לא מזמן אולי יכולנו לשלוט בחיינו המקצועיים, להשקיע יותר, לעמוד בהשגת המטרות וכדומה. בשנים האחרונות הדברים הופכים להיות קצת שונים בכל תחום בחיינו, כך שנמה שאין לנו את היכולת לשלוט בצורה אפקטיבית בעתידנו המקצועי. כבר אין דבר שמובטח לנו בכל היבט בחיינו, בייחוד יציבות תעסוקתית, עלינו להקדים ולתכנן את המחר, ואיך עושים זאת?

בעולם שבו זמינות של הטכנולוגיה והמהירות בה היא מתקדמת, משתנה – מאיצה גם בנו, אנחנו חייבים להתאים את עצמנו אליה.

מהן היסודות לקריירה מצליחה?

שלושה יסודות – זה מה שנדרש מאתינו כדי להצליח, עליהם יושתת כל תהליך הבנייה וההעצמה האישית, שחיוניים ומשמעותיים להתקדמות ולהתפתחות הקריירה.

1. תועלת וערך מוסף למעסיק.

2. מיתוג אישי נכון.

3. יצירת נטוורקינג איכותי ויעיל.

לא די בכך שאתם מעניקים תועלת למעסיקכם. מה שחשוב הוא להמשיך ולתת תועלת, אפילו מעבר למה שהמעסיק חשב והגדיר. כן, נדרשת יוזמה וחשיבה מחוץ לקופסא, היכולת להבין מה המעסיק רוצה ולמה הוא זקוק, כדי שניתן יהיה לספק לו ערך מוסף. כמו כן, חשוב שהמעסיק יידע כי התועלת מגיעה מכם ומפעילותכם בארגון שלו. ההכרה הזו שלו בפעילותכם היא למעשה, המיתוג האישי שלכם. מכיוון שהידע כבר אינו מהווה יתרון, צריך אלמנט אחר שיבדל אתכם מהאחרים, ויבליט אותם לחיוב. ברגע שהאלמנט ברור לכם הוא צריך להיות ברור גם למעסיק. ואם תרצו למצות כל אופציה אפשרית בתחומכם תוודאו שהשם שלכם ילך לפניכם, תדאגו שהדבר לא יהיה ברור רק למעסיק שלכם – אלא לכל המעסיקים הפוטנציאליים. יש לא מעט דרכים לבירור מידע אינפורמטיבי בכולם שבו התקשורת פתוחה, וכל מעסיק יכול לקבל תמונה אמיתית ואובייקטיבית דרך רשתות חברתיות, פורומים וכדומה, לכן החשיבות של מיתוג נכון היא מהותית לצורך התפתחות וקידום קריירה. עלינו לזכור שאין אפשרות שניה ליצירת רושם ראשוני – עלינו להפקיד להיות כנים ואמינים לכל אורך הדרך.

בהנחה שאנחנו היום מועילים לארגון שלנו והמעסיק יודע זאת, איך נטוורקינג איכותי יכול לגרום לנו להשיג קידום בקריירה ובמקום העבודה?

דבר ראשון – בואו נבין מה הכוונה בנטוורקינג. קל מאוד לצרף חברים ולהתהדר ברשימות של מאות ואלפי חברים רשומים, כאשר את רובם לא פגשנו ולא נפגוש לעולם. אולם כדי שרשת הקשרים שלנו תהיה באמת אפקטיבית עלינו לייצר פן אישי וקרוב יותר. הדבר החשוב ביותר ברשת הקשרים הוא שתהווה עבורנו לא רק רשת ביטחון אלא גם מקפצה. כדי שנוכל לבסס רשת קשרים כזו עלינו לחתור למערכת יחסים המבוססת על הכרות, הכרת הערכים ומעל לכל, אמון. בניית רשת קשרים איתנה ואמיתית היא דבר שלוקח זמן רב לעשות לכן עלינו להקדים לעשות זאת, ואף להגדיר אותה כמשימה דחופה. אנשי הקשר צריכים להיות קשורים לקריירה שלכם, לתמוך בצרכים המקצועיים שלכם ואפילו להיות חלק מאלטרנטיבה עתידית במקרה של רצון להחליף קריירה או להחליף תחום. בנוסף, בהקשר זה של קשרים ברשתות חברתיות וירטואליות, חשוב גם לשלב יחסי ידידות ופתיחות, מעבר לקורקטיות המקצועית, ולנסות להפוך את המפגשים, ולו הקצרים והתמציתיים ביותר, לחווייתיים על מנת שלא ישכחו אתכם וירצו להמשיך ולסייע לכם גם בעתיד.

לסיום, אני ממליצה לכם – לקרוא וליישם, לא לנוע לאן שהרוח לקוחת אותכם.  תפעלו למיתוג שלכם עוד לפני שחלילה תתקלו במיתון, קיצוץ ובעיות כאלו או אחרות. אל תטמנו את הראש בחול, הכנה ראויה וטובה להמשך הקריירה, זיהוי מגמות בשוק ובניית סולם להתפתחות הם הסוד להצלחה ארוכת טווח ומתגלמת. ההצלחה מחכה מעבר לפינה, ויש בנו את היכולת להצליח ללא קשר לעליות והירידות שאינם תלויים בנו.

ניוזלטר

הירשמו וקבלו את המגזין החודשי שלנו ועדכונים על מה שקורה בעולם הניהול

דילוג לתוכן